Dolk til hyggelig pris ØK

Hvis du har noen DOLK prints som aldri kom opp på veggen, og du ønsker å kvitte selge til en hyggelig pris, da å hører jeg gjerne fra deg. :slightly_smiling:

Ser det ble lagt ut en innrammet chief til 4500 igår. Det er jo faktisk under kost for printet i seg selv, så om du er i Oslo må jo det være et lite kupp!

Ja, fin pris på den. Men jeg har allerede anskaffet den. Jeg ser forøvrig at det ligger hele 7 stk Chiefs ute på finn om dagen, :hushed:

Om noen vurderer å kjøpe den billige chiefen på Finn, bruk hodet. Det er rart at noen som har brukt minimum 6000-6500 på et bilde nå selger for så lite. Det kan være snakk om heleri.

Prisen på Chief er desverre kjørt i dass av flippere helt uten kunstinteresse som har klart å kjøpe x antall eksemplarer og pumpet ut på markedet.

1 Like

Det kan også være at selger ser at det ligger flere ute og ønsker et kjapt salg og satt en lavere pris?

Selvfølgelig kan det være det, sier bare at jeg synes det er rart.

Chief og 3xchief er av mine favoritter fra Dolk. Synes det er rart at jeg virker så “alene” om det, men dette bildet snakker nok litt ekstra til meg da det minner meg om tiden jeg jobbet som brannmann :smile:

Jeg er enig med deg om at Chiefene er blant de beste bildene til Dolk.
Men virker som Dolk markedet har fått seg en god dupp generelt. Lite aktivitet fra den ukjente diamanten har nok en stor faktor å si på dette. Håper han smeller til med noe nytt snart og gjerne med den nye stilen sin. Bare det skjer noe!

1 Like

Jeg er uenig i at markedet har fått seg en dupp. Legger man ut de interessante motivene er kjøperne der med en gang. Men når alle skal selge SW og Chief eller forventer enorme priser for alle motivene er det ikke rart at det føles trått. I tillegg har vi vært igjennom en periode med vill prisvekst. Prisene stiger fortsatt, men i et mer fornuftig tempo nå. Det var stor interesse rundt Dolk-printene i galleriet mitt. Prisnivået er nå så høyt at det er naturlig at omsetningtempoet går ned.

2 Likes

Du er en av dem da, i og med at du ville selge Chief til 15 000 like etter slipp i galleriet ditt…

Jeg hadde ikke galleri like etter slipp så der bommer du.

1 Like

Solgte min x3 under kost for å kjøpe en original Chevrier til blodpris. Min første og eneste Dolk… For min del, synes jeg at Dolk markedet er grådig overpriset og 10k barrieren er vanskelig å bryte. Er mange motiv jeg kunne tenkt meg, men støtter heller kunstneren med å kjøpe trykk ved release enn at noen skal kjøpe seg en ny sofa. Gleden av å få tak i noe på release, ventetiden på tuben, turen til rammemaker, hente bildet og få det på veggen er større enn å blåse av 12k på et serietrykk på 250 ed.

Det har skjedde en enorm utvikling med de «nye» samlerne fra 2014-15 som nå har mangelvare på hvite vegger. Plastmappe samlerne som startet å kjøpe mer enn kun Dolk, må ofre trykk til +/- kost som de trodde var en investering da markedet er mettet pga dyre 2hand kjøp (typ dancer, pointe, vandal, ip, osv)… Tror jeg da…

1 Like

Er det fortsatt Teddy Riot som er det trykket av Dolk som er dyrest og mest attraktivt?

Her er det nok mange meninger, men jeg er helt enig i at Chief er “knall i padden”. Synes det er råtøft, og det kan også tillegges en sentimental verdi: Hvem har ikke digget brannmenn, indianere og Star Wars i sin barndom?! Kan godt være at kunstkjennere leser helt andre ting inn i Chief, men for meg blir det hengende på veggen. Love it!

1 Like

Ikke meningen å stadig være uenig med deg Azidops, du er sikkert en knakende hyggelig fyr, men Dolk markedet har definitivt fått seg en knekk. Som tidligere nevnt er det de antatt svakeste eller mest tilgjenelige trykkene som rammes først. Mener også bestemt at dette gjelder lerreter, der markedet virker en smule mettet. Det er nå forøvrig helt normalt med litt svingninger både i markedet og for den enkelte kunstner.

Så i forbifarten at Speil&Ramme i Bergen hadde en rød chief for salg nå. Noen som vet pris? Sikkert ganske astronomisk da de selger den blå for 15 000 men jeg synes den ser helt rå ut.

1 Like

Har ikke problem med saklig uenighet. Er enig i at det er de svakeste og mest tilgjengelige motivene som sliter mest. Pris handler mye om tilgjengelighet og akkurat nå er det mye tilgjengelig. I tillegg er det mange av selgerne som forventer helt hinsides priser og av den grunn kan man få en følelse av at ting ikke selger. Er prisen for høy gidder ikke folk å ta kontakt.

Når det gjelder lerret er det en helt annen sak. Finn er ikke det rette stedet for så verdifulle objekter. Det er en stor misforståelse at “alle” benytter Finn. Det er en stor kjøpegruppe som aldri er på Finn og spesielt blant de med midler synes at Finn er for kjipt for dem. De ønsker eksklusivitet og derfor er det vanskelig å selge så dyre lerret via Finn.

Det er sant det du sier om finn når det gjelder trykk, men jeg mener å ha sånn rimelig oversikt over lerret som skifter eier i det “ekslusive” markedet og holder fast ved mitt standpunkt når det gjelder dem.

Dette ligger fortsatt ute på finn.no. Litt rart med tanke på prisen og at det er innrammet.

Nysgjerrig som jeg er … hvilke Dolk-trykk mener dere at er verdt over 20.000 kroner?