Din kunstvegg

Absolutt ingen dum start det der ;).

2 Likes

Bra fornøyd med innrammingen og ikke bare trykket :stuck_out_tongue:

20 Likes

Endelig fått Jack Otway opp på veggen :fire:

27 Likes

20 Likes

18 Likes

Ingrid Kristensen Bjørnaali i ganga. Tresnitt x2 («Reduksjon») og litografi («18. mai»).

For spesielt interesserte, Ingrid om “Reduksjon”-serien fra 2017. Meget kult prosjekt hvor hun lagde nedlastbare lydfiler basert på årringene i treverket:

"Woodcut series «Reduction», 2017

The prints were exhibited as musical records in LP sleeves, with download links to audio extracted from the patterns in the prints, via music software. Annual rings works as measurements of the time a tree has lived, yet are only visible once you cut the tree down, and with that, ends its course of time.

I traced the pattern of the annual rings in plates of pine wood. I cut the plates’ pattern in vertical lines doing mechanical movements by hand, to imitate a digital expression that opposed the natural, dynamic annual rings. I then translated the pattern to sound via music software. In the music software, the image was scanned from left to right, using the composition and colours of the print to evoke a melody, ending up with a 30 second digital sound file that supposedly represented the annual rings, like a false equation comparing two very different spans of time through visual and sound based expressions."

Ref. diskusjon om “luft” mellom ppt og trykk - prakteksemplarer i så måte :sweat_smile: Det har skjedd gradvis, papiret lever.

4 Likes

Her likte jeg både bilder og vegg. Lekkert med murstein. :+1::+1:

1 Like

Endelig fått mitt første kunstkjøp rammet inn og hengt opp på veggen. Trengte noe på veggen på hjemmekontoret som bryter opp litt med litt farger, så er veldig fornøyd med dette trykket fra Atle Østrem.

20 Likes

Jeg skulle egentlig ha meg en pause fra kunstkjøp… men vanskelig å stoppe!!

27 Likes

Veldig fornøyd med å få denne Anna Bjergeren på veggen :slight_smile:

36 Likes

46 Likes

Pejac-hjørne på budsjett:)

37 Likes

Euan Roberts og Charlie Roberts samlet i et hjørne.

24 Likes

Var litt Pøblete og bytta ut barneportrettene med disse😂 #sovepåsoffaninatt

29 Likes

I 2005 midt i Team Antonsen-tiden kjørte NRK en av sine auksjoner. Min mor var i Oslo og stakk innom. Da kjøpte hun skjorten fra sketsjen «sangen som maler» for 300,-.

Tidligere i år fant jeg den igjen. Fant en billig ramme og schmekka den inn selv. Ser ikke så bra ut akkurat nå. Men litt moro å få den på veggen.

Kanskje ikke helt etter boka hva gjelder kunst, men den får veggplass fra meg:)

https://youtu.be/lt1SqT_3-gU

26 Likes

Etter ett par års søk på Finn og kunstveggen så dukket det endelig opp en mulighet som var økonomisk akseptert og gjøre en handel på :slight_smile:

30 Likes


Casey Weldon x 3

9 Likes

Endelig fått det opp på veggen!

27 Likes

AFK – Ice Diamond Vintage

28 Likes

Hvorfor henger du dem opp med plasten på?

4 Likes