Hva lurer du på om innramming, utflating, oppbevaring, oppheng mm?

Noe sånt som @Helge har?

Fant denne på Ikea:
https://www.ikea.com/no/no/p/detolf-vitrineskap-hvit-80269122/

Ikea har andre typer vitrineskap også:

4 Likes

Fabrikör fra IKEA gjør susen

3 Likes

Kjøpte mitt fra Dreieck design i Tyskland. Solus Led line - led belysning.

5 Likes

Takk for gode tips og forslag.

Fant et fint ett på Ellos (av alle ting), som passer fint inn på tenkt plass. Optima Bright fra Martinsen. Likte at det hadde belysning, speil i bak-kant og valgmuligheter på høyden av hylleplatene.

Minuset er at det ikke kan låses, slik som skapet @Gateprofeten foreslo, noe som hadde vært en fordel med barn i hus :grimacing:

3 Likes

Hvilke fester anbefaler dere for å henge opp skateboard/skate deck på veggen?

Er det noen som har hengt opp dette og kunne delt noen bilder så hadde det blitt satt veldig pris på!

På forhånd takk!

Den med fiskesnøre tror jeg blir den mest usynlige.

1 Like

Er ikke helt sikker, men mener å ha lest et sted at @Reed_Projects har noen skateboard, kanskje han har noen tips :thinking:

3 Likes

Takk for tipset @tagmed!

Hvis noen har skate decks på veggen del gjerne bilder for inspirasjon.

@paagra
La nå vedkommende få lov til å svare for seg før vi lynsjer han. Føler litt på denne stemningen her inne :sweat_smile:
IMG_7623
IMG_7622

3 Likes

@anon66149847 har vell også noen brett på veggen. Mener å ha sett noen i ramme og noen uten.

Takk! Skal se gjennom innleggene til vedkommende og se om jeg finner noe inspirasjon. :slight_smile:

1 Like

Liker måten spray hadde rammet inn brettene på. Blir nok å kjøre samme stil! Av ren nysgjerrighet, hvilket brett skal rammes inn? :muscle:

Takk for deling! :slight_smile:

Har foreløpig ingen brett som skal rammes inn men etter å ha sett D*face sitt dekk så begynte jeg vurdere noen brett.

Synes dette settet fra Paul Insect var litt kult:

1 Like

Så Dface sitt, og ikke ille pris! Vurdert det selv :slight_smile: kunne også vært artig med et brett fra Whatson, men prisen på disse er vel rundt 30-35k?

Kjapt innspill / mening fra denne kanten - personlig vil jeg ikke anbefale noen å kjøpe kunst i form av skateboards. Gatekunst / urban kunst er i seg selv en litt ‘enkel’ form for kunst (som jeg er stor fan av altså), og å legge til enda et enkelt (er det lov å si barnslig?) element i form av skateboard, gjør at man nok fort går veldig lei kunsten.

Om man i tillegg bryr seg om videresalgsverdi, så er mitt inntrykk at videresalg av kunst-skateboards er veldig vanskelig.

5 Likes

Takk for innspill og råd @jbroks! Det settes pris på.

Kunne tenkt meg noe på veggen som ikke er et trykk som er rammet inn. Gjerne noe tredimensjonalt som skaper litt liv i rommet.
En mini-Installsjon hvis man kalle det det.

Liker for eks skulpturene til Josh Sperling men de er utenfor budsjett.

Hvis noen har noen tips og forslag så settes det pris på! :slight_smile:

1 Like

Eksempler på nordiske samtids kunstnere med tredimensjonale arbeider i sin produksjon: Elin Melberg, Lill-Anita Olsen, Randi Samsonen, Rose Eken, Gudrun Hasle, Ellen Grieg, Cecilie Haaland, Daniela Bergschneider - var noen jeg kom på i farten. Du kan jo sjekke ut om noen av de lager arbeider du liker.

2 Likes

Sperling-sirklene som også er en lampe er ganske stilige. Og ok rimelige.

2 Likes

Disse funker bra, men masse å velge mellom på amazon.com og lignende.

https://www.amazon.com/Hikeen-Skateboard-Hanger-Display-Storage/dp/B0983GFVM9/ref=sxin_28_pa_sp_phone_search_thematic_sspa?content-id=amzn1.sym.fcc7f958-8b3c-4cdb-9d07-cdfa218e94ad%3Aamzn1.sym.fcc7f958-8b3c-4cdb-9d07-cdfa218e94ad&crid=1II7AFH2ZGXCJ&cv_ct_cx=skateboard+wall+mount&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zU2hyiiU49u2jyC-Lyl0-Q.cU-O7h8NFAM2yaJR7vJIF_3qTWkoiY0V90AqHCP_SFY&dib_tag=se&keywords=skateboard+wall+mount&pd_rd_i=B0983GFVM9&pd_rd_r=7b46215f-a4b3-49bd-8b1e-24d1924ab285&pd_rd_w=K4Wls&pd_rd_wg=JAate&pf_rd_p=fcc7f958-8b3c-4cdb-9d07-cdfa218e94ad&pf_rd_r=W3C9G4MDTHN53B657BPW&qid=1721584857&sbo=RZvfv%2F%2FHxDF%2BO5021pAnSA%3D%3D&sprefix=ska%2Caps%2C181&sr=1-1-5a133bb6-d5b9-4f10-b8ed-55229236fbce-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9waG9uZV9zZWFyY2hfdGhlbWF0aWM&psc=1

3 Likes

Takk for tips på navn @Julia! Skal ta en titt og lese meg opp på de du har listet opp.

@jbroks
Er finne disse donut lampene men er ikke helt det jeg er på utkikk etter.

@makk82
Takk for link!

1 Like

Noen tips for å rette opp en vindskeiv blindramme?