Dårlige kjøp-tråden :)

Figurative malere i Norge er «persona non grata», spesielt for å få tilgang til statlige subsidier (nærmer seg vel 1 mrd. i året), Høstutstillingen etc.

Han er ikke min favorittkunstner, men synes han og teamet rundt skal ha honnør for å tørre å gjøre sin egen greie, samt klarer å leve av kunstnerskapet uten å kun måtte få penger fra staten gjennom subsidier.

Han har selv skrevet om dette i media:

3 Likes

Kup(p) :slightly_smiling_face:

https://www.finn.no/304755751

4 Likes

Takk for deling av verket mitt! Har du en tilbakemelding du vil dele så send meg en gjerne en DM🤞🏻

Det er lov å la seg inspirere, men dette er en dårlig etterligning etter min mening. Forsøk heller å finne ditt eget formspråk og tenk igjennom hva du ønsker å formidle. Legg ned nok tid og krefter til at du kan være stolt av det du produserer og stå inne for at det representerer deg.

23 Likes

Absolutt! Takk for gode råd, sulvund. Annonsen er nå slettet, så får det heller henge på gjesterommet.

4 Likes

Reagerer også på at her har han fått en gave, et personlig selvportrett malt av en kunstner, også har han ikke engang tatt av plasten og ALDRI hengt det opp. Før han selger det videre.

Hadde jeg vært kunsteren her hadde jeg vært fly forbanna!

2 Likes

Jf post og link publisert her av sulvund 27.3 så vil jeg informere at jeg har sendt en melding til Whatson og beklaget meg!

Jeg hadde absolutt ikke forsett om å selge en etterligning av kunsten til MW. Jeg fant inspirasjon av ulike av han sine tags, fra ulike av hans verk, for å prøve teknikken og ulike dyser til spray selv. Fargekombinasjonen på skissen jeg lagde syntes jeg var fin og valgte da å lage et lerret og la det veldig naivt ut for salg på Finn. Der tråkket jeg ikke bare i salaten, men ut i hele grønt-disken på Meny. Jeg ser i etterkant at det uten tvil kan tolkes som en dårlig kopi av MW, og jeg burde tenkt lenger frem enn nesetippen min.

Verket vil som sagt ikke bli solgt, og skissen ligger i søppelkassen sammen med gårsdagens pizzaeske. Om MW ønsker bildene av verket jeg lagde slettet fra mine sosiale medier skal jeg også gjøre det! Jeg har ingen hensikt i å produsere etterligninger av kjente kunstnere og jeg skjønner at jeg skøyt meg selv rett i skinneleggen med ganske kraftig kaliber denne gangen. Jeg håper jeg ikke blir totalt svartmalt av KV sine 200 ish medlemmer som trykket på linken og så på annonsen før jeg slettet den fra Finn.

Som de ville sagt ombord på en liten jolle som var på besøk i Oslo i helgen: captain, I fucked up, I’m sorry. Won’t happen again!

Ønsker ikke at jeg skal ha et rykte for etterligning eller plagiat, og svarer gjerne på spørsmål eller tilbakemeldinger på mld her eller IG/tiktok.

27 Likes

Det står stor respekt av å innrømme sine feil. Samtidig synes jeg ikke at du skal ta det for tungt. Alle kjenner seg nok igjen i at det går litt fort i svingene innimellom.

De fleste her er opptatt av å heie frem nye kunstnere så jeg tror ikke noen vil gi deg en forvaringsdom - tenker det holder med et forenklet forelegg.

Lykke til videre! :slightly_smiling_face:

12 Likes

Også er du heller ikke den første (eller siste) til å la seg inspirere av andre.

Så er det dette med å la seg inspirere vs å kopiere/imitere/stjele da.

Dette går nok veldig bra :blush:

Avslutter med denne jeg;
IMG_4542

5 Likes

https://www.finn.no/260821150

Trykket er kjøpt hos Graffiti Prints og er lagret i emballasjen det kom i. Har aldri vært rammet inn

2 Likes

godt nok betaler 10k mer for det enn de andre usolgte på finn <3

2 Likes
5 Likes

Hvorfor?

2 Likes

det var en spøk, ingen betaler 10k mer for et identisk usolgt trykk.

1 Like

Som i tillegg er potensielt skadet pga feil oppbevaring😉

2 Likes

Da var det kommet en ny på markedet. Lurer på hvor lenge denne kommer til å ligge usolgt, da den andre til 5k mer har ligget usolgt i 2 år nå på Finn🤷‍♂️

https://www.finn.no/310295498

3 Likes

Drømmepris i dagens marked :sweat_smile:

2 Likes

Er der ingen som skal poste denne:
https://www.finn.no/310239652
?

Eller er det bare meg som syntes denne prisen er HELT på jordet?

5 Likes

Oy, den hadde jeg ikke fått med meg :joy:
har ikke de siste som har ligget ute siden januar blitt solgt for ca 50k?

1 Like

Jeg følger ikke veldig godt med på dette motivet men jo, jeg trodde også de gikk for rundt 40-50’.

1 Like