Den store kaffe-tråden ☕

Jeg vurderer faktisk den, samt denne:

Selvfølgelig mest lyst på Linea mini, men det får bli neste maskin.

1 Like

Enig om Linea Mini… Drømmemaskin.
Det jeg liker med Bianca er at den er ganske omfangsrik - med mer funksjoner enn Linea Mini til halve prisen. Både flow control, hurtigoppvarming, eco-mode for standby hele dagen, programmerbar pre-infusion, 1,5 bar damp-trykk, treverk som standard, fin tamper i metall som standard, bunnløst filterholder som standard osv. Liker også at man kan flytte vanntanken på siden eller bak etter hva som passer best på benken - eventuelt fjerne den helt om man kobler den til vann. Men er litt skeptisk til kvalitet. Der er visstnok ECM (tysk) og La Marzocco (kommersielt godkjente maskiner) i en egen liga.

2 Likes

Du kunne i det minste unnet deg en labelmaker type dymo når du først gjør det fancy​:wink::+1:

1 Like

Hehe alltid rom for forbedringer :sweat_smile:

1 Like

Glemt å oppdatere denne tråden, men nå er jeg foreløpig fornøyd med espressohjørnet når det kommer til litt store innkjøp.

  • Espressomaskinen er Lelit Bianca v2 (morsomt nok er dette en overgangsmodell med alle funksjonene som nye v3 har)
  • Kverna er en Option-O Lagom P64 med MP kniver fra SSP.

9 Likes

Denne så da snasen ut! Bedre enn min i mitt lille hjørne :sweat_smile:

2 Likes

Jeg sverger til denne type «kaffe» :sunglasses: Litt annerledes greie, men samme farge ihvertfall :+1:

6 Likes

Sverger til denne :coffee:

5 Likes

Da er det bedre med vann! :sweat_smile:

5 Likes

Pent!

1 Like

Minner meg om en sur HV øvelse

1 Like

Har faktisk samme maskin på jobb og hjemme. Fornøyd med den.

2 Likes

Den gjør jobben sin den! Skuffende å komme på jobb å drikke fra en moccamaster hehe

1 Like

Melitta caffeo solo :coffee:
Våkner like mye av lyden som av kaffen om morran. Terningkast 5.

6 Likes

:coffee:Veldig fornøyd med min Jura Giga 6​:coffee:

Funfact: det er mer koffein i den enn i en redbull

Veldig interessert i kildene dine, vennligst del de.



1 Like

Hei,

De kildene du oppgir er korrekte. Ser at jeg ikke presiserte en «vanlig» boks med Redbul som har 80 Mg koffein. En flaske med pepsimax (0,5l) har 97 Mg. For meg var det overraskende at det er mer koffein i 0,5l Pepsi maks enn en «vanlig» boks med redbull. Drikker du lik mengde er det likevel mer koffein i energidrikk, men likevel ble jeg overrasket over dette.

Jeg hørte Morgan Freeman døde i forrige uke faktisk!

Presisering: på film

2 Likes

På utkikk etter en espresso maskin.
Bruker for det meste aeropress i dag men savner muligheten til å lage meg en espresso og melkebaserte drikk som cortado, latte osv.

Kvern jeg har i dag er Niche Zero.

Har dere en anbefaling på en god espresso maskin som ikke krever mods og altfor mye vedlikehold. Budsjett rundt 15000-20000kr.

2 Likes