Når selger legger det opp så rotete så får man heller ta den jobben med å besvare alle henvendelser. Gjerne med screenshot av andre bud slik man kan vite hva som er reelt og ikke. Det er folks oppsparte penger hun leker katt og mus med.
Det er helt greit å ikke være enig i fremgangsmåten til selger, men nå er ingen av oss perfekte, og selger har sikkert forsøkt sitt beste. Er man seriøst interessert i å kjøpe dette verket, så bryr du deg ikke om du kjøper 500kr over eller under markedsverdi. Det er bare å legge inn et bud på det du er villig til å betale, og så får du det eller ikke. Eller la være å by på det. Er ikke verre enn det etter min mening
Det er ingen som tvinger noen til å kjøpe her. Hvis man synes det er uryddig er det jo bare å velge å ikke kjøpe?
Da er vi enig. Men bror og søster gir utrykk for at det blir så mye mas. Det må man akseptere når man ikke setter en pris på det man selger. Når du legger inn et bud i blinde må man forvente å få et ryddig svar tilbake. Her virker det som at det var for mye forlangt.
Jeg er ikke enig. Jeg synes ikke de gir uttrykk for at det er mas, Christer forsøker nok bare å opplyse om hvorfor fremgangsmåten ble valgt og hvorfor det ble som det ble. Jeg har ingen kommentar til hvordan selger opptrer på finn.no da jeg ikke har vært i kontakt med henne.
Det er jo nettopp denne måten som er ryddig. Er det ryddig å hele tiden sende svar tilbake at ditt nyeste bud er overbudt før du i det hele tatt får sendt budet? Å ta screenshot av kommunikasjon med andre er i alle fall ikke ryddig. Derfor, legg inn et bud og lev med det budet. Finn funker dårlig til auksjon.
Pluss at det blir mye frustrasjon og shaming fra forsmådde interesserte. Det må man bare legge av seg. Folk blir oppriktig forbannet av at andre byr mer, omtrent som dårlige tapere. Ikke alle selvfølgelig, men nok til at det blir irriterende.
Du argumenterer at det er en ryddig løsning, men samtidig gjør narr av folks fremgangsmåte. Hvorfor blir det slik?
Selges til høyeste bud, men ingen budrunde? Deler heller ikke ut høyste bud? Altså selger ser for seg en pris, men velger å ikke dele denne sånn å forstå? Må jo være slik når det blir salg ved en viss sum og ikke etter endt klokkeslett? Nei lykke til med den ryddige løsningen. Godt jeg ikke er interressert i noe av det😀
Nei nei, du har misforstått det meste. Latterliggjør ikke, jeg kritiserer den aggressive tonen noen har på finn. Det må være lov før du trekker krenkekorter på vegne av dem. Tror vi legger den død da jeg og andre har forklart det tydelig og greit. Er du fortsatt i tvil kan du lese svarene på nytt. Jeg synes i alle fall det er uryddig å påstå at man gar fått bud/tilbud/anbud som ikke kan verifiseres. Derfor velges det høyeste budet. Enkelt og greit.
Ha en fortsatt god dag
IOM at jeg har misforstått det meste må du nesten forklare for meg når et bud aksepteres som det høyeste når det ikke settes en sluttid?
Jeg må bare legge til - er det ikke selger som bestemmer hvem h*n vil selge til? Så er det den enkelte kjøper som vurderer hvor mye de er villige til å gi? Silent auction er på ingen måte en ny greie
Jeg skjønner ikke problemet her.
Jeg har selv kjørt budrunder på Finn mange ganger. Det er ufattelig enkelt.
Så fort man får inn bud så oppdater man bare annonsen med høyeste bud. Sett en sluttid for auksjonen.
Gi vinner av auksjonen mulighet til å se alle andre bud slik at man har transparens i auksjonen.
Men som alltid; to each their own…
Jammen for… Det var jo ikke ønske om løpende auksjon. Les det som står skrevet. Les også det som står skrevet om klaging. Min søster er ikke dreven på Finn og når folk kommer med den ene og den andre beskyldningene bare fordi de er desperate så blir det plutselig utrivelig å selge noe. Nå er det NM i kverulering her inne
Haha!
Joda skjønner hun sikkert hadde de beste hensikter, men slik det er lagt opp nå blir det mer rot. Ja noen er ufine på Finn og prøver seg til stadighet med det ene og det andre.
De gangene jeg kjører auksjon har det derimot aldri vært noe tull. Alle er faktisk veldig happy uansett om de vinner eller ikke.
Bare et lite tips til hvordan det kan gjøres.
Hva ble printet solgt for til slutt?
33k
https://m.facebook.com/AFKstreetart/
Do you want to be in the running for a special ”Rain” print?
(information about the print below)
You have to work for it though, and some criteria must be met.
- like and share this post*
- tag at least 4 people*
- watch the short documentary in the link and answer me in a PRIVATE MESSAGE… “What did the ClA want from Gabriel Assange?”
- donate 10Euros or more to www.wikileaks.org or Assange’s family https://www.crowdjustice.com/case/julianassange, and send me a screen shot of the receipt.
- If you want to participate but don’t want to share this post, you can, but you have to fulfill rule nr. 3 and donate 50 Euros instead of 10.
up to 60 participants (facebook + Instagram), 1 print will be in the raffle. Over 60 people, 2 prints. And over 90, 3 prints. The raffle will be drawn in the beginning of November.
Julian Assange’s extradition trial was planned to resume today. It has all the ingredients of a good thriller… torture, obstruction of justice, corrupt judges, severe conflicts of interest, and potentially, one of history’s greatest injustices. Enjoy
DOCUMENTARY – War on Journalism
or
These prints were produced in 2015. Originally, “Rain” was to be a series of 60 prints, but being my first attempt at silk-screening, half of them didn’t make the grade. (misalignment, loose emulsion, finger prints, etc) They ended in the defect pile and most were cut up for drawing paper. These come from a small pile that were saved from that fate, now hand finished and possibly nicer than those that qualified.
Han ga meg akkurat 38 verdifulle minutter der AFK, #legend
Må jo ha utdannelse for å skjønne alt man må gjøre for å ha en sjanse. Jizez.
Done👍
Du trenger bare livets harde skole