Årets beste kjøp 2023!

Da er vi godt ute i Desember og det er på tide å vise frem årets beste kjøp i 2023!
Setter pris på alle som laster opp bilder. :slight_smile:

Her er noen av mine favorittkjøp for 2023. :slight_smile:






35 Likes

Greit år :sweat_smile::ok_hand:

Her er mine beste kjøp i år. Slår meg nå at de alle er laget av nordmenn. Det er jo litt ekstra gøy!:blush::norway:




33 Likes

Lekkert! :star_struck:

1 Like

Det har ikke blitt så mye kjøp på meg i år. Så da må det jo bli disse her;


Neste år har jeg kun 1 verk på ønskelisten.

12 Likes

Når du har sagt A kan du jo si B? :slight_smile:

Eller P…? :nerd_face:

4 Likes

Vi snakker om en P ja :slight_smile:

4 Likes




Her er mine beste, sistnevnte er nok den som troner øverst på listen😊

19 Likes

Ble en del skulpturer. Alle ble kjøpt i år #bittavbasillen

17 Likes

Alltid like gøy når denne tråden setter i gang :slight_smile:

Her er en av mine favoritter fra året som har gått. Nydelig maleri av Mark Frygell.

16 Likes

Seth Armstrong - Blue Shade

IMG_4776

Sandra Chevrier - The Beginning & The Triumph XL

Andrew Barton - Bombsuit Baby Yellow

17 Likes

Har kjøpt lite i år - har solgt og ryddet mest i kunsten - skal jeg trekke frem et verk er det en av tre Arild Yttri kjøpt i år. Sensommer Hadeland er fra en serie han laget etter den store løe serien, som bla er innkjøpt av Nasjonalmuseet. Denne serien består av fire etsninger i farger med grunnmotivet i sort/hvitt med låver i forskjellige årstider. Arild Yttri er min absolutte favoritt av norske grafikere, håndverket mestrer han som ingen andre i Norge. Den kunstneriske kvaliteten var på 80 og 90-tallet ikke like godt som det han har laget de siste 10-15 årene - fint å se en kunstner som har håndverksferdighetene og utviklerer seg i en positiv retning kunstnerisk. Velger å la denne raderingen stå som et eksempel på årets kjøp. 2024 har jeg ikke lagt noen planer om innkjøp, men tar det som det kommer, finner jeg noe godt og spennede slår jeg til. Med årene har jeg blitt mere og mere strengere med innkjøp - satser på kvalitet framfor å kjøpe bare for å kjøpe, finner jeg ikke akkurat det som for meg er det gode verket til en kunstner lar jeg heller være. Ønsker alle dere en fredfylt julehøytid.


.

26 Likes

Nydelig. Hvor kan man se og få tak i verkene hans?

Ikke blitt så mange kjøp på meg i år desverre. Noe har jeg ikke klart å finne. Dels var fjoråret et bonanza år så sliter med veggplass. Velger ut disse 2 fra årets kjøp :blush:

Jr - hold up!

Pejac - new wave Gold leaf

34 Likes

I Oslo er det Norske Grafikere, Kunstverket i Kirkegata og D40 som formidler han eller du kan kontakte han for kjøp - han bor i kunstnerkolonien på Bøler og de bruker å ha åpent atelier noen ganger i året.
PS: Du har kanskje han allerede i lommeboken, hvis du bruker kontanter - det er han som har gravert alle norske pengesedler i bruk nå.

6 Likes

Marianne Hurum - Bordet om natten, 2019. Akvarell, gouache og akryl på lerret.

Tauba Auerbach - Static 19, 2011. Edisjon, C-print.

17 Likes

Kjøpte ikke så altfor mye i fjor, mest fornøyd med Transcend av det som kom nytt i boligen

13 Likes

Mega flott Marianne Hurum. Har ikke fått kjøpt noe av henne foreløbig, men hun er på ønskeslisten - men kjøpte boken hennes Krabbe, nå den kom og får bare mere lyst på verk av henne når jeg ser i den. Har virkelig troen på kunstnerskapet hennes, hun er en kunstner som utvikler seg hele tiden.
Det beste verket som er i denne tråden til nå, etter mitt hjerte.

1 Like

Ja, virkelig fornøyd med dette kjøpet! Ikke galt prisa heller til å være en relativt kjent kunstner.

Tror det er en del malerier igjen i samme prisklasse, bare å maile henne for oversikt :blush:

1 Like