Falske Pushwagner på Finn.no

Takk for oppklaringen. Har kjøpt litt bilder og styrt litt på i noen år, men dette har jeg faktisk ikke tenkt at kunne være en mulighet en gang. Så takk igjen! :+1:t2:

Hei Tommy!

Det er jeg som selger dette bildet på Finn. Jeg har kjøpt det av eksen/kona til Pål. Bildet har mange historier, og jeg syntes det er interessant.

Hvordan kan du mene dette er fake? Har hatt det til flere plasser som har peiling på dette, og tillegg song flere av collagene før. Du må gjerne komme å se på bildet også…

Mvh

For å styrke provenansen til verket er det sikkert lurt om du sier litt om historien til verket, og ikke minst nevner hvilke steder du har hatt dette vurdert hos?

6 Likes

Ja jeg ser du har kjøpt flere bilder av denne dama ut fra at du selger flere på Finn… han fyren her i 2017 har også kjøpt av den samme dama… lurer på hvor mange hun fikk mon tro? :lying_face:

2 Likes

Hei! Ja jeg har kjøpt to stykker av henne, 1 kjøpte jeg av en annen person. Leila er meget hyggelig, og jeg tror hun nevnte at Pål hadde 6-7 stykker. Fra film, youtubeklipp osv å dømme er det jo tydeligvis et samarbeid, men som galleriet ikke erkjenner. Jeg velger å tenke at historien er morsom. Bildet vil nok aldri bli verdt spesielt mye mer, og derfor ser jeg heller ingen grunn for at disse skal være trykket opp i større antall enn oppgitt. Eller?

Noen som kan gi en vurdering av ektheten på denne utgaven av the Boss?

https://www.finn.no/203186295

Spurte selger om bildet var kjøpt på galleri og evt kvittering. Ble umiddelbart litt skeptisk av responsen fra selger som var «Nop. Vært en som kjente kunstneren.»

På bildet fremkommer det at trykket er nr 197 i serien. Du kan om ikke annet kontakte Fineart/Pushwagner og si at du vurderer kjøp og ønsker å vite om de har vært borte i dette tidligere :slight_smile: eventuelt hvor i landet kjøperen holder til. Så kan du se om svaret her henger på grep med infoen selger gir deg :blush:

1 Like

Takk skal du ha - lurt!

1 Like

Ut fra bilde på Finn så er ikke dette ett trykk som henger i stua hans i hvert fall… taklampene tilsier foto er tatt i ett galleri / kontor el. Mange som har kunsten hengende på kontoret, men …

1 Like

Jeg ble kontaktet av en etterforsker i dag ang disse forfalskningene fra Kjell Strand. Om noen sitter på informasjon ang dette eller har gjort en handel med denne personen ber jeg dere ta kontakt på PM så skal jeg sette dere i kontakt med etterforskeren.

14 Likes

Supert med deling av info og type bilder.

Jeg har litt info rundt det der👍

1 Like

Mer falsk Push på finn:

Ser ut som forfalskninger fra samme opplaget som er rundt i markedet. EA og den røde kanten på selvportrettet er ikke rett, men “kludrete”. Rapporter gjerne til Finn.no så ingen brenner seg… Godt mulig at selgeren på finn har blitt lurt selv også?

1 Like

Allerede fjernet

Send meg en DM med din kontakt info :slight_smile:

Jeg har selvportrettet i eget avtrykk nr D, dette er kjøpt av en nærstående til Push for noen år siden og ekte vare. I tillegg kan jeg også bekrefte at ea t også befinner seg i en samling med høy troverdighet. I alle fall styr unna ead med mindre det kjøpes av meg.

5 Likes

Jeg har kun sett at forfalskninger har «EA» aldri EAd :+1:

1 Like

Hei
Kan jeg spørre hvem du kjøpte bildet av?
Jeg tror nemlig at jeg har kjøpt det eksakt samme bildet som du gjorde! Forskjellen var at jeg kjøpte fler motiver og tok de med til Solli bruk for versifisere om de var ekte! Det bar de ikke og jeg dro da sporenstreks inn til denne mannen som solgte meg de og tilbakebetalingen var ikke noe problem! Han virket ikke en smule overrasket over at jeg hevdet de var falske!

Hei. Jeg kjøpte det av en barnefamilie hvorpå kvinnen i huset hadde fått i gave av sin far. De var like overrasket som meg om at det var falsk. Dette var her på Østlandet. De hadde 2-3 trykk til som de skulle sjekke om var falske…

1 Like

Vinterbro?

1 Like