Dårlige kjøp-tråden :)

GP solgte det på vault for 10k nå. Fikk fatt i ett selv, kjempeflott trykk men lite ja. 15k+ er ikke umulig :slight_smile:

1 Like

Joda, flott motiv, men 21000,- for dette minitrykket er jo helt sinnsykt. Hadde det vært opplag på 1 stk, ville det jo vært litt unikt osv , men dette er jo er halvt A4 ark med opplag 150 stk. Nei huttetu tenker no jeg.

3 Likes

Ser den. men at det er et dårlig kjøp ser jeg ikke. Penger har folk nokk av virker det som. Værre er det med begrenset opplag.

Martin Whatson :rocket::rocket::rocket:

2 Likes

Regner med selger er påvirket av raffle-prisen som ble satt på et av disse for et par dager siden. Og ja, mener det ble utsolgt også.

1 Like

Superpris på 38 000 kr ?! :stuck_out_tongue_winking_eye:


Bjor er flink han, men å ha tatt igjen verdi av annerkjente kunstnere som Martin Whatson, Sandra Chevrier eller forbigått AFK i verdi f.eks, det har han overhode ikke. I mine øyne 🤷

God helg, folkens :rofl:

15 Likes

Det er jo litt tankevekkende at flere av de nye norske kunstnerne som har kommet de siste 2 årene priser seg høyere på slipp enn sandra og andre internasjonalt og kjente kunstnere.

4 Likes

Både og. Jeg personlig syns det er fair med f. Eks 5k/edition a 30(norsk “ny” kunstner) vs sandra 375£/ edition a 195.

Vil vel ikke akkurat si noen personer er blitt uthengt. Med mindre jeg er blind her, men prisen er ganske stiv sett i forhold til kunstner sammenlignet med andre verk fra andre kunstnere.

Du sier jo selv at kunstneren solgte AP av begge til en 11-12k. Pleier ikke AP’er å ligge noe høyere enn de vanlige trykkene? Du får verk fra Bjor på canvas til 10k fra galleri…

Hva mener du ville være en fair byttehandel da, når du skriver at du gjerne bytter det bort i Whatson, Chevrier og Pøbel. Regner med du da har gjort noen tanker på hva du vil ha.

1 Like

Prisen er høy. Ikke noe å ta personlig. Hvis det er solgt AP til 11k fra galleri betyr det ikke at de er verdt 19k rammet inn på finn. Rammene er på en god dag verdt 3000,-

2 Likes

Litt vel mye tran…

1 Like

Kan en t-skjorte kategoriseres som kunstverk mtp. Kunstavgift? :sweat_smile:

2 Likes

Dette topper alt :grinning:

Hypotetisk sett ja, men ikke denne t-skjorten. Forsåvidt nobelt av selger å betale kunstavgift på tekstilene da.

4 Likes

Mulig dette er feil kategori, men dette har vært lagret i 10 (!) år og aldri rammet inn, ble kjøpt for 175£. Ikke at >5x pengene tilbake er så dårlig. Men tenk deg hva MW evt andre kunstnere har steget i samme periode, så må det sies å ha vært et ganske dårlig kjøp.

Er det du som selger?

Sist jeg sjekket bodde jeg ikke i Søreidgrend, er vel ikke veldig mange som bor der

bilde

6 Likes

Jeg ville kategorisert dette som en god investering jeg men…
betale 1600,- og få igjen 1700,- pr år de neste 10årene… men det er nå meg da :sweat_smile:

5 Likes