Banksy (UK) tråden

Håper ikke dette er starten på en frimerkesamle-mani, mtp utgifter til innramming.
Ble ganske stilig/eget da

(Det ene er @Inoma sitt)

26 Likes

Rått! Kreativ og stilig innramming!

2 Likes

Takk.

Men når jeg tar opp de nettsidene kommer det ikke opp bestillingsknapp. Får dere andre opp bestillingsknappen?

3 Likes

ja ser ut til å være out of stock nå. mente de var tilgjengelig sist uke

2 Likes

Fin innramming - men hvordan har du montert frimerkene? (Syrefrie antirefleks blokklommer fra Leuchtturm eller Hawid? )

1 Like

Kan få kjøpt dem igjen nå :slight_smile:

1 Like

Takker! Nå spør du godt, @Julia
Sendte mld til rammemaker.
Kommer tilbake når jeg er klokere.
Vet foreløpig ikke mer enn at alt bak glasset skal være syrefritt - og perforeringen (selvsagt) ikke er tukla med :sweat_smile:

3 Likes

17 Likes

Ramme fra Ikea, artglass fra Frame-It , kort og frimerkeark i sort blokklomme fra Hawid etter tips fra @Julia

15 Likes

@oledunk Perfekt - Nå er de sikret for bortimot evigheten - Frimerker er ikke enkelt å montere, med her er det brukt kvalitetsprodukter av beste merke.:+1:

4 Likes

Hei, @Julia
Fikk omsider svar:
Frimerkene er festet med vår egen syrefrie tape, en liten remse på 4x2mm helt øverst og under på frimerkearket, ikke under selve frimerket
Altså ingen Hawid eller Leuchtturm, men…fortsatt innafor (med teip under arket)?? :crossed_fingers::grimacing:

Takker! Jævlig hårda bud å være filatelist, altså :sweat_smile:
Jeg mistenkte det vel egentlig, etter å ha lest innleggene om disse plastlommene.

Jeg skal viderebringe den brutale beskjeden til rammemaker, som tydeligvis nøyde seg med at det hele er gjort syrefritt.
De fikk beskjed om å ikke rive i perforeringen eller å kødde med kantene (etter ganske streng beskjed fra deg).

(Kjøpte heldigvis et ekstra sett med frimerker da. Det ER jo en trøst)

1 Like

Ja, filatelistene har det vanskelig - de har jo en diagnose i selve ordet. Faktisk var det firmaene som lager utstyr til filatelistene som først begynte å forske og produsere syrefrie album ark, lommer, kartonger osv. Da de på begynnelsen av 70-tallet oppdaget at merkene gulnet og fikk rare syreskader.
Her er foresten arker jeg skal få rammet inn - fikk iden av alt prat om Banksy merkene.
Med foto fra og av Katrin Ottarsdóttir fra hennes film Bye Bye Blue Bird fra 1999 - den første filmen laget av en Færøysk regisør (det er ikke verst når et lands første film er lagte av en kvinne) Filmen ligger ute på HBO max - den er et kunstverk i seg selv, men jeg er kanskje inhabil - kjenner mange av de som var med å lage den, jeg bor på en liten øy hvor alle kjenner alle.

4 Likes

Det forrige svaret mitt forsvant, må ha trykket på en sletteknapp i halvsøvne, tror jeg jobber formye og sover forlite safari på iPhonen sto oppe på kunstveggen da jeg skulle slå av ringeklokken. iPhone 14 pro max er egentlig for stor å holde i. Så dette skulle egentlig stå etter ditt innlegg for 14 timer siden. Beklager.
Skriver det på nytt så alle er advart:

Dessverre har rammemakere din ødelagt frimerkene. Ved å bruke tape på merkene har han skadet gummiering/Limet på baksiden. Han har gjort postfriske Banksy frimerker til ustemplede med ødelagt, gummiering - frimerkene har ikke lenger noen verdi. Hvis man i ettertid skal fjerne tape blir det bare en suppe av limrester. Postfriske frimerker, skal aldrig hengsles på noen måte, selv ikke i margen på miniarket der margen er en integrert del av frimerket. Lim, tape, hengsler osv skader alle frimerker som er postfriske, her er det kun syrefrie lommer som går ann å bruke.

3 Likes

Jeg sendte ditt forrige svar (som ble sletta) til rammemaker, så får vi se hva hun sier.

Bildet og innramminga var uansett ment en morsom, men, ja - smådyr variant. Det er fortsatt en stilig innramming, men det er klart at selv affeksjonsverdien synker litt nå.
Det får heller være en påminnelse om de øvrige frimerkene, som treffende OG ironisk nok er pakket i syrefri plastlommer… :sweat_smile:

2 Likes

Fint at du tok skjermdump.
Jeg er overarbeidet for tiden, det var ikke meningen slette innlegget - jeg skrev det på nytt, så andre er oppmerksom på vanskeligheten ved innramming av frimerker. Men nå må jeg sykle på jobb.

3 Likes

Så tegnestifter utgår med høye kneløft? :stuck_out_tongue:

Takker, @Julia
Er dette noe som det bør gjøres en greie ut av?

Rammemaker erkjenner å ikke kunne nok om frimerker, og mener at når det hele virket mer som en gimmick med billige frimerker, så er det kanskje ikke så farlig heller.
Jeg er litt ja/jo/tja. Er usikker på hva man kan forvente.

Burde jeg gjort mer research i forkant, eller burde rammemaker tenkt «Hmm, her må vi sjekke ut litt før setter i gang»?

Og: burde jeg nå bare tenke «Fåkk it, la det gå», fordi det er jo fortsatt en stilig gimmick?:man_dancing:

1 Like

Jeg tror du skal la det ligge - du har fått en dekorasjon på veggen - rammemakere og du har lært til neste gang. Desse frimerkene ha ikke mere verdi en du har kjøpt dem for og blir ikke å gå opp i verdi uansett - og i tillegg har du et sett i bakhånd - du får se på de innrammede som en demovare.
Men uansett har rammemakeren utført en meget dårlig monteringsjobb.

1 Like

Hvordan kan du vite så skråsikkert at disse ikke vil øke i verdi?

De omsettes pt for en høyere pris enn pålydende.

1 Like