David Shrigley release 7/6 11am UK

Poenget er vell at selv om ett Banksy trykk koster over 100K på 2.hånds markedet, så er ikke det hva han setter som utsalgspris :wink:

1 Like

Som nevnt over her. Du vet vel godt hva Banksy solge sitt siste trykk for?

Jeg synes ikke det er noe i veien med at kunstneren får en del av kaka, og at ikke alt går til flipperne.
Dessuten var det siste slipptrykket fra POW, og ferdig trykket for lenge siden. Kan hende han ikke hadde noe med prissettingen å gjøre.
Det Banksy har solgt siste årene har vært dyrt, og ikke tilgjengelig til allmennheten.

“…tror de fleste hadde bladd rett forbi disse på plakatbutikken om det ikke sto Shrigley på de…”
Kan vel sies om alt av kunstverk. Gir ingen mening den påstanden.

Helt annen kunstverden enn streetart dette. Haugevis av kunstnere som har høy startpris, også på sine trykk, om det er en nyhet: Pushwagner, Yarrow, Jonas Wood bla bla bla.

Ikke mange år siden folk gikk rett forbi Harland Miller, ting ble værende i gallerier og slet med å selge ut. Ja, han har også tier prising og koster mye mer. Shrigley har mye høyere produksjon, og det er mer motivavhengig.

Så trenger ikke man like alt, folk liker forskjellig:

For meg er dette mye fetere, ikke fordi det koster, men er ufattelig mye tøffere på veggen enn alt av whatson feks.

2 Likes

Som sist med en lansering hos Counter Editions, er nå Jealous utsolgt for sin release “Don’t” https://www.jealousgallery.com/artists/david-shrigley/dont

1 Like

Justin Bieber-konsertene selges også ut, uten at det behøver å bety at det er bra musikk. :blush:

3 Likes

Fin type som er ærlig på at han ikke kan å tegne, samt artig historie bak hvorfor han tegner som han gjør… Er veldig ‘britisk’, så skal ikke være for ‘kritisk’… Menne kunne godt tenkt meg et par verk, dog prisen er for drøy…

1 Like

Hvordan måler man om kunsten er bra eller ikke?
Er ikke det opp til hver enkelt?

En påstand jeg står bak. Hvermannsen hadde falt av stolen om du hadde fortalt hva man har betalt for dette. Ikke dypere enn det. Jeg eier ikke noe whatson/chevrier for å ha det på det rene.
Hvorfor kjøper folk Harland Miller nå og ikke før?
Angående priser så var ikke prisingen en kritikk mot Shrigley spesielt, men trykk fra utgiver generelt.

Joda. Jeg bare tok den siste kommentaren din som om at ettersom det er utsolgt, så må det være bra. Det er jeg nemlig uenig i.

«Når det er utsolgt er det populært»

Ofte pga mange faktorer, slik som nettverk og hvem man kjenner i kunstverdenen og PR agenter som er veldig dyktige på mange plan, kjendiser som samler på den aktuelle kunstner, Algoritmer som styrer prisene og diverse applikasjoner som man kan kjøpe som tester marked, søk osv.

Utsolgt kan ofte si mer om slike faktorer enn om det subjektivt eller objektivt er kvalitet.

Men, markedet har normalt rett… :wink:

Kommentaren var bare ment til opplysning i tråden. Helt enig i at alt som er utsolgt absolutt ikke er bra…

Hvermannen kunne gått forbi girl with balloon kr.10 også når de ikke vet hva det er. Økende popularitet og alt som følger med det. En Miller koster ca.7000-15000GBP fra slipp, ingen klager på samme måte. Det er enda mer uoppnåelig for mange. Er jo åpenbart at det er noe ved stilen til Shrigley og pris som provoserer.

Ikke helt enig der. Hvermannsen har kjørt seg opp på GWB på uorginale lerret fra diverse varehus uten å ane hvem som står bak bildet. Men om det er bedre enn Shrigley av den grunn er en annen sak.

Det kan man si om alt.

Var det en kommentar til meg?

1 Like

Folk liker jo ulike ting. Jeg er også en av de som ikke skjønner noe av dette greiene her. Fortrekker at nivået på utførelsen er noe over det jeg kan få til på egenhånd.

2 Likes

Og det er kjempebra! Veldig gøy å se forskjellige samlinger, noen er mer opptatt tekniske detaljer/ferdigheter enn andre, både i utførelse og produksjon, noen legger mer vekt på kunstneren og hvorfor ting er som de er, noen vil ha betydning, andre humor osv osv. Denne hunden er mye lettere å tegne enn mye av det Shrigley lager, men mye handler om stil også:

1 Like

Nabojenten på seks år lagde dette i dag. Humret litt for meg selv da jeg synes det minner ganske mye om denne Shrigley. :blush:

16 Likes

Nytt Shrigley trykk slippes i morgen kl 10:00 norsk tid: https://www.instagram.com/p/BnWg7cNgU3E/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=x6smev0gl50h

‘Kindnes’ - Edition 125. Tiered prising fra 500 - 1500 gbp så gjelder være rask på labben :slight_smile:

1 Like