Dolk gruppe på Facebook

Inspirert av MW gruppen som går som det suser opprettet jeg en Dolk gruppe på Facebook. Invitere alle som er interessert til å være med i den. Da gruppen er minuttfersk oppfordrer jeg alle til å invitere venner og kjente med interesse for Dolk til å joine gruppen. Invitere gjerne dine utenlandske kontakter også.

Så da har Dolk interesserte også en gruppe hvor man kan diskutere prisras på Dolk bilder og andre morsomheter.

Gruppen finner du her:
https://www.facebook.com/groups/938733563133908/members/

3 Likes

He, he ja det er bedre med grupper der alle har samme mål, få bort alle de realistiske stemmene​:grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Hvorfor lage en Dolk diskusjonsgruppe på Facebook,når vi har en her?? Innviter heller alle på Facebook hit.

1 Like

Det er jo som kjent bare de kritiske stemmene som er realistiske :slight_smile:

Du er hjertelig velkommen i gruppen.

Som svar til OnkelJohn så er det for å få med de engelsktalende. Dessuten fungere Facebook veldig bra til grupper.

1 Like

Ja, alle individer på Facebook, men aller helst de som er enige, resten kan jo bare kastes ut😊

1 Like

Gleder meg til du joiner gruppen slik at jeg kan kaste deg på hode og ræva ut :smiley:

Neida, joda, neida…

Ha, ha ja det ser jeg frem til :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Når boligprisene synker, lager vi bare en facebookgruppe der alle selger til full pris.

7 Likes

Hva er da hensikten med kunstveggen.no?
Vi har UAA, 100 FB grupper, andre fora og KV.

Jeg er medlem i mange FB grupper allerede og syns det er synd at disse opprettes.
Heller bedre å profilere KV. Er det ænglish som er utfordringen, er det bare å lage en tråd på ænglsih å invitere folk.

Jeg ser de samme folkene som prøver å selge / flippe ting overalt.
KV er et fint og rent fora og la oss sammen bygge den enda bedre som f.eks UAA
Det er jo Finn og eBay som kan ta av seg interessegruppene og salg.

Jeg startet som samler og ble medlem av KV pga medlemmenes fokus, men etterhvert må jeg si at KV blir som alle andre fora, av folk som skal bare tjene penger.

Som tidligere, sier jeg igjen, mange ser kunst som bitcoin. Kjøp og håp om å selge med høy verdi. Drit opp i kunsten og kunstneren, bare penga kommer på konto

Jeg skriver rett fra levra og ja, tar imot reaksjoner

12 Likes

Kjempefint initiativ! Ser bare oppsider med en Facebook-side i tillegg til KV.
Men… viktig at også kverulanter, og de med negative røster får snakke, og ikke blir kastet ut - som i en del andre grupper på FB. En ensidig halelujagruppe, trenger vi ikke flere av.
Forespørsel sendt!:blush::+1:

2 Likes

Kverulanter har vi jo KV og andre forums til :joy:

Hvorfor er det slik at disse FB gruppene skal være lukket?

2 Likes

Vil man diskusjonen skal fortsette på dette kunstforumet eller på den mer generelle Facebook. Ser jo ingen mening i å poste på KV hvis man nå har en «konkurerende» kanal som det skal diskuteres på. Hva mener medlemme her??

1 Like

ser ikke poenget i at KV medlemmer skal flytte diskusjonen som er i denne tråden over til FB, eller at du indirekte oppfordrer til dette(?). Det medfører bare mindre aktivitet på KV og over tid at interessen forsvinner. Grunnen til at vi alle logger inn her er jo fordi det foregår aktivitet… Selv melder jeg pass for Dolk gruppen, i hovedsak fordi jeg ikke tror utlandet bryr seg om Dolk lengre og tenker Dolk passer best på KV :slight_smile:

4 Likes

Ikke for å bli misforstått. Mener absolutt diskusjonen tilhører KUNSTVEGGEN.NO. Jeg kommer heller ikke til å delta i en lukket eller åpen gruppe på FB. Liker meget godt at all aktivitet skal foregå her på KV. Tror ikke det hjelper på hverken Dolk’s synkende verdi eller popularitet at diskusjonen flyttes over på engelsk på FB

