CMYK - Skurktur new edition

New edition of our CMYK art print now available in our online store
In November 2009 we painted our first large stencil-based mural titled CMYK. Four years later the image was re-created on paper and released as a limited art print that quickly sold out. To mark the 10 year anniversary of our original mural we are now offering the CMYK piece as a new and updated screen print edition.

Screen printed with four colours on 70x50 cm heavyweight white stock . Limited edition of 300.

https://www.skurktur.com/shop/cmyk-2019

1 Like

Denne er fin, 1800,- er jo grei pris. Hadde glatt kjøpt den om jeg ikke hadde lerretet på veggen.

2 Likes

Er det ok å gi dette trykket ut en gang til ? Er det ikke helt identisk med trykket som alt er gitt ut ?

Helt vanvittig.

1 Like

Jeg synes ikke dette er greit. Hadde det vært nye farger, hand finish eller noe sånt kunne det lettere godtas. At opplaget også er gedigent på 300 viser vel at dette bare er et stunt for å skaffe penger til julegaveshoppingen…

2 Likes

Forferdelig at de kan gjøre det der. Likte bildet godt…

Sinnsykt. Kanskje det bildet jeg har fått mest positive kommentarer på. Kjøpe det for 400,- den gang. Gleder meg ikke til å se det hjemme hos alle de

1 Like

kjøpt og betalt. for 1800,- pluss frakt er det en no brainer. nydelig bilde!

Rerelease. Dette var triste greier. Tommel ned til Skurktur👎

Enig i at rerelease er en uting. Lurer samtidig på hvorfor Shrigley slapp unna samme kritikk da han lanserte fucking Ace på ny tidligere i år, for 4.gang?

4 Likes

Jeg er relativt ny bruker av forumet, so bear with me… Mulig det er en upopulær mening, spesielt for de som selv har bildet og kanskje kan oppleve en verdiendring - ja det er kjipt, og jeg hadde selv syntes det hadde jeg vært i den situasjonen. Likevel - dette er et bilde som har gått fra en kostpris på om lag 400 til Finn-annonser på 7000. Jeg har lett etter dette bildet lenge men har ikke hatt mulighet til prioritere kjøpe det til den prisen. Gjett om jeg ble glad da jeg så denne releasen? Fordi: jeg vil bare ha det på veggen min. Jeg blir ufattelig glad av å se bildet og det minner meg om så mye bra som det er viktig å huske på som voksen. Er det ikke kunsten i seg selv som er en felles interesse for de fleste her?

Med fare for å høres ut som en dust - det har med integriteten til kunstneren å gjøre. Han lovet kjøperne sin et gitt edition run. Nå bryter han det løftet.

9 Likes

Hvis det kun er motivet som er tiltrekkende - så kan du jo bare kjøpe en plakat til en brøkdel av prisen. Problemet med å gi ut nye opplag er som flere andre sier her, at integriteten til kunstneren forsvinner, og det samme med kunstverdien for de som allerede har kjøpt. Dette trykket vil aldri igjen se 7.000 - hvis det noen gang har gjort det. Kunsten har gått fra å være kunst - til interiør.

2 Likes

Jeg er enig i at det er ganske drøyt å gi ut et identisk trykk en gang til. Samtidig er det vel ikke vesentlig forskjellig fra andre artister som tilsynelatende har et uendelig antall AP, PP, HF, bakgrunnsfarger etc, som selges til “markedsverdi” ?
Jeg tenker at dette er et kult bilde til en fornuftig pris.

1 Like

Dette er en skam. Kunstneren har dummet seg ut og dette bildet har nå mistet all sin sjarm.

Dette er veldig synd. Har trykket selv og det er et av de jeg er mest fornøyd med. Kjøpte det for noen få hundre kroner. Når jeg nå ser på det har jeg allerede mistet noe av “godfølelsen” da Skurktur nå mister all kredibilitet som kunstner. Er veldig glad jeg ikke kjøpte lerretet for litt siden, kommer vel et nytt opplag på det og snart :frowning:

De skriver dette på FB:

«Det nye trykket skiller seg endel fra den forrige versjonen. Formatet på det nye opplaget er på 70x50cm (forrige var 84x60), vi har endret på flere detaljer i motivet og fargene er litt spissere/skarpere. Håper du blir fornøyd med den nye versjonen!«

Ikkje bra… å utvide et eksisterende oppdag fra 300 til 600 med minimale endringer. 2019 er noe mindre i størrelse, færre streker og er mer clean. I utgangspunktet er Skurktur et team (illustrasjon studio) og man kjøper print for å støtte produksjonen, men om jeg hadde jeg hatt et trykk… så hadde jeg vært meget skuffet. Enig med en kommentar på facebook, dette burde være en signert plakat og ikke print…

Takk for svar. Og jeg ser poenget, så jeg skal ikke diskutere det ytterligere, selv om jeg fremdeles er glad for at jeg får ha det i stua mi😊