Ditt beste kunstkjøp 2020

Morsom årgangstråd dette. 2020 har vært et fantastisk kunstår. Kanskje mot alle odds. Masse flott kunst. Voldsomt økende interesse, trolig fordi folk har tid til å sitte hjemme og tenke på hva de har på veggene. Hva som er fint. Og hva som betyr noe. Håper jeg ihvertfall :blush:

Mitt bidrag blir “up to You” av Javier Calleja. Legger ved et bilde av alltid eminente Tormod Abelsen ved Rammeverkstedet i Trondheim som gjorde en voldsom jobb som gjorde at jeg kom i mål med innrammings-tankene mine på denne.

Vi hadde julebord nå i år. Der hadde vi en erfaren og fornuftig psykolog jeg jobber sammen med, og masete som jeg er måtte jeg jo be om psykologiske tips til forsamlingen. Hva er det viktigste budskapet du føler du kan gi etter mange års erfaring. Svaret var rimelig greit og enkelt, her trengtes ingen større utbrodering. “Du har selv ansvaret for ditt eget liv og din egen lykke”.

Det har jeg selv også veldig tro på. God julefeiring!

29 Likes

Jess Valice - diptych`n. Hun holder bomben - han tar bomben. Synes hun har et helt spesielt og unikt utrykk. Utviklet seg mye siden tidlig 2019, og er nå klar for kunstverden. Digger det emosjonelt avflatede utrykket, det gir samtidig utrykk for mange sterke følelser eller rom for tolkning. Hun smeller for øvrig til nå med solo utstilling hos Bill Brady i januar -21. One to watch.

21 Likes

Dette er nok det beste kjøpet mitt i år.
Håper å få det innrammet før jul.

Er fra Ståle Gerhardesen sin utstilling hos galleri geo.

Fikk sansen for Ståle sin kunst i 2018, og var kjekt å få tak i ett trykk som hadde så mye håndkolorering.

21 Likes

Det har ikke vært de store innkjøpene for min del. Kun 2 trykk. Og de synes jeg begge fortjener å bli nevnt da de hører litt sammen.

Jeg venter også i spenning på å få levert noe på døren i disse dager, men den havner fort i tråden for “Ditt beste kunstkjøp i 2021” tråden til neste år. :slight_smile:

Ellers holder jeg øynene åpen for å finne noe annet enn trykk fremover.

21 Likes

Vært et labert år kunstkjøpmessig for min del, men til gjengjeld har jeg fått kjøpt meg ny bolig som betyr en vanvittig økning i veggplass som lover godt for årene fremover!
Årets beste kjøp blir teppet fra Parra, laget av Case Studyo. Gjør mye med rommet, og topp kvalitet og komfort.

24 Likes

Mitt beste kjøp må være Banksy Silver flag.

Fruen er ikke enig og har plassert en diger plante forran :rofl::rofl:

47 Likes

Kan henge hjemme hos meg til hun eventuelt ombestemmer seg. Kan hente det i kveld sånn 18-ish?

5 Likes

Haha, kjenner meg igjen! Fruen vil ha trykkene i boden :joy:

5 Likes


Ingen tvil. Det er så deilig å lande når man har jakta lenge.

42 Likes

Grattis @Alinoe! Den er så fet!
Har gitt opp å få tak på den jeg…:anchor::man_astronaut:t3:

2 Likes

Fortsatt noen skikkelige gull inne til innramming, blant annet en hjort og noen elefanter​:wink::star_struck::heart_eyes: Men hittil- eller akkurat nå:

21 Likes

Ingen tvil. Bildet oppsummerer i grunn året også!

30 Likes

Heldig!

1 Like

Flott å se mer Andreas Englund her inne!:clap:t3:

4 Likes

Han er helt fantastisk! Vil også gjerne se mer av han​:heart: Tusen takk for at du ikke får meg til å føle meg helt "alene":hugs:

2 Likes

Definitivt denne :crown:

27 Likes

Dette er årets anskaffelse hos meg :slight_smile:

54 Likes

Til hennes forsvar er det en dritbra plante hun har parkert der i det minste👍🏻

2 Likes

Storfornøyd med «Simpson Couch» av Nick Smith. Liker godt stilen til kunstneren, og bildet ser helt nydelig ut!

16 Likes

Må bli denne:

Eller denne…

36 Likes