Hva betyr tilstand for deg?

Hvis trykket har en liten knekk/brett ytterst på papiret/kartongen, sammenligner dere da «skaden» med en krakelering,sprekk,samme hva på selve motivet??

For meg spiller det ingen rolle om det er en liten knekk ytterst, så lenge den forsvinner bak pp ved innramming, men mener klart at det skal opplyses om osv, og blir det en prisreduksjon sier jeg ja takk
Skal man ramme inn flytende stilles jo selvsagt litt andre krav.

Jeg må altså flire når jeg ser bildene av det Banksy trykket. Skadene er jo helt minimale, kunne like gjerne kommet slik fra trykkeriet/galleriet. I verste fall et par tusenlapper hos en proff og så like fint igjen.
Der gikk du glipp av en god handel Toris :smile:

2 Likes

Er vel sikkert noen her inne som sitter med et småskada trykk av Sandra…så kjører man en auksjon her nå, finner vi fort ut hvem som får rett, om det er verdt 0kr eller mer :yum:

2 Likes

Jeg er glad i moren min, derfor slipper hun å få Chevrier i gave. Med eller uten skade.

9 Likes

Ser denne gikk for litt under 6000,-

Min erfaring er at folk gjerne er villige til å kjøpe trykk med skader, så lenge prisen er sterkt redusert.

Oisann… 6000kr? Det var voldsomt.

Denne gikk for 6800,- i fjor:

Ja, en ting er skader som kan rammes bort, men her skjønner jeg ikke helt hvordan de har tenkt å løse det? :sweat_smile:

Her er det tydeligvis noen som ei ikke er så nøye på tilstand - 17 000kr nå gitt…:confused: Og det at bildene i annonsen faktisk er snudd i alle retninger forteller vel også noe om karaktertrekkene til selgeren…

https://www.ebay.com/itm/283883731979?fbclid=IwAR3Ukx5P-nL5EhQL1KMZu4SHLwVccwj91rdudoLjMczR_fFe-tvZdvsXbJM

1 Like

Og allikavel :
Reserve not met
:rofl:

Auksjoner i et lukket Chevrier-supportermiljø som Kunstveggen (merk at man kaller kunstneren kompis-aktig ved fornavn…!), er av liten interesse i det lange løp. Reell verdi på kunst fastsettes gjennom seriøse gallerier og ikke minst på større kunstauksjoner, her og i utlandet, over flere år. Den uforholdsmessig store beholdningen av Chevrier-trykk i et lite og perifert land som Norge sier litt om situasjonen. En skikkelig tapsbombe på sikt, trolig bare overgått av Push-printer med 350 eks. i opplag til godt over 100K. Men Push er tross alt innkjøpt av Nasjonalmuseet, og er dermed sikret et visst “evig liv”. Hvem har hørt om Chevrier om 20 år?

2 Likes

… Be careful what you wish for :wink:

1 Like

Så lenge det opplyses om skader, bulker og annet er det jo en smal sak, da er det opp til hver og en.

Jeg er ikke enig i at skader utenfor selve motivet “bare” kan rammes bort.
Har trykket revet kant, og bildet er av slik karakter at en har sett for seg en flytende innramming, kan skader i ytterkant være like ødeleggende som i selve motivet.

Jeg har selv kjøpt trykk som har vært håndtert av rammeverksted, men som mitt lokale rammeverksted bare har ristet på hode av, da blir manglende info fra selger en negativ ting for min del.
Og jeg har trykk som pga min egen dumskap, har fått merker, der jeg likevel har valgt å ramme det inn, og bruker det som en del av historien rundt mitt forhold til bildet.

Ville dere returnert bilde og bedt om full refusjon (Graffiti Prints) eller bedt om kompensasjon pga brett/skade (bli enige om sum) og ramme det inn as is? Heldigvis er bretten helt nederst på bilde og ikke over selve motivet.

Hmmm, den der ville jeg returnert. Ser jo ut som en solid brett da, og forholdsvis langt opp på bilde eller ?

Hei igjen,

Nei, bretten er ca der nummerering og signatur er. Ser det ikke så godt foran, men kanskje om lyset kommer rett ned på bilde når det henger på veggen?

Mye stress med å sende tilbake til UK og ikke sikkert de har tilsvarende bilde tilgjengelig (vil ha bilde).

Rammer inn og krysser fingrene for at det ikke vises alt for godt :slight_smile:

Hvor mye vil dere eventuelt ha bedt om i kompensasjon? 20% av kjøpspris?

Se bilde:

Ville hørt om de kunne erstatte det med en nytt trykk. Du returnerer, og de sender deg ett nytt. Fortrekker selv at trykk blir sendt flatt. Er ikke mye stress med å returnere, kort tur innom posten det.

Men det er ikke urimelig å be om feks 20% avslag nei om du velger beholde, men har de et erstatningstrykk heller ikke grunn til at de skal tape penger og heller tilby deg det. Hør med dem om mulighetene :slight_smile:

2 Likes

Takk for tips! :slight_smile: Hører med de jeg!

Fikk denne bretten på et Snik trykk fra siste slippet til GP. Kanskje sende de en mail da. Fikk du noe svar @eirikdh ?

Hei, ja fikk svar :+1:

Fikk igjen 20% :slight_smile:

P.S. De vil helst ha bilde av hele printen (foran og bak). Jeg tok kun av brett og fikk det som svar (les: fikk uansett kompensasjon).