Warhol signatur?

Andy Warhol: Er den noen som har tro på at denne signaturen er ekte? Uansett: Warhol hadde utallige varianter av sin signatur opp gjennom karrieren!

NEI! Den er ikke ekte.

Enig. Skriver jo Warhol feil også :joy:

Godt mulig, men hvordan kan man være så sikker på at den er uekte, når de “ekte” variantene er så mange? Det vil vel kun være proveniens eller øyenvitner til selve signeringen som gjelder som “bevis”.

Trodde det var innlysende. Det er lettere å forklare om du forteller om din interresse i/intensjoner med bildet?

Det er ikke innlysende for meg hva mine eventuelle intensjoner med bildet har av betydning for din eventuelle bevisføring for at signaturen er falsk. Når du fastslår som sikkert at signaturen er falsk, venter jeg spent på din begrunnelse. Den bør jo for eksempel bygge på inngående kjennskap til Warhols praksis mht signaturer.

Det er ingen som behøver bevise at den er falsk. Det blir derimot helt umulig å bevise at den er ekte. Så uansett om du er selger, kjøper eller bare nysgjerrig, lykke til😊

1 Like

Forstår bare ikke vitsen med å påstå at signaturen ikke er ekte, hvis ingen behøver å bevise det? Jeg trodde kunstveggen.no var et slags kunstfaglig forum, ikke bare et sted for løse påstander. Jeg er for øvrig ikke selger av objektet på finn.

Det står jo Worhol? Altså, andre bokstaven i etternavnet er jo helt klart en O i bildet fra finn annonsen du viser til.

Ikke uvanlig at a’en i etternavnet kan se ut som en o. Ved gjentakende signering kan enhver bli litt slepphendt med penneføringen.

Det var jo nettopp det jeg ville frem til. Bevisbyrden kommer an på hvilken interesse du har i dette.

Uansett avhenger det av proveniens, uten det er man sjanseløs og hadde selger hatt det, hadde det ikke kostet 2000 kroner. Det er søppel.