Falske Pushwagner på Finn.no

Push er ganske utilregnelig når det kommer til signatur, men helt enig. Denne så helt strøken ut. For meg er det ganske tydelig at Push ikke likte å sitte stille å signere bilder…

Pushwagner brukte ikke numrert EA på mange av sine verk, derfor er spesielt disse utsatt for forfalskninger. Men vet at når det gjelder for eksempel Cadillac og Manhattan hadde han en privat serie m numrert EA a b c d osv. Vanskelig å hevde at akkurat dette har en falsk signatur. Når det gjelder pris er den helt klart for høy.

Har Christiania auksjoner samme tyngde og ekspertise som Blomqvist mtp verifisering av E.A.-trykk fra Pushwagner?

Det tviler jeg på. Årsaken er Blomqvist sin størrelse og lange erfaring, samt at de har muligheten til å kalle inn folk fra Pushwagner sin foundation ved usikkerhet. De er veldig obs pga. alle som har forsøkt å levere dem falske verk tidligere

Vet ikke om Christiania er like klare over det utstrakte problemet med forfalskninger og har tilgang på samme ressurser.

Hvorfor lurer du?

Takker.

Jeg prater med en som vil selge. Han er ikke klar over at det finnes mye Push-forfalskninger.
Hvor omstendelig/kostbart er det å få verifisert det hos Blomqvist? Skal tilfeldigvis ut en tur i morra.

Vet ikke, du får høre med dem. Må sikkert bookes også.

Hvis du selger via Blomqvist gjør de det uansett.

1 Like

Jeg har en stund stusset på hvorfor Fine Art og Blomqvist opererer med forskjellige motivmål. Ser man for eksempel på Oracle Filter mener Fine Art at dette har målene 61x91,5cm. Mens Blomqvist mener 51x83,5cm.

Er det noe jeg har misforstått?

Har et selvportrett jeg forsøkte å verifisere der hos de, fikk muntlig “det ser riktig ut det her” men ingenting skriftlig blir gitt. Forøvrig var sjekken da gratis.

Kanskje hvis man leverer til de for å selge? Vet ikke…

Her blandes nok arkflate med motivmål. Arkflaten skal være 61 x 91,5 cm og et motivmål på 51 x 83,5 høres riktig ut.

3 Likes

Koster vel rundt 3000 for en verdivurdering som inkluderer verifiseringen. Gratis hvis man selger verket hos dem.

1 Like

Ekte Pushwagner auksjon hos Blomqvist.
Bra utvalg fra de siste årene av kunstnerskapet, bla min favoritt At sea.

862b70847c994fe78013a24a3ddfbf9a
a6ed6882a7df4de99e22542655494cfa

5 Likes

Hvorfor var det ingen som sa noe om det når jeg spurte de nå i vinter - med verket til stede?

Innafor å bli skeptisk til denne?

Ser jo printeren nede i venstre hjørnet :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Ja, men umulig å verifisere gitt den lille informasjonen og hvordan finn.no komprimerer bilder…

Må nesten undersøkes fysisk

2 Likes

Hei!

Vurderer handel av et pushwagner maleri som ligger paa finn.

Pushwagner - ANNEXIA | FINN torget

jeg har aldri handlet et maleri fra push tidligere, hva tenker dere om bildet i annonsen

Jeg ville heller valgt et eldre motiv, der du får med en Pushwagner signatur på kjøpet. Disse nyere bildene som bare er attestert av boet, er fortsatt lagervare hos flere av galleristene. Annexia kostet 38.000 for et år eller to siden hos Røros Kunstformidling, og tipper de fortsatt har flere igjen av disse på lager til omtrent samme pris.

Annexia

1 Like

Støttes. Er verk med lignende trekk er feks Kings Cross, hadde heller gått for det.

2 Likes

Takk for raskt svar, skal sende dem en mail!

enig i det med signaturen, men er dette er et av mine favoritter…
ellers kunne jeg gjerne hatt PARSONS 311 eller who controlling the controller

1 Like

Galleri Fenka kan fortsatt skaffe Annexia til en bra pris.