Dårlige kjøp-tråden :)

Kjenner ikke kunstneren, men 115k for et trykk i så liten størrelse er jo nesten banksy nivå? Har dette noe som helst tilknytning til virkeligheten?

Bare å benytte seg av “Pris på lån” funksjonen til finn der. Jeg datt ut på “orginal…trykk”. Ellers ingen grunn til å mistro resten selvsagt :innocent:

Vel, man skal vel aldri si aldri. Men skulle likt å se den taksten :wink:

Flotte oljemalerier fra havner i lofoten overfylt med liv og fargerike sjarker går for rundt 10k. De er kjempefine!

1 Like

Usikker om dette er dårlig kjøp, men legger den her så kan jo noen med kunnskap om « Tyven» uttale seg. Selv mener jeg annonsen i seg selv kvalifiserer til å havne i denne tråden.

“Eneste bilde i denne versjonen”
Nr 7/50 :laughing:

2 Likes

Skal ha mer for en main edition enn en spesial 1/1 som gikk på auksjon for noen uker siden.

Det står litt mer i annonsen. Std. fargen på trykket er blått og dette er en variant i std. opplaget på 50 stk. men da i fargen rød

Opplaget er på 50 stk.
Bildet nr. 7/50 er en variant (farge rød) se bilde i annonsen
Std. opplaget er blått

En ytterligere forklaring
Særtrykk: er en variant som avviker fra opplaget i vesentlig grad, men som kunstneren
finner så interessant at han trykker noen eksemplarer. Er det flere enn ett, er det vanlig
å nummerere med romertall. I noen tilfelle lager kunstneren flere varianter av samme
motiv. Disse nummereres individuelt, men kunstneren påfører f. eks.: ”blå variant”.

Solgt - can i get a hoya…

2 Likes

Klassisk bait and switch det der. Skal vi si at det dukker opp en til rundt 30 om 3-2-1?

2 Likes

Imponerende :wink:

2 Likes

Verdistigning på 1200% i løpet av 2-3 år. Rolex begynner å se ut som en dårlig investering i forhold til dette.

1 Like

Whatson har hatt veldig god prisvekst siste tiden, drevet av markedet i USA (med hjelp for vår del av dollarkursen). Markedsprisen her i Norge nå ligger bak den internasjonale (motsatt av hva det historisk har vært). Ganske interessant å se, og jeg tror det er “hypebeasts” som driver det fremover nå, uten å være helt sikker.
Det ble solgt en P/P av Tiger på ebay for 3300 pund for bare en drøy uke siden. Dette er 40k Norske før noen form for moms eller frakt.

2 Likes

Det varierer fremdeles fryktelig mye, noen ting er populære, andre høyst ordinære.
40K her hjemme er nok i overkant optimistisk, vil jeg tro.

1 Like

Helt enig i at 40k her hjemme for en main edition er veldig optimistisk. Samme med gamle motiv uten den typiske sprayen (lite interessant for den typiske samler). Synes Zebra er priset lavt vs tiger, er kanskje på grunn av størrelsen… Synes selv Zebra er et kulere motiv, kanskje fordi jeg har sett motivet i Oslo.

2 Likes

Jeg hadde gladelig betalt mye mer for både lerret og testspray, men fyren sendte ikke til Norge :frowning:

Det er fremdeles mulig å gjøre gode kjøp der ute, men de mest populære motivene er nok fortsatt en god investering med “vanlige norske priser”.

Skrev dette i privat melding men det gjelder egentlig alle på KV.
Jeg bor i London for tiden, og kan gjerne hjelpe til med å videresende kunst dersom man er i liknende situasjon.

20 Likes

Finner vel ikke dårligere kjøp enn dette

3 Likes