1 Like

Nå heter jo gruppen vitterlig “fans” av Dolk, på lik linje med andre “fan” grupper. Det er vel som på en fotball kamp. hjemmefans etc har sin del, og bortefans/motparten får en annen del (gruppe). Noen ganger har man behov for sitt eget ekkokammer, en gruppe som trekker i samme retning/samme interesse uten for mye støy. Det er vel en grunn til at man i en vennegruppe tenker noenlunde likt. Man tar ikke bare inn en klovn eller 3, bare for å “føle motspillet”, det blir bare tungvint. Motspill får man stort sort sett på de fleste andre arenaer. Det er rett og slett bare litt deilig med et POSITIVT ekkokammer en gang iblant - litt egentid :slight_smile:

2 Likes

Åhh😳så det er fans av Dolk som samles på FB. Samme som fotballfans mener du?? Altså digger og hauser opp laget sitt, samme hvor dårlig det går??? Ok,ja da holder jeg meg til KV.

2 Likes

hvorav navnet :slight_smile: gruppen er nok ikke ment for å dekke hele kunstverden. Det tar KV seg av. Som alle andre fan grupper, fex Martin Wahtson gruppen, prøver man å samle likesinnede som trekker i samme rettning. Det kan var deilig til tider - men alt til sin tid. Noen ganger er det deilig uten støy, andre ganger deilig MED støy…:slight_smile:

Du har rett til å ha din mening og det skal være takhøyde for det, men hvorfor følte du å skrive rett fra levra nå? Du kommenterte ingenting på MW gruppen og det var til og med du som delte link til den gruppen. Her møter du altså deg selv i døren.

Jeg tror alle som er redd for at KV skal bli utarmet av slike grupper kan ta det helt med ro. Det vil fortsatt være behov for en felles forum der man har samlet en brukergruppe med forskjellige interesser. Grunnen til at jeg opprettet denne gruppen var at jeg så at det var stor suksess med MW gruppen og man kommer i kontakt med utlendingene. Kunstveggen er et norsk forum og det er ikke bare å skrive en tråd på engelsk og så strømmer de engelsktalende på. Derfor prøver jeg det samme med Dolk.

5 Likes

@Tommy_Jensen og @Onkeljohn

Nå er jo Kunstveggen selv en utbrytergruppe fra UAA fordi man ønsket et sted hvor man ønsket å diskutere gatekunst på norsk og bygge interesse rundt norske samlere og norske kunstnere. Dolk var på det tidspunktet den viktigste kunstneren tett fulgt av Pøbel. Martin Whatson var i emning. Vi snakker 2011 eller 12. Grunnen til at KV har vokst har jo vært fordi behovet var der. Det er jo ikke slik at UAA har falt sammen av den grunn. KV vil heller ikke falle sammen fordi det opprettes nisjegrupper på Facebook. Det er jo ikke slik at all diskusjon vil flyttes over. KV når bare en liten andel av kunstinteresserte og det er heller ikke slik at alle som liker Dolk er medlem på KV. Jeg tror alle dommedagsprofetier kan legges død med en gang.

Jeg har vært medlem helt siden starten på Kunstveggen. Medlemsmassen har økt, men det er mange medlemmer som har kommet og gått siden den gang. De mest aktive nå er “ferskinger” med 1-2 års fartstid og det ser ut til at den nye generasjonen ikke er så opptatt av Dolk eller har fått med seg historikken. Derfor kan det være greit med en gruppe for oss som vil diskutere Dolk med andre som har samme interesse.

Gruppen er lukket fordi at jeg vil at folk skal engasjere seg og gidder man å søke så har man i alle fall tatt et aktivt steg for å være med. Alle som søker blir godkjent og hadde Facebook tillatt autogodkjenning så hadde jeg gjort det også.

9 Likes

For min del er dette et supert initiativ!

Jeg mener Dolk er/var den ubestridte eneren innen street-kunst i Norge.

Å ha et forum hvor en kan dele bilder av egne vegger, gjenværende gate-piecer, opprette kjøp/salgs-kontakter, gi/få kred til og av likesinnede, det har jeg savnet!

I tillegg er er det vel fair å si at Facebook en relativt anerkjent og tilgjengelig plattform… Uansett hva de kritiske røstene her på KV måtte mene, så er det mer realistisk å invitere engelskspråklige Dolk-fans til en Facebook-side enn å si at «Det er HER på KV disse diskusjonene hører hjemme!».

All honnør til Kunstveggen og funksjonen den fyller, men dette er et kjærkomment tilskudd som absolutt har livets rett.

7 Likes