- Urene linjer
- Størrelse på verket, med mer…
Man ser det klart om man har det ved siden av et ekte trykk…
Synd at det er så mye falskt i omløp
Synd at det er så mye falskt i omløp
Ok. Takk for svar. Så det var ikke et røverkjøp som var for godt til å være sant? Burde vel bli revet i to så det ikke kommer på markedet igjen.
Var nok ikke et røverkjøp nei.
Ble solgt til meg i god tro av ordentlig folk.
Det som forundrer meg er at jeg etter gjentatte forsøk har prøvd å komme i kontakt med firmaet Pushwagner uten å ha hørt et kvekk.
Virker for meg at de er likegyldige til alle de falske kopiene som sirkulerer… ei heller ønsker å bidra for å forhindre dette😔
Men - nå som verket er levert tilbake til eieren. Hva slags garanti har man for at de ikke selger denne på nytt? Jeg ville bedt de sende deg en kopi av politianmeldelsen, evt levert inn en selv.
Det ligger fortsatt mange verk fra Pushwagner på Finn.no til meget gunstige priser basert galleripris. Regner med at mange av verkene er falske. Stemmer det at alle orginal trykk fra Pushwagner er merket med trykketeknikk? Eksempelvis EA, DGA, Seriegrafi ect
Ligger flere trykk på finn nå som kun er merket med x/250 og mangler trykketeknikk.
Noen med en 100% garantert ekte Bogeyman som kan ta mål av trykkflaten?
Ja, men har sammenlignet «motivformat» med andre bilder jeg har, feks Klaxton (kjøpt hos Fineart) og det målet er ikke overførbart til selve trykkflaten på bildet.
En annen åpenbar tanke er å legge merke til nummereringen. Det er bare ett trykk som kan være 57/250 i hver serie. Vet ikke om de som forfalsker har et lite knippe nummer de liker å bruke om igjen. Kanskje litt for banalt, men dog. Har man forfalsket en mengde trykk i en ti års periode, så er det lett å gå surr.
Sikkert enklere for folk å hjelpe deg dersom du gir navnet på verket eller legger ut bilde av hele trykket også?
Så folk ikke sammenligner epler og pærer, men epler og epler
Hei
Jeg har et helt likt bilde. Vet du noe mer om hvem de var de som solgte deg bildet?
Noen som vet om alle 250 serigrafi Selvportrett rød har trykkemetode og tittel med i signaturlinja?
Tittel, nummerering og signatur er den delen som er enklest å forfalske da dette er blyant.
Tror den enkleste måten er å måle størrelse på motiv + se nøye på linjene i selve printet. Forstått det som at de forfalskede versjonene har urene linjer da printeren ikke er på høyde med originalen som er benyttet. En fin måte å sjekke linjene er å bruke zoom på mobilkameraet.
Har du et zoomet bilde som er ekte som det går an og sammenligne med?
Hvordan avviker størrelsen. Mitt er 63x94 i motivet.
Se vedlagt bilder. Korrekt motiv størrelse er det som er oppgitt på Finart sine sider ± noen millimeter.
Alle bildene er tatt med samme kamera dog under forskjellige lys settinger. Noe støy kan også sees i samtlige av bildene.
Du kan se pikslene på det falske kontra det ekte. Man ser også tydelige forskjell på linjene…
Hva er riktig fremgangsmåte egentlig? Bare la de ligge på finn, rapportere, varsle selger?
Hvordan vet du at det er fake? Ingen nærbilder?
Målene er helt off +EA, det samme med pennen som er brukt.
Originalen skal ha
Ramme: 126 x 122 cm
Arkflate: 111,8 x 109,8 cm
Motiv: 101.5 x 101.5