Hva ville dere investert i?

Om dere hadde 50-150.000 lapper til rådighet?

Harland Miller eller Banksy.

1 Like

Som ren investering: stort sett alt annet enn kunst :slight_smile:

6 Likes

Er du på bitcoinkjøret @Gammel_Erik?

Jepp, jeg kjøpte noen på 20.000, det var det rette å gjøre :grinning:

Neida, flåsete svar til Kristensen det der.

Først og fremst ville jeg kjøpt originaler, ikke trykk. Dernest ville jeg funnet meg noe jeg likte av en (eller flere) samtidskunstnere. Selv kunne jeg tenke meg noe av Grear Patterson. Ser ut som prisene hans er på vei opp og det er lite tilgjengelig på markedet - pleier å være en god kombo.

Av gatekunst må jeg dra frem Jose Parla, rett og slett fordi det er utrolig fint synes jeg. Videre han har hatt et elendig annenhåndsmarked, men allikevel jevnt og trutt solgt dyrt rett fra galleri. Nå synes annehåndsmarkedet å komme litt etter og malerier har doblet seg i verdi på et års tid.

Når det er sagt er dette som et horoskop, absolutt alle som selger kunst vil finne slike argumenter for å trykke på de rette knappene dine. Det er en jungel!

2 Likes

Jeg hadde satset på noe fra Henrik Uldalen eller Pøbel. Og som nevnt rett over. Gå for the real deal. :slight_smile:

Jeg hadde skaffet meg en tidsmaskin, dratt tilbake til 80-tallet, så hadde jeg putta de penga rett i Apple. Takk for meg.

Men hadde jeg hatt 150K, så hadde jeg gått for en/to Pøbler eller Dolk original.

1 Like

Pøbel!fremdels gode priser…

Dolk lerret :slight_smile:

1 Like

Hadde nok forsøkt å finne en banksy jeg likte for den prisen, ser ikke ut som interessen er på vei ned, men kommer nok ikke mye fra han. Ellers får en vel mye rått dolk og pøbel til den prisen.

Får man noe Banksy for 150k da?

Spennende, hva gjør at du trekker det frem som investerinsobjekt nummer 1?

1 Like

Trykk av Banksy, Wahol eller Keith Haring.

Hvis det ikke var snakk om kunst så ville jeg shortet Tesla :wink:

7 Likes

150k, så hadde jeg vært på utkikk etter et verk fra Gardar Eide Einarsson eller kjøpt inn mange verk fra SinnSykShit…

1 Like

Av en eller annen grunn tror jeg det hadde vært mer tilfredsstillende for meg å se 150’ på konto til enhver tid enn et lerret i den prisklassen på veggen. :face_with_raised_eyebrow:

3 Likes

:joy::joy:

En Theodor Kittelsen :sunglasses:

1 Like

Sparing < Kunst :slight_smile:

2 Likes

Og der døde du for meg :joy: sjal ta imot pengene dine jeg når du shorter Tesla…

1 Like

Du anbefaler Dolk lerret som investering, men mange mener Dolk skal ned i pris fra dagens nivå pga. skifte av stil og kunst-orientering. Hvis det er riktig, må investeringen i Dolk-canvas først bli et tap før prisene eventuelt stiger forbi dagens pris, f eks 95’ for Angels og 65’ for Paintbrush girl?