En spennende kunsthistorie - betalte 550 EUR, tjente .....?

Det hører med til historien at jeg kjøpte det identiske Matisse-trykket på Antikvariat.se som @notpc lenket til ovenfor, umiddelbart etter at han gjorde det… Det kjøpte jeg for 7.000 NOK og tenkte å ha på veggen, som et minne for en god historie. Så reellt sett er fortjenesten min cirka 64.000 x 2 :slight_smile:

@notpc Sender deg en PM ang. en liten finnerlønn :slight_smile:

4 Likes

Tror ikke du får fylle ut min kupong @henkeob. Lykke til med vm-tipping. Og gratulerer til @Stormen for å ha funnet gullgryta i enden av regnbuen. Solskinnshistorie.

2 Likes

Fantastisk gøy lesing! Hyller deg for å ta sjangsen, satse og få betalt der etter! Helt kanon lesning, made my day :slight_smile:

2 Likes

Wooow :blush::blush: gratulerer! Kjempekjekt med slike historier!

1 Like

Takk for god historie. Ble spennende dette og happy ending, flott at ikke @Gammel_Erik fikk rett denne gangen men at dette ble en virkelig solskinnshistorie om et godt kjøp. Kan nok finansiere mye annet bra til samlinga di :slight_smile:

2 Likes

For all del, jeg ønsker Stormen alt vel oppi dette.

Men jeg er slettes ikke sikker på at dette er en solskinnshistorie. Godkjenningsprosessen rundt disse trykkene er fremdeles tvilsom. Det at et auksjonshus til slutt med et pennestrøk gjorde dem ekte er i verste fall bare «hvitvasking» av kunst… Hva med kjøper som er lykkelig uvitende om historien til dette trykket?

Igjen, håper jeg tar feil :slight_smile:

1 Like

Jeg skjønner uroen; jeg hater ekte kunst selv. Likevel, Pierre Bergé & Associés er et anerkjent auksjonshus i Belgia og Frankrike. De selger masse Matisse, herunder det samme trykket flere ganger tidligere, og verifiserte ektheten før auksjonen. Så det er begrenset grunn til bekymring.

1 Like

Beklager, skrivefeil… Mente selvfølgelig “falsk kunst”… :slight_smile: