đŸ· Den store vin-trĂ„den

Takk for anbefalinger pÄ vinskap og rÄd pÄ lagring av vin til vinskap er pÄ plass.

Fikk besÞke denne vingÄrden i forrige uke med en guidet tur med vinsmaking. Det anbefales :slight_smile:

Var en helt nydelig vin vi fikk smake som ennÄ er litt ung. Blir spennende Ä smake pÄ den igjen til hÞsten. Vurderer Ä legge inn en bestilling. Hvis noen har lyst til Ä vÊre med pÄ bestillingen er det bare Ä sende meg en melding.

9 Likes

For min del er det Italia som gjelder nÄr det kommer til rÞdvin, og som oftest Nord Italia. Kom hjem fra en innholdsrik ferie i natt og hadde med meg disse to i baggasjen etter et svÊrt hyggelig besÞk pÄ vingÄrden.

9 Likes

Kan vel pÄ mange mÄter anbefale et besÞk pÄ denne vingÄrden ogsÄ, men det er i Italia. Virker flest er frankofil og gÄr for franske viner her? :slight_smile: :smiley:
Fikk tatt med meg kamera til Ă„ “dokumentere” besĂžket. Resultatet er her;

(Bildet over er to flasker jeg dro med meg fra den vingÄrden. Jeg tok meg ikke rÄd til de litt dyrere vinene
).

3 Likes

Yessir, gleder meg til Ă„ teste denne til fruens fangst. God helg :clinking_glasses:

6 Likes

For de som er ute etter Zalto. Backe i Grensen fikk inn et lite parti nĂ„ nettoppđŸ·

5 Likes

Hvis det er noen som er ute etter Zalto, ta kontakt :slight_smile:

3 Likes

Hvilke rÞdvinsglass kan dere anbefale? Har det stor betydning hvilken type rÞdvinsglass man bruker? Glad i vin, men ikke helt inne i dette med forskjeller pÄ de ulike glassene, sett bort fra det estetiske.

1 Like

Hadde oss en tur i vinklubben The Three Fifty her i helgen. Det var en ganske sÄ hyggelig opplevelse hvor vi blant annet fikk servert; Giuseppe Rinaldi - Tre Tine Barolo 2016, Domaine Leflaive - Puligny Montrachet 2010 og Gaja - Gaia & Rey Langhe 2018. De serverte oss ogsÄ en 5-retters som var matchet til vinene. All vin ble servert i Zalto-glass ref samtalen over
 :slight_smile:

2 Likes

Hei,
Er det noen her inne som kan anbefale meg bra kjÞp pÄ taxfree? Skal til Stockholm fra Oslo og lurer pÄ om dere har noen bra tips. PÄ rÞde fyldige gode viner! Tak :slight_smile:

1 Like

J. Christopher med Pinot Noir druen.

Denne er fin i alle fall, vet ikke om den er noe “godt kjþp”/billigere

https://www.tax-free.no/no/product59793/castelgiocondo-brunello-di-montalcino

1 Like

Det er fint Ä vite at det ogsÄ er andre hobbyer som plages av flipping.

6 Likes

Og jeg trodde vi pÄ dette forumet var gÊrne :joy:

6 Likes

KjÞpte denne blant annet i dag, mÄ lagres i minimum 10 Är :grin::rofl:

4 Likes

Eller, kjÞpte 2 sÄ kanskje jeg tÞrr Ä Äpne 1. :star_struck:

1 Like

Er vell ikke et ukjent fenomen at studenter har fÄtt typ 10k for Ä stelle seg i kÞ pÄ vegne av tÞrste ulver. :woozy_face:

Hun ene har tatt to uker ferie fra jobb for Ä sove i telt i Bergen sentrum. FÄr hÄpe det betyr mer enn 10k

Kan tjene opp mot 50k pÄ en flaske sÄ kan fort tjene en vanlig ÄrslÞnn pÄ 2 uker i telt

1 Like

Var pÄ tv i dag, de fÄr 120k hver for Ä sitte i kÞ.

2 Likes

Noen sytalaust vintips for helgen?