AFK - Hug the world trykklansering

HUG THE WORLD - trykklansering

Husk å lese hele lanseringsteksten for her er det viktig informasjon. Meld deg også på Gategalleriets nyhetsbrev for å motta ytterligere informasjon og fordeler.

Vi kjører også en Facebook-giveaway konkurranse. Sjekk Redirecting... for mer detaljer.

Lanseringsinformasjon
AFK - Hug the world
År: 2020
Medium: D.G.A giclèe trykk på 310 gsm papir
Signert og nummerert av kunstner. COA medfølger.

Grå serie
Størrelse: ca 50x70 cm // 70 x 100 cm (papirstørrelse)
Opplag: 120 // 15
Pris: 3000 kr // 4000 kr + 5% kunstavgift


Blå serie
Størrelse: ca 50x70 cm // 70 x 100 cm (papirstørrelse)
Opplag: 60 // 10
Pris: 4000 kr // 5000 kr + 5% kunstavgift


50𝘹70 𝘤𝘮 𝘏𝘢̊𝘯𝘥𝘬𝘰𝘭𝘰𝘳𝘦𝘳𝘵 (𝘋𝘪𝘴𝘤𝘰𝘬𝘶𝘭𝘦)
Størrelse: ca 50x70 cm (papirstørrelse)
Opplag: 20
Pris: 6000 kr + 5% kunstavgift
Kun tilgjengelig via loddtrekning


70𝘹100 𝘤𝘮 𝘏å𝘯𝘥𝘬𝘰𝘭𝘰𝘳𝘦𝘳𝘵 (Hodeskalle)
Hodeskallen er dekorert med gullspray, ikke brun som på bildet
Størrelse: ca 70x100 cm (papirstørrelse)
Opplag: 5
Pris: 8000 kr + 5% kunstavgift
Kun tilgjengelig via loddtrekning


Mer informasjon om trykkene her:
https://shop.gategalleriet.no/category/afk

Tidspunkt: 15. juni kl. 15:00
Sted: www.gategalleriet.no og www.afkstreetart.com
Opplagene selges kun på nett den første dagen. Resterende trykk vil være tilgjengelig i galleriet fra 17. juni.

Håndkolorerte trykk
Grunnet stor etterspørsel etter AFKs håndkolorerte trykk har vi denne gangen valgt å benytte oss av ett lotteri system for hvem som får muligheten til å kjøpe et trykk. Dvs. at man må melde sin interesse på forhånd og blir man trukket ut får man mulighet til å kjøpe trykket innenfor en tidsfrist.Hvis den tidsfristen ikke overholdes går vinnersjansen videre til nestemann. Det er tillatt å delta på begge versjonene, men bare en pr husholdning pr opplag.

Det er mulig å registrere seg på lotteriet fram til fredag 12. juni kl. 23:59 CEST (norsk tid).

Dette gjelder kun for håndkolorerte trykk. De ordinære opplagene vil først bli tilgjengelig 15. juni.

Påmelding HF 50x70 (Diskokule-versjonen)
https://forms.gle/MeRksBahpaPjX6XG7

Påmelding HF 70x100 (Hodeskalle-versjonen)
https://forms.gle/YvbS1tqCb8hnhBfd7

Disclaimer:
Undertegnede er også moderater på Kunstveggen. Denne lanseringen er i regi mitt selskap Gategalleriet og er ikke tilknyttet Kunstveggen AS.

22 Likes

Krysser fingrene :crossed_fingers:

1 Like

:slight_smile: samme her

2 Likes

Meldte meg på disse lotteriene jeg også, krysser fingrene for et første AFK-verk i samlingen :blush: :crossed_fingers:

3 Likes

Nice!

Blitt en stund siden jeg kjøpte “Elephant in the room” nå (som startet min kunstinteresse) - på tide med en ny AFK skal tro? :slight_smile:

5 Likes

Her tror jeg jaggu det blir trykket med hodeskallen som appellerer mest. Artig liten detalj med beltedyret som kryper ut av najjen på skallen :smiley:. Er det også et beltedyr på armen? Hvilke annen symbolikk ser dere?

