Hva betyr tilstand for deg?

Takk for svar:) Det holdt å sende bilde av forsiden. Jeg fikk også 20% kompensasjon. Alternativet var å sende det tilbake og ikke få noe bilde da det var Vault Sale og de ikke hadde flere på lager.

De anbefalte meg å bruke en skje til å rette det ut, men der kjenner jeg at jeg lurer på om jeg skal få hjelp av noen som kan det:)

“creases are often easy to spoon out, you use a clean tea spoon and rub the creases both sides with the flat side, makes them impossible to see when framed.”

Flott! Ville personlig fått hjelp av noen som “kan det” :slight_smile:

Om du ønsker å øve deg på spiseskje trikset vil jeg anbefale deg å lage en brett på sertifikatet og teste der først. Det er som regel samme type papir, bruk litt silkepapir under og over trykket :slight_smile:

jeg selv leverte inn et MW-trykk til konservator i går, hun mente det var litt sjarm, men ca 2000,- så blir det 99% igjen. da var det med tid å ta bildet ut av ramme, fjerne limrester osv.

Noen som vet om en konservator vil klare å gjøre noe med horisontale krakeleringer i et print? Ser egentlig ut som om printet har vært rullet litt for stramt på et tidspunkt.

Den der er jeg ganske sikker på at Paulina Kolber Hotvedt på Fornebu fikser både raskt og for en rimelig penge :smiley:

1 Like

Denne type skade blir aldri “bra” igjen, og resultatet kommer an på hva slags type trykksverte, papir, tilstand osv. Dette vil nok en konservator kunne gi deg mer info om, men min erfaring er at store skader i kunst til 10.000 kroners klassen ikke lønner seg å reparere (rent økonomisk), med mindre forsikringen dekker det selvfølgelig. men helt bra blir det dessverre aldri.

1 Like

Har sjøl kjøpt et par prints til hyggelig pris pga skader… en Dolk Leap og en dot dot dot Protester…

På Dolk’en ser man ikke skaden om en ser etter den (fikk seg en liten bend når den var i rull) mens Protestern ser man om man er i ‘rett belysning’ (noe den ikke er når den er rammet inn).

For min del var det da snakk om ‘rett trykk til rett pris’, og siden de skulle rammes inn og på veggen var skadene minimale og hadde ikke noe å si for ‘mitt bruk’. Mener jeg ga 6500,- for Dolk Leap i 2015, og ca det samme for Protestern i år (2021).

Takk for svar. Får se om jeg finner en konservator i området som kan ta en kikk. Trykket ble kjøpt innrammet (flytende). Var opplyst om ved salg og det er ikke veldig synlig i hverdagen, men har en tanke om at det kanskje kan hjelpe litt å få rammet inn på nytt med passepartout istedenfor.

Kom over denne idag, og tror den også konstaterer at vi på kunstveggen er ulogisk mye opptatt av tilstand :sweat_smile::joy:

https://www.instagram.com/reel/CQv508JjlwI

7 Likes

For å ta tak i denne tråden igjen. Er dette trykket i mint tilstand ?? Enkelte her inne mener vel dette er totalskadet. ( høyre øvre hjørne )

1 Like

Sendte mld jeg, han sier det er skygge :nerd_face: