AFK (NO) - Tråden

Hvilken pris tenker dere er fornuftig?

3 Likes

Det du selv er villig til å betale👍

4 Likes

Jeg har ett selv. Tenker 4500 er fair.

5 Likes

Selger du? :relaxed:

2 Likes

Følg med på Blomqvist auksjonen :partying_face:

4 Likes

18 Likes

Helt ellevilt at dette er et silketrykk. Originalen er et maleri så det er jobbet godt med å få det uttrykket over på silketrykk.

8 Likes

Kult han jobber med Goldmark Atelier da! De trykkene jeg har sett derfra har holdt god kvalitet.

2 Likes

Seriøse folk det der,
holder sikkert på til det blir bra👌

AFK gjør det igjen, i kjent uselvisk stil! :collision:

Barn, ikke brud (Høyset bud gitt)

Gi bud på ARNE BECK & AFK: “THE BLOOD OF INNOCENTIA / BLUE MORPHO”

Ligger ann, i kjent stil, til høyeste innsamlet sum på sitt bidrag til aksjonen.
Et kraftig verk!

BESKRIVELSE av The blood of Innocentia / Blue Morpho Kunstverk - 200 x 140 cm

Selges av: TV-aksjonen (ikke av Auksjonen.no)

Giver: Arne Beck / AFK

BARN, IKKE BRUD

“The blood of Innocentia / Blue Morpho”
Kunstverk - 200 x 140 cm

Christer Holm i gategalleriet.no (Bergen) anslår at verket har en minimumsverdi på 150.000.

De siste månedene har fotograf Arne Beck og gatekunstner AFK, samt en rekke ildsjeler samarbeidet intenst med å fremstille en billedlig tolkning av temaet barneekteskap og de ringvirkninger som påføres individ, samfunn og kultur.

På grunnlag av temaet har kunstnerne laget et verk dedikert til uskyldige barn som blir frarøvet sine liv og ofret til en verden der økonomisk og åndelig fattigdom, nød og grådighet tillates å overgå barnets naturlige utvikling.

Fullt innforstått med at essensen i problemstillingen gjenspeiler den ytterste nød, er det også en hyllest til kraften i barnets vilje, til dem som klarer å bevare barnet i sitt indre, og til de som kjemper for barns rettigheter.

I det, ligger håpet.

Det har kanskje aldri vært mer innlysende at vi lever på én og samme klode og at det som skjer i én del av verden påvirker oss alle. Barn er spesielt sårbare for omgivelsene som påføres dem og da har vi et spesielt ansvar med å ivareta deres interesser, verdier og verden.

Hvordan vi handler og hvilken historier vi idag forteller og viser til våre barn, er det som først og tilslutt definerer hvordan menneskets fremtid vil se ut.

Gjennom arbeidet til Plan Norge - Barn, ikke brud, får lidelsen til barn i hele verden et ansikt, og vi får muligheten til å gjøre vårt for å bedre situasjonen som barna befinner seg i..

Dette er en sak som angår hele verden. Også Norge. Det oppfattes kanskje som en vanskelig og tung oppgave å sette seg inn i de forskjellige aspektene som - Barn, ikke brud - presenterer. Det i seg selv fratar oss ikke et medmenneskelig ansvar, og det minste vi kan gjøre for disse barna er å bidra så godt vi kan.

Kunstnerne har valgt å vise en overflate som er lett gjenkjennelig og som kan virke følelsesmessig nærmere.

Hva om dette var mitt eget barn?

Bildet inviterer gjennom sin overflate og symbolske dybde til dialog om særdeles vanskelige tema. Tema som må frem i lyset, snakkes om, og der løsningene krever mye innsikt og forståelse. Kunnskap og utdannelse er sentrale begreper når en ser mot løsninger. Til det trengs ressurser.

Derfor støtter vi TV aksjonens innsamling til Plan Norge.

Bildet som auksjoneres bort er et originalt verk av kunstnerne AFK og Arne Beck.

Det måler 200 x 140 cm og leveres ferdig innrammet med kunstnernes signaturer.

Budgiver betaler for frakt.

Dette objektet selges til inntekt for NRK TV-aksjonen 2021.

TV-aksjonen NRK 2021 går til PLANs arbeid for å bekjempe barneekteskap. I år går TV-aksjonen av stabelen 24. oktober.

Tidspunkt for avslutning av auksjonen vil kunne justeres frem til det gjenstår 24 timer av opprinnelig oppsatt tid.

Kjøper vil selv måtte dekke frakt/transport for fysiske varer med mindre annet er opplyst.

Kjøper må selv dekke transport til steder der opplevelser auksjoneres bort, ved mindre annet er opplyst.

GENERELLE VILKÅR
Salgsobjektet selges «som den er». Dette forutsetter fra selgers side at salgsobjektet er besiktiget og testet, og at salgsobjektet er akseptert i den stand den forevises på lokasjon før budgivning.

Det er i alle sammenhenger kjøpers risiko dersom budgivningen skjer uten at salgsobjektet er besiktiget og testet. For mer informasjon om objektet, budgivning og lokasjon, ta kontakt eller les våre vilkår http://www.auksjonen.no/infosenter/vilkår.

Auksjonen.no AS er ikke selger av objektene hos www.auksjonen.no. Dersom selger aksepter budet etter gjennomført auksjon, vil det bli inngått formell kjøpekontrakt mellom budgiver (kjøper) og eier av objektet (selger).

EXPORT - VAT

As long as the delivery of the goods takes place in Norway, the income is VAT-mandatory according to Norwegian law. As long as the sales object is in Norway, Norwegian VAT will be added to the purchase price, even for export. After export, you can apply for a refund from Norwegian customs authorities.

To avoid the initial payment of VAT, there are two alternatives;

1. Auksjonen.no has an agreement with KGH Customs Services. They have offices at a number of border crossings. If this agreement is to be used, the seller will send a copy of the invoice to KGH so that they can have the declaration ready when the carrier arrives at the border office. It must be specified in advance which border crossing will be used and who the carrier is. For this service we charge NOK 1 000 + VAT.

2. Buyer uses a Norwegian freight forwarder for export / declaration. The freight forwarder sends a written confirmation to Auksjonen.no that they will provide a declaration at the border. After export, a copy of the customs paper must be sent to Auksjonen.no.

These options are only available when Auksjonen.no is the owner and seller of the goods or in those cases that seller agrees to sell without VAT (they are not obliged to do that).

10 Likes

Noen her inne som gunner på eller?
Oppe i 70k allerede nå :sweat_smile:

Blir spennende å se om AFK bryter 100 000 kr grensen denne gang, eller om det stopper på 95 100kr som Rain lettere 1/1 gjorde i 2019 :boom:

Den gang var også AFKs bidrag objektet som samlet inn størst sum av alle objektene som var ute på auksjon, og historien ser ut til å gjenta seg.

6 Likes
4 Likes

Ligger på 100k akkurat nå. Blir spennende å se hvor langt denne her går. Nærmere 150 enn 100 kanskje? :slight_smile: Dette er noe av det bedre fra AFK spør du meg.

1 Like

Bare jeg som ikke finner den igjen?

1 Like

Den er borte av en eller annen grunn - skjedd noe under transport?

2 Likes

Da var det ikke bare jeg…

Har sjekket litt med saken helt siden eg fikk mail fra Auksjonen.no igår kveld. Krevde svar og fikk det først i dag tidlig:

Her har Auksjonen.no fått beskjed av ledelsen i NRK om å stoppe auksjonen, ref:

Hei,

Jeg kan dessverre ikke gjøre annet enn å avvente svar fra ledelsen i NRK som jeg fikk beskjeden fra. De vil ta kontakt med deg.

Med vennlig hilsen

Det er all informasjon eg har fått derfra så langt.

Kan tipse om at det kommer nok en ny auksjon/fortsettelse - hvor samme sak blir støttet og alle pengene går uavkortet til denne utrolig viktige saken. Det er bare synd at NRK har stoppet sitt desidert mest attraktive salgsobjekt idag, som alene hadde samlet inn svært mange penger til denne saken. Håper (men tviler på) at vi får vite årsaken til at de plutselig krevde å stoppe auksjonen og trekke verket idag. Kunstverket har fortsatt sin fulle støtte av Plan Norge (Barn, Ikke Brud aksjonen).
Det blir en spennende sak å følge med på.

Om eg skal spekulere ut fra disse faktaene, så har trolig kunstverket truffet noen litt for hardt?
Dette motivet, synes eg, er grusomt sterkt og kan fort gi ubehag i følelsen av “slag i magen” når man ser det. Det knyter seg fort i mange om man tør ta tankene inn over seg, og f.eks ser for seg at det er din egen datter/søster som giftes bort. F.eks sendes ut av Norge på “ferie”, men returner aldri. Hun blir giftet bort i barnealder, f.eks 10 år til en voksen voldtektsmann. Blider deretter voldtatt. Tvunget til å føde barn så snart de treffer tenårene og blir frarøvet store deler av barndommen sin, og muligens store deler av livet. Dette skjer, både i innland og utland. Det er flott å se at det blir samlet inn så mye penger for å stoppe slik grotesk oppførsel, som overhode ikke høre hjemme i år 2021.
Derfor synd at dette motivet er stoppet av NRK i denne sammenhengen…

3 Likes

Bildet debatteres i kommentarene under bt-artikkelen som er linket til over her. Arne Beck svarer bla. på kritikken.

2 Likes

Om NRK trekker den pga reaksjoner så er det jo helt krise. Blir garantert en mediasak.

Rart det er helt stille… folk har lagt inn ganske høye bud. Da er det jo vanvittig useriøst at ikke de får noe informasjon.

5 Likes

Skandaløst av NRK om de har stanset auksjonen pga. reaksjoner. Kunst skal provosere og her skulle jo i tillegg pengene gå til et godt formål…

1 Like