Var en helt nydelig vin vi fikk smake som ennÄ er litt ung. Blir spennende Ä smake pÄ den igjen til hÞsten. Vurderer Ä legge inn en bestilling. Hvis noen har lyst til Ä vÊre med pÄ bestillingen er det bare Ä sende meg en melding.
For min del er det Italia som gjelder nÄr det kommer til rÞdvin, og som oftest Nord Italia. Kom hjem fra en innholdsrik ferie i natt og hadde med meg disse to i baggasjen etter et svÊrt hyggelig besÞk pÄ vingÄrden.
Kan vel pÄ mange mÄter anbefale et besÞk pÄ denne vingÄrden ogsÄ, men det er i Italia. Virker flest er frankofil og gÄr for franske viner her?
Fikk tatt med meg kamera til Ă„ âdokumentereâ besĂžket. Resultatet er her;
(Bildet over er to flasker jeg dro med meg fra den vingĂ„rden. Jeg tok meg ikke rĂ„d til de litt dyrere vineneâŠ).
Hvilke rÞdvinsglass kan dere anbefale? Har det stor betydning hvilken type rÞdvinsglass man bruker? Glad i vin, men ikke helt inne i dette med forskjeller pÄ de ulike glassene, sett bort fra det estetiske.
Hadde oss en tur i vinklubben The Three Fifty her i helgen. Det var en ganske sĂ„ hyggelig opplevelse hvor vi blant annet fikk servert; Giuseppe Rinaldi - Tre Tine Barolo 2016, Domaine Leflaive - Puligny Montrachet 2010 og Gaja - Gaia & Rey Langhe 2018. De serverte oss ogsĂ„ en 5-retters som var matchet til vinene. All vin ble servert i Zalto-glass ref samtalen overâŠ
Hei,
Er det noen her inne som kan anbefale meg bra kjÞp pÄ taxfree? Skal til Stockholm fra Oslo og lurer pÄ om dere har noen bra tips. PÄ rÞde fyldige gode viner! Tak