Den store kaffe-tråden ☕

Bruker selv en Jura Giga6, og svært fornøyd med den! Er dog i et høyere prissjikt enn du hadde tenkt, men jura i seg selv er veldig bra :slight_smile: Fokuserer visstnok kun på kaffemaskiner

Lelit Bianca v3 :blush:

Jura lager vel bare bean2cup maskiner, ikke helt samme utgangspunktet.

Takk for svar og forslag. Jura blir nok ikke helt riktig siden de kun har bean2cup maskiner som Ulrik skriver.

Lelit Bianca blir nok litt for dyr. Ser de ligger på rundt 29000kr. Noen andre forslag?

Denne fra Sage: https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kaffe-og-te/kaffemaskin-og-espressomaskin/sage-barista-touch-impress-kaffemaskin-61160219-brushed/648501

Ikke like enkelt som en Jura, men samtidig ikke så langt unna. Til gjengjeld får du bedre kaffe/espresso :slight_smile:

Mara X, også fra Lelit

Godt forslag men betaler man ikke litt for kvernen også her @Nick ? Har allerede en grei nok kvern så har kun lyst på en ren espresso maskin.

Mara X er et fint alternativ. Liker at den tar lite plass. Hvordan sammenligner dere den med Elizabeth?

Har laget meg en liten short-list med priser jeg fant i dag:

Lelit Elizabeth (14490,-)
Lelit Mara x (16990,-)
Profitec Go (11950,-)
Profitec Pro 300 (19950,-)
Profitec Pro 400(17950,-)
Profitec Pro 500 (21500,-)
Breville dual boiler (15699,-)

Eventuelt gå for en manuell lever maskin, eks. Flair.
Flair 58+ (8750,-) og mulighet for å steame melk med et alternativ:
Nano foamer Pro (2100,-)
Fellow stag (2995,-)
Totalt: 13845,-

Det blir 2-4 espresso kopper som blir laget på rappen ved besøk. Viktig at det ikke kreves for lang oppvarming(synes 25min kan være litt lenge å vente).

Noen som har erfaring med noen av disse og har sammenlignet dem?

1 Like

Trodde ikke jeg skulle bli så giret over en vannkoker :stuck_out_tongue:

Fellow stagg pro

5 Likes

Rota bort litt penger i det siste. Forhåpentligvis siste oppgradering på mange år.
Option-O Lagom 01 og La Marzocco Linea Mini R

8 Likes

The dream :heart_eyes::heart_eyes:

Gratulere så mye!

1 Like

Steike dere er gærne, herlig! :clap::clap::clap:

3 Likes

Hvordan er førsteinntrykket @Strym? Vurderer denne mot Hario Bruno men må si jeg liker utseende på denne litt bedre. :smiley:

Elsker den :slight_smile: hadde Hario buono før denne.
Stagg er dobbelt så rask, om det betyr noe for deg.

1 Like

Takk for svar. Fordel at den er rask. Hvilken versjon er det?