Det kan være vi har forskjellig oppfatning av betydning av trolling. Og det var ikke myntet på de som er uenige med meg, men på de som først og fremst kommer med provoserende og lite konstruktive utsagn.
B) Jeg kan være enig at det kanskje er å foretrekke å skille på kvalitet enn sjanger, men tittelen på tråden var myntet på en sjanger. Og Streetart, urbanart, popart whatever har masse undersjangere også. En del av dette sklir jo også mellom hverandre og omfattes også av samtidskunst…
C) Jeg er også enig med deg om forståelsen av nytt. Men jeg er uenig i at det ikke skapes nytt og nye uttrykk i sjangeren streetart. Jeg har personlig fulgt Streetart og Graffiti i ~25 år og har noen tusen fotografier fra sjangrene fra verden rundt. Det dukker stadig opp nye artister og måter å presentere budskap på. Jeg synes AFK har en annen dimensjon enn mange andre i kunsten sin. Hvis vi skal se utenfor det som er på vegger i Norge, så synes jeg Isaac Cordal, BordaloII og cmp one er artister som bringer nye dimensjoner. Eller Morten Andresen som uten tvil kan linkes til Streetart, men da typisk faller innunder samtidskunst
d) Mitt poeng var mer at eksempler som SC og MW har produsert en del, men ikke ekstremt mye. Deres varemerker har ikke eksistert så lenge.
e) skjønner ikke hva du mener…jeg bare poengterte at en del av disse kunstnerne benytter forskjellige medier for kunsten sin og noe som oppleves “kult/bra/drålig/kjipt osv.” et sted er ikke det nøvendigvis et annet sted. Å snakke om “intensjonen” til en stilretning er fra mitt perspektiv lite hensiktsmessig. Du kan snakke om intensjonen til en kunstner for et spesifikt verk. Hvorfor skal streetart begrensen til gatene? Det har blitt produsert kunst på canvas og trykk i denne sjangeren siden lenge før banksy kom på denne banen.
@Gammel_Erik: Det siste utsagnet ditt får folk tenke på selv. Min mening er her mer sammenfallende med @anon65466823 . Utsagnet ditt blir så generaliserende at det mer ell mindre slår bena under all moderne kunst.