Vurderer selge dette Hariton Pushwagner

Har arvet dette bildet. Vurderer selge d et. Men det er svært vanskelig å finne en verdi på dette. Skip o’hoi, 1981 Tusj på papir, 73 x 51 cm (papirmål)

Takknemlig for råd!

Spennende! Jeg er svært overasket over hvor rimelig slike orginale tusjtegninger har blitt priset tidligere, etter min mening bør de prises langt over de fleste trykk i høye opplag. Blir spennende å høre hva folk med mer greie på markedet kan si om dette

1 Like

Ett av de bedre “Skip o´hoi” - “Shanti Devi” tegningene jeg har sett. Sentralperspektivet er fantastisk sugende i høydeformatet. Ser ut fra bildet som det er i meget god forfatning i forhold til mange av tegningene fra samme periode som har vært til salgs.
Prismessig regner jeg med det vil ligge en plass opp mot 80-120 tusen nok.

2 Likes

Tusen takk for svar! Vurderte Blomqvist, men de satt en verdivurdering på 20-30.000 noe jeg synes var veldig lavt da jeg tenker det samme du skriver :slight_smile:

1 Like

Blomqvist har solgt lignende versjoner av dette verket de siste årene (vet ikke hvorfor de ikke kommer opp på nettsiden deres når jeg søkte) som har oppnådd gode priser.

Ved å sette startbud / estimat ikke for høyt vil det nok allikevel oppnå god pris. Skaper som regel engasjement og får igang budrunden. Jeg personlig er skeptisk til å kjøpe Push annenhånds hvis selger ikke er en ekspert har god provenance for verket..

Ville også vurdert å fått satt verket inn i en moderne ramme med UV-glass før salg også. Evt. selge det uten ramme.

3 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.