AFK (NO) - Tråden

Er jo godt mulig at ikke all informasjon er korrekt heller. Ser at kontoen er nyopprettet.

:partying_face:

4 Likes

Det er riktig @Tommy_Jensen

Se punkt 2, underpunkt 3

1 Like

Men altså, om det er totalt (urettferdig) lotto med hvem som har “raske” eller “trege” nettlesere, eller hvor kjapt nettbanken responderer (som i mitt tilfelle), hadde det ikke da bare vært bedre og mer rettferdig med lotteri på hele opplaget?

(Jeg for min del var i dårlig humør i et par timer etterpå, og måtte ta meg en lang sykkeltur for å riste det av meg).

6 Likes

Ikke trykk på meg heller. Gikk rett fra coming soon til sold out. Kjipe greier. Men gratulerer til de som fikk!

Edit : dersom noen har en de vil selge send meg en PM.

1 Like

Kanskje vurdere lotteri istedet? Ganske slitsomt å alltid måte ta høyde for kjip nettlinje, nettsider uten kapasitet, endringer i hytt og gevær etc. Ellers savner jeg auksjoner. Legg ut x antall der folk kan by - så får dere mer penger til de gode formålene i samme slengen. Vinn-vinn.

9 Likes

Nå skal det sies at det er første gang på nesten 6 år at serveren har knelt på et Gategallerislipp, så det har ikke vært et problem tidligere igjennom oss. Jeg skjønner jo at det helte litt ekstra malurt i begeret til dem som ikke fikk.

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er hovedproblemet at etterspørselen langt overgår tilbudet. Det vil være tilfeldigheter som spiller inn. Jeg kan jo nevne at 8 av 44 pre-order vinnerne ikke løste ut kjøpet sitt, så de gikk tilbake til hovedpotten. Problemet med lotteri er dem som vinner men aldri kjøper.

Hadde det vært bedre med en sjokkrelease? Altså at salget startet umiddelbart uten forhåndsvarsel?

18 Likes

Annonsen er slettet nå…

Ja, ser at det kan være en utfordring med folk som ikke kjøper, men det er vel ikke verre enn at man sender ut en faktura med frist, og blir den ikke betalt så går trykkene ut i butikken istedet? Kan sikkert vurdere å boozte prisen litt også - slik at færre får flipping som motiv for kjøpet. Dere hadde nok ikke solgt noen færre trykk med en pris på f.eks 6500,-, men det ville muligens ikke vært 4000 som trykket F5 rett før release.

Uansett - flott at AFK sin popularitet går en vei, og at slike politisk viktige trykk får oppmerksomhet. GG

2 Likes

Men tilbudet står fortsatt…

Presale funker vel fint med førstemann til møllen. Alle får vel tilsendt mail samtidig?Istedenfor at mange sikkert registrerer hele slekten i loddtrekning.
Kunne man tatt 200kr loddet? Pengene gikk til en god sak.
Det finnes vel dessverre ingen optimal løsning hehe.

1 Like

Loddtrekning skaper vel enda mer arbeid for galleriet. En ting er å lage listene over alle som skaffer seg et lodd. Det andre er oppfølgingen. Gategalleriet stiller ikke i noe særskilt klasse når det gjelder tilgjengelighet på slipp. Vi ser det med Pøbel og andre kunstnere. Ja, om det så er her til lands eller utenfor våre grenser. Selv slippet til Pøbel av digital kunst ga jo tekniske utfordringer.

@azidops Jeg synes du skal fortsette i samme stil som nå. Med mindre du kommer opp med en eller annen genial løsning. Det er fint at ting annonseres i forkant. At du gir muligheten til at noen kjøper verk via loddtrekning er også hyggelig. Men… folk må ikke glemme at dette er en business. Du skal faktisk leve av greien. Fortsett å gi den gode servicen du gir. Vi må tåle at ikke vi nødvendigvis får treff hver gang det slippes noe. Det kommer fra en som aldri har klart å få noe trykk ved selveste lansering :slight_smile:

26 Likes

Håper de havner på veggen til folk og ikke på Finn etter 3 dager.

2 Likes

Du fikk deg ett trykk du😂

4 Likes

Hvor mange trykk fikk du for den posten? :sweat_smile:

Stikkordet her er LEAN. Det er til fordel for både kjøper og selger. Det finnes bedre løsninger - alltid :slight_smile:

4 Likes

Han legger ihvertfall inn aksjer til neste slipp :joy::+1:

4 Likes

I Bergen har vi ett ord for det, rævsleiking😂

4 Likes

Kult å se hvordan dette slippet engasjerer. Skjønner det på sett og vis, med tanke på historien og hva som skjedde med originalen.

Sånn som fakta er, med 222 trykk og forslagsvis 4.000 kjøpere, er det mismatch mellom tilbud og etterspørsel. Til de grader!
Dette misforholdet vil være det samme, uansett salgsløsning. Eneste løsning her ville være timed open edition. Noe jeg håper det ikke blir, fremover.

Positivt om flere får interesse for original kunst på veggen, enten det er AFK eller andre. Noen verk vil få en sterkt prisstigning, fordi de er etterspurt av mange.
AFK har holdt på lenge, og flere av verkene hans er fortsatt rimelige. Det er også flere norske kunstnere, mange i Bergen, som gir ut spennende verk.
Håper flere orienterer seg mot de nye. Da kan de bli stjerner, Og bildene de laget i starten kan bli sterkt etterspurt. Sier bare, Whatson.

5 Likes

Det vil alltid være sånn at de som ikke får kjøpt er misfornøyde og de som får kjøpt er fornøyd. Selv liker jeg lotteri dårlig, da jeg sjeldent får tilslag da, i motsetning til vanlige slipp hvor jeg ofte har flaks. Hadde jeg vunnet mye lotterier hadde jeg sikkert likt det best. Det er som @gnageren skriver mer jobb ved lotteri, noe man ikke skal kimse av for små bedrifter som mange gallerier ofte er.

5 Likes