Dårlige kjøp-tråden :)

Platina: Pushwagner Biker | FINN torget
Gold: Pushwagner Biker | FINN torget (Rålekkert bilde med knaske farger)
Basic: Biker Pushwagner 2016 | FINN torget

Noe for enhver lommebok…

På topp gikk Teddy for 60k, siste salgene jeg vet om er 50k og 53k. 100k er helt på jordet.

3 Likes

Mens vi er i gang;
https://www.finn.no/152831202

Denne har vei kanskje rekord på ant post i denne tråden, men fint om flere kan rapportere denne til Finn pga Tags. Begynner å bli dritt lei av å få opp denne. Er vi snart på 10 års jubileum?

2 Likes

Her er det bare å slå til!

2 Likes

Samme kar som selger denne streetpiecen fra Dolk? Dolk | FINN torget

Ref bakgrunnen på det første bildet. Noen som vet om dette verket faktisk er en ekte Dolk fra gaten?

Og om så - anbefaler ingen kjøpe denne både mtp pris og den utingen som er at folk rasker med seg gatekunst som var ment for nettopp gaten (edit: med forbehold om Dolk faktisk har gitt tillatelse til dette salget - da er salget selvsagt greit selv om prisen nok er noe høy uansett).

2 Likes

Blir aldri solgt, forsøkt over alt i alle år. Byttet den vel til seg mot en flaske Imsdal opprinnelig :sweat_smile:

3 Likes

https://www.finn.no/311455855

2 Likes

Dårlig kjøp?? Dette er jo et kupp :sweat_smile:

1 Like

Malling - mitt lille lam
https://www.finn.no/311850692

Ligger på kunstverket til 18.000,-

1 Like

Kan noen please (jeg vet jeg har spurt før) fortelle hvorfor dette skjer hver gang?? :exploding_head:


Eneste forklaring mottatt så langt er at det kan dreie seg om hvitvasking. Noen andre/bedre?

  • Mangel på kunnskap / gidde å google pris blandet med for mye penger

  • Prismanipulasjon fra noen som sitter på mange trykk av samme kunstner (tar kommisjonen som tap for å få resten av samlingen til å fremstå mer verdifull)

  • Hvitvasking

My 3 cents…

1 Like

En annen mulighet;
Shrigley er mye mer populær enn mange av oss velger å innse. Selvfølgelig ikke alle som orker å sjekke hva ting er verdt, og på auksjoner så lar mange seg rive med og plutselig så blir ting mye dyrere enn man tror. Er det ikke litt av ideen bak auksjoner da?
Men; det må være interesse der.

3 Likes

Jeg kan forstå om ett bilde går en del over markedsverdien en sjelden gang fordi ett par har revet seg med som du skriver, men samme bilde overpriset hver eneste gang?

Om en som faktisk er interessert i kunsten til Shrigley er det vel normalt å sjekke ut hjemmesiden/Instagram til kunstneren og der vil denne posteren komme opp med engang på forsiden til 45€.

Jeg stusser veldig over at det er så mye over og samme bilde hver gang, en dyr måte å promotere kunsten på?

1 Like

Ja. Merkelig.
Jeg måtte lufte @Gulosten sine tre hypoteser overfor folka på ShrigShop. De sier at de også syns det hele er absurd og uforståelig, men de håper nesten heller at det er hvitvasking, fremfor ignoranse… :sweat_smile:

1 Like

Fyt %€£#


Altså, nå må noen kompetente folk her inne kjenne sin besøkelsestid!! @Gard og co, dette krever inngående kunnskap til kunstverden - OG det er heller ikke street art-relatert. Double win.
Vær så god og vær så snill :pray:

Gleder meg til å snart kunne få nattesøvnen tilbake :crescent_moon::sparkles:

PS! Spurte Tate Ward om de kunne selge min Shrigley- sitron også, men de «are currently inundated with these works and are not looking to consign any more currently».
Kjipt .

1 Like

Dette er veldig enkelt. Folk tror det er det en Shrigley koster og at et auksjonshus ikke selger plakater.

3 Likes

Og dette skjer hver gang flere ganger i året med akkurat samme plakat? Virker utrolig rart å ikke helt enig i den teorien der :man_shrugging:t3:

Du vet dette er grunnen eller du tipper på at det er det som skjer?

Hvorfor er du ikke enig? Jeg tror veldig mange som kjøper i dette segmentet ikke aner hva de kjøper (eller bryr seg). Jeg guidet nylig en bekjent til å kjøpe en Shrigley, og hun kunne helt fint funnet på å kjøpe den plakaten på auksjon.

Auksjonshuset burde aldri latt noen selge den i utgangspunktet. Ikke lett for en nybegynner å skjønne seg på hva beskrivelsen hos et auksjonshus alltid betyr.

1 Like

Det jeg stusser på er prisesimatet på plakaten (£800-£1200). Blir ikke det litt som at Blomquist skulle satt et prisestimat på en Pushwagner plakat til kr 8000,- som er tilgjengelig på Fineart til kr 300,-?

Ville følt meg veldig lurt som kjøper…

5 Likes

Som @Stig27 sier her, ville følt meg lurt! Hvordan dem får fortsette med dette fatter jeg ikke?

Også regner jeg med hun du hjalp med å kjøpe en Shrigley ikke ville brukt over 30.000kr uten å verken Google navnet eller selve bilde? Om man trykker inn navnet på bilde hos Google kommer man rett inn på hjemmesiden til Shrigley eller eBay hvor disse selges for slikk å ingenting sammenlignet med hva dem går for hos TateWard.

Så ja @Gard , jeg velger å ikke tro det du sier stemmer. Har troa på at folk ikke gjør dette gang etter gang med samme plakat gang etter gang.

2 Likes