Falske Pushwagner på Finn.no

3 Likes

20.000,- for selvportrett og rosa cabriolet. Når noe er for godt til å være sant, er det som regel det :joy:

1 Like

Det må ryddes opp i dette markedet og slås hardt ned på denne virksomheten. Ikke bare for å straffe mafiaen som produserer disse, men verne godtroende som betaler titusenvis for verdiløse bilder.

5 Likes

Absolutt. Og i verste fall er dette også med på å forringe verdien på de ekte bildene, dersom det ikke tas skikkelig tak i.

2 Likes

Her er noen eksempler på Push sin signatur på egne verk.
Etter at Push la på lokket er det andre som signerer.

2 Likes

De verkene som er ferdigstilt etter hans død er ikke signert men stemplet og har initialene til Stefan Stray. Alle signaturene det står pushwagner på er hans egne, fra tiden han levde. Voldsomt stor variasjon i signaturene men det er vel å forvente av en fri sjel som Push.

4 Likes

Eller tvert imot, all pr er god pr?

1 Like

Litt på siden kanskje, men hva kan man egentlig vente å betale for selvportrettet? Samboeren min drømmer om ett.

Ikke noe ekspert på det, men ikke alle fall svart/hvitt varianten kjenner jeg til et nylig salg nærmere 140.000,-
Vil tro originalt selvportrett med sporbar historie tilbake til et riktig galleri kan selges for 120-150. Skal du ha et direkte fra pushwagner eller fineart er det sikkert også mulig men da snakker vi mye mer.

1 Like

Dette hørtes meget kjent ut. Opplevde noe lignende hos en familie litt sør for Oslo i fjor vinter.

1 Like

Jeg vil si nei. Dette er et et av de minst attraktive verkene til Push, og det er prissatt høyt i tillegg. Bildet viser også at det tilsynelatende er rammet inn rett mot glasset, noe som kan skade trykket over tid.

2 Likes

Selvportrettet der ser ikke riktig ut, om målene er feil er det enda et tegn på at det er falske varer. Synes who controls så blass ut også. Om det er samme selger vil jeg anta begge er like falske.

5 Likes

Det selvportrettet er 100% fake. Ingen tvil! Det andre også, høyst sannsynlig, men der kan jeg ikke være like sikker.

3 Likes

Takk for svar. Var som jeg tenkte da. Målene på selvportrettet er 90x62. Målene på who controls er 58x84. Så begge bildene er atskillig mindre enn d de skal være.

Obs Obs! Ny forfalskning på Finn.no!

Annonsen er rapportert til Finn.no.

2 Likes

Hva er galt med denne annonsen og trykket ? Spør i mangel på kunnskap. Etter å følge KV og forfalskninger, sitter jeg med en følelse av alt som blir solgt av Pushwagner er falskt

4 Likes
  • Er eksakt samme verk som som jeg kjøpte i fjor. (Se bilder tidligere i denne tråden).
  • Profilen ble opprettet i 2020.
  • Profilen er ikke Bank-Id verifisert.
  • hvis du spør om målene så er jeg temmelig sikker på at dette verket er mindre en de ekte.
  • Annonsen sier ingenting om bildets opphav, kvittering etc.
  • Annonsen er nå tatt av Finn.no

Dette er bare noen få ting som forteller meg at dette er falskt.

1 Like

Må man være bank-id verifisert for å bli tatt seriøst ?
Du har gjerne rett, MEN fyren opererte jo med fullt navn og telefonnummer. Han opplyste jo også om at bilde var tatt fra en tidligere salgsannonse, altså ikke nødvendigvis hans.

Itillegg kunne han levere det på døren til deg personlig.

Annonsen er vel fjernet siden den ble rapportert.

Men men, får håpe et salg av en forfalskning ble stoppet da.

Det at bildet er tatt fra en tidligere salgsannonse får iallefall mine varsellamper til å lyse ganske kraftig.
At selger ikke er bank id-verifisert, sier ingenting om bildets opphav, skriver ingenting om mål etc… gjør ikke saken bedre.

Det er ingenting som taler for at vedkommende selger ett ekte verk iallefall…

2 Likes

Er det noen som kan si noe om disse verkene er ekte eller falske?