Vet noen ca pris for Kåre Tveter bilde?

Hei. Jeg fikk et bilde av min far for mange år siden, men får det ikke helt til å passe i vår bolig og synes det er synd å la det bli i boden. Vurderer derfor å selge dette, men aner ikke verdi. Noen som har peiling?

Kåre Tveter - Morning - 39/150.
Liten skade på rammen, men ikke på selve bildet.

Tre dager siden denne ble postet, når ingen har svar får du et lite svar fra meg - men for andre med vanlig grafikk fra de siste årene, det går å se på prisene grafikken oppnår på auksjon - alt ligger på auksjonshusenes sider.
Kåre Tveter var en av de fremste norske etterkrigskunstnerne, med separatutstillinger i Kunstnerforbundet, Nasjonalgalleriet og Kunstnernes Hus. Innkjøpt av de fleste regionale kunstmuseene og Nasjonalmuseet - akvarellene og maleriene var på topp prismessig blant sine samtidige og prisene i førstehåndsmarkede var gode, andrehådnsmarkede har aldri klart å følge opp. Tror mye av årsaken er overproduksjon, for like bilder og dårlig oppfølging fra de galleriene som representerte Tveter - skal mye arbeide til for å holde et kunstnerskap aktuelt etter kunstnerens død - de beste arbeidene har klart å holde seg på et nivå lik utsalgsprisen, men flertallet har stabilisert seg på 40000,- for et oljemaleri på 80X100 cm, 5000-8000 akvarellene på 30X60cm og serigrafiene som ditt bilde er på ca 4000,-

5 Likes