Covid-viruset som «males» vekk med fjæren :slight_smile:

1 Like

Den hvite delen av Yin og Yang blir stukket hull på #blacklivesmatter. Det er også mange fjes i bakgrunnsmønsteret. Bla. Picasso som holder hånden opp #y-blokka.

1 Like

Først, beklager mine skrivefeil - og dårlige formuleringer, men det blir sånn når eg skriver direkte fra levra :slight_smile:

Det er faktisk en Pangolin (skjeldyr) som er verdens mest tjuvjaktede dyr (Trafficked animal).
Mye av samme grunnene som neshorn/elefanter blir tjuvjaktet på for deres horn, blir skjelldyr jaktet og ulovlig drept grunnet deres kjøtt og “skjell”.
Skjell skal ha effekter som forbedrer potens, bedre liv og helse.
Kjøttet er sett på som luksusvare / delikatesser i deler av Asia, som f.eks kina.

Grunnet COVID-19, så er skjelldyrenes silver lining at de nå muligens kan overleve, siden det var fra et slikt dyr viruset gjerne kan ha stammet fra, og derfor er det nok med her. Akkurat Pangolin-Tattoo symbolikken har eg ikke fått kikket på enda, men den har muligens sin egen betydning i det hele også :slight_smile:

Og ja, dette har eg bare lest om de siste dagene og lært grunnet AFKs kunst. Og er mer eller mindre copy-paste fra det som står i lenkene vedlagt under her, men digger det hvor mye man kan lese og lære ut ifra hva som skjuler seg i verkene hans!

AFK :heavy_heart_exclamation:

Noen linker om skjelldyr/Pangolin
Wikipedia-Skjelldyr
Covid-19 Blessing for Pangolins

8 Likes

Jeg skrev beltedyr da jeg trodde Pangolin var definert som beltedyr. Visst nok i følge WWF beslektet med beltedyr, men da tydeligvis en egen greie. Som de selv skriver; …pangoliner er nærmere beslektet med katter, hunder og bjørner enn med beltedyr og maurslukere. Synes den referansen fra AFK var fin. :slight_smile: Forøvrig så jeg en dokumentar om pangolin rett før utbruddet av koronaviruset. Handler om en amerikaner som prøver å redde bestanden. Bra dokumentar, og helt vanvittig hvordan de blir behandler disse dyrene :frowning:

Ellers hadde jeg hverken sett Yin og Yang. Heller ikke Picasso, men så at det var flere fjes i bakgrunnen. AFK skal ha ros for alle referansene hans i bildene.

4 Likes

Hva heter dokumentaren og hvilken tjeneste viser den? YouTube, Netflix?

Her er den;

Dokumentaren ble jo plutselig mye mer aktuell med covid-19.

3 Likes

Takk !

1 Like

Siste nytt angående pangolin via NRK

4 Likes

Dere setter fingeren på det som skiller klinten fra hveten blandt kunstnere for min del

2 Likes

Viste bilde til min samboer i går. Hun kom med en tolkning jeg ikke hadde sett. “Ser du pangolinen” spurte jeg. Da tenkte jo jeg på tatoveringen og den som kommer ut av hodeskallen. Hun dro faktisk referanser til pangolin på sittestillingen til personene og så ikke de mer opplagte referansene. Forklaringen på hennes tolkning gikk ut på hvordan en pangolin beskytter barnene sine. De krøller seg rundt barnet for å beskytte det mot trussel. Litt sånn som personene gjør på bilde. Tilfeldighet? Uansett en litt interessant observasjon fra madammen. :slight_smile:

6 Likes

Nå er det ikke lenge før at flere av dere finner ut hva som skjedde med Jimmy Hoffa i de tolkningene og analysene deres. :joy:

6 Likes

synes dette motivet blir bedre og bedre…
Har veggplassen klar.

Herlig at dere tar dere tid til å analysere. Det er en av dimensjonene ved AFKs kunst som er undervurdert. Det finnes masse referanser til tidligere arbeider, hendelser div i flere av hans bilder for dem som tar seg tid til å lete.

2 Likes

Hvor mange lotterilodd har dere mottatt ?