Graffiti Prints Archive Vaults Open Again | 01.11.2018 kl 18:00

Prøvde på yellow star fra MW. Men det rakk jeg ikke, fader også, jeg som har vært på jakt etter den lenge. Noen som fikk den?

Ja dessverre, mistet litt der ja…

Stive priser :sweat_smile:

2 Likes

Hei. Hva gikk behind The curtain for? :slight_smile:

Lurer på om det var £950 om jeg husker riktig.

Fikk med meg at de igjen solgte en Sandra- La Cage er les deux Ames. ( The cage of the two souls )
Dette var en «handfinished PP»

Hva er egentlig en «handfinished PP» ??

Med forklaringen fra annen tråd i tankene( se link )så lurer jeg da på hvor grensen for når det blir en AP? Og er ikke en handfinished automatisk en 1/1,da alle er unik?
Synes det er altfor lett å bli forvirret,eller å kunne forvirre.

PP er normalt 10% av opplaget, akkurat som AP.
Dette HF opplaget er på 40stk, så det bør i teorien være 4stk PP og 4stk AP.

Det er lett å bli forvirret på betegnelsen HF da det varierer stort fra motiv til motiv og fra kunstner til kunstner. Når det gjelder dette trykket er hele motivet til Sandra 100% trykk, mens graffitien er 100% handfinish. Hele opplaget på 40+4+4 vil derfor være svært unikt.

Parallelt er har man opplaget på 300+30+30 som er 100% trykk.

Kan legge til at Dancer også er HF, men der er kun noen få % av graffitien gjort for hånd… mens på Toucan er all graffitien HF.
HF sier derfor ikke noe om hvor mye som er gjort for hånd, kun at kunstner har vært mer aktiv og gjort motivet mer unikt :slight_smile:

Eg har også ein AP av fix the sky green. kjøpt direkte av snik.

1 Like

Jeg synes ikke dette er forvirrende i det hele tatt, de er ute etter å loppe dere for mest mulig penger :slight_smile:
Og når du endelig har fått noe “unikt” med et visst opplag på veggen, åpnes velvet igjen…et klart tillitsbrudd.

6 Likes

Lukter enda maling av mitt som har ligget i plastmappe siden release

Hele opplegget er jo komisk. Men så lenge de fleste her inne biter på, og jubler over å ha fått tilslag på greier til 2000 pund, så fortsetter de vel bare. Det hadde jeg gjort også!

2 Likes

Ok,la oss si de er ute etter å loppe meg for penger, men jeg synes fremdeles AP,PP osv er forvirrende. Men du mener at alle disse forskjellige kategoriene kun er til for å lure folk,altså ingen forskjell??

I denne sammenheng, ja ingen forskjell!

1 Like

Er 10% regelen på AP/PP bare en uskreven lov (Gentleman agreement)?

Slik at det i realiteten er fritt frem og lage AP/PP i hytt og pine?

Så forleden et trykk på Fineart av en norsk artist det opplag på trykk var oppgitt til 20, men avbildet trykk var nummerert med AP-4

10% er bare kutyme, ingen lovskreven regel.

Jaja det positive er at vi får alle de gamle Sandra og Martin bildene på GP sine vault slipp i all uoverskuelig fremtid…:roll_eyes:

Men fra spøk til alvor; Slik GP nå holder på ville jeg nesten gått så langt som å si at alle pp/ap versjoner av bilder fra GP har mindre verdi enn en vanlig xx/xx.

Har forståelse for at ikke alt selges ut på release. Da får kunstner og kunstnerens representant også litt igjen for verdiøkning. Velger å stole på gp med at det ikke lages flere trykk senere og at det rett å slett er fra 1. utgave (tror ikke det er helt enkelt å starte opp pressa igjen på en del av silketrykkene med opp til 20 farger)

7 Likes

Det er ikke snakk om å starte opp pressa igjen. Det blir ved oppstart trykket opp mange fler enn oppplaget som da aldri blir nummererte. De skal fungere som reserve. Om det er få trykk som blir ødelagt i frakten så har de flere i bakhånd til senere.

De gangene jeg har fått erstatningstrykk så har det ikke vært nytt trykk med samme nummer men en ap. Så tror nok ikke det ligger bunker med «blanke», men antar at alle lages ferdig men at ikke alt selges ut.

Jeg har fått erstatningstrykk med samme nummer fra GP

4 Likes