Får man prutet det litt ned hadde jeg nok heller gått for det ja!
Den kjøperen var rask på labben til å ønske å bli en selger, tror det bare blir med ønske - meget godt oppservert.
https://www.finn.no/360711917 kostet ikke disse 500 kr pr stk og opplag basert på antall kjøpt?
Fra 500 kr til 4000 kr pr stk? Tja… 4000 kr er ikke så mye.
Men for alle samlet ja, alltid optimistisk.
Bildene var ekstremt rimelige, kan ikke vært mye de tjente pr bilde. Så sant de ikke ble trykket på Allkopi eller make grapich for 50 kr bildet.
Disclaimer: Kjøpte alle selv og kan godt være jeg selger en gang.
4000 for en Melgaard med opplag på under 200 er jo ikke veldig galt. Og dette er gjennom han og ikke den gjengen han krangler med. At de var ekstremt lavt priset i første omgang skal jo ikke ha enormt å si. Synes det er veldig rart at ikke flere her på KV kjøpte.
Enig med resten. Opplagene er vel 90 - 200 og trykk-kvaliteten god. En Melgaard for under 5000 kr stk er egentlig ganske rimelig…
God deal for de som kjøpte ![]()
Får denne til kostpris her:
Skjønner ikke hvorfor disse auksjoneres bort. ![]()
Drister meg å slenger denne her:
…nærmer seg banksy sine trykk, for å sette litt perspektiv på det ![]()
en sånn oversikt hadde vært greit å hatt på Pejac og! ![]()
Er vel flere samlesider som ønsker å få til prisoversikter for mange kunstnere. Banksy er bare i en egen liga med store opplag, omsetning og vekst over mange år.
Sjekk f.eks. Artcore (nylig startet opp, men ser potensialet)
Her støtter jeg deg 100%. Har aldri lagt skjul på hvor jeg står når det kommer til Pejac, og det er ingenting som gjør meg mer glad enn å se at hans popularitet og priser skyter til himmels. Dog… jeg kan aldri tenke meg at dette trykket burde prises til 160k. Vi ser vel også på de siste auksjonene at trykk fra han går for rundt 60k om jeg ikke roter fullstendig med tall? Trykk som etter min mening er av bedre “kvalitet” (men det blir personlig synsing).
Tilbud på Madonna ikke malt av Munch 485.000,-
Madonna inspirert flotte fager og gode assosiasjoner til og med malt med oljemalig. ![]()
Finnes sikkert også på et loppemarket nær deg uten de siste fire tallene.
Det er ikke bare i Norge folk har urealistiske priser, så denne i går kveld.
Fie Norsker til 43.000 DKK, litografiene hennes koster 3-4 tusen, akvareller og malerier i samme størrelse får du får under 20.000 DKK
Er kanskje ikke lov å legge dette ut her, men dette er i overkant optimistisk? ![]()
«Bud over 100.000kr pr. bilde». Lykke til!![]()
Når jeg ser hva D.N.G bildene produsert på filer laget dager før han døde, signert av en venn selges for og folk kjøper. Skulle ønsker denne selgerens forhåpninger om pris var realistiske i dagens marked og kjøperne forsto hva som blir å stå som det mest sentrale i kunstnerskapet. En dag i familien Manns liv er og blir hans kunstnerisk sterkeste serie og noe av det beste som er produsert av serigrafier i Norge. Så får jeg bare stå for kritikken som kommer i pm boksen, har vært ganske snill pike i over ett år nå - men fikk lyst til å si min mening i dag. Så skal jeg prøve å holde kjeft med provoserende uttaleser i lang tid.
For min del provoserer du ikke da jeg er omtrent 100% enig ![]()
Helt enig med deg. Disse er priset for høyt, men verkene er prima ![]()