Hvilke verk/kunstnere ønsker dere å få inn i samlingen i 2023

Vi har vel alle noe spesifikt i kikkerten men det er ikke alltid det en leter etter er tilgjengelig eller kanskje ikke økonomien holder der å da.

Stjeler så skamløst spørsmålet som artnet bruker i «What I buy and why» intervjuene deres;

Which works or artists are you hoping to add to your collection this year?

Så, hvilke kunstnere eller spesifikke verk drømmer dere om (realistisk) å berike samlingene deres med i 2023? Hvilke slipp håper/venter du på? Hva sparer du penger til å kjøpe?

Har selv utrolig lyst på mer Yves Scherer, så å få kloa i noe i min prisklasse er håpet for 2023. Mtp. edisjoner så håper jeg kanskje Salman Toor kommer med noe etterhvert…

Godt 2023.

11 Likes

Drømmen er en original Jose Parla :star_struck:

3 Likes

Jeg tenker å begynne å snuse mer på originale verk i år. Tror ikke det blir noe kjøp, men ser på verk av Nina Bachmann, Yutaka Hashimoto, Sean Gannon, Tvorogov Brothers og Heesoo Kim Heenang. Synes også at Antonio Joseph Ainscough virker spennende.

Når det kommer til trykk jeg kunne tenkt meg i samlingen, måtte det vært et Dolk - Zooicide og/eller noe fra Jon Burgerman.

11 Likes

Jeg er fortsatt ganske fersk i dette gamet, men har siktet meg ut følgende for i år.

Kjell Nupen - Flygende

Per Fronth - Et trykk fra Solar Plexus

I tillegg regner jeg med det blir noen impulskjøp som følge av god inspirasjon fra forumet her.

7 Likes

Har sett meg ut noen trykk fra Pez🤞

-Enjoy the cup
-Exhibition
-Hope Scotch

4 Likes

En original PEZ fra Pixel eller Dreams serien. et trykk fra Camilla Engström.

5 Likes

Skulptur/tredimensjonale verk :moyai:

6 Likes

Drømmen er å få inn noe av Pejac… Spørs om min bedre halvdel og familiebudsjettet er enig… :sweat_smile:

5 Likes

Jeg har et lite prosjekt gående med kunstverk i seilbåten, her kommer det en egen tråd når jeg har fått mål! Av andre ting håper jeg på å få inn et verk av en kunstner jeg frem til nå ikke kjenner til, altså at jeg oppdager noe nytt i år som fenger nok til at det blir kjøp. Vi får se.

9 Likes

Ania Hobson

Ana Benaroya

Stanley Whitney

den siste vil forbli en drøm i veldig lang tid :money_mouth_face:

5 Likes

Jeg ønsker meg en Vivian Greven. De blir bare vanskeligere å få tak i, men mulig jeg skal besøke henne ila året :slight_smile:

5 Likes

Det er når man leser denne tråden at man skjønner hvor lite kunnskap man egentlig har.

Men: en original av Collin van der Sluijs, Danny Larsen og/eller Nigel Howlett hadde vært stas!

6 Likes

Maleri av Ben Crase er mitt store mål i år!

1 Like

Litografi av Tracey Emin med litt størrelse

9 Likes

Ønsker meg Lovers - Pøbel, Christopher Nielsen og Tim Armstrong.

Men økonomien er ikke den samme etter at familien økte så får se hva året bringer :slight_smile:

3 Likes

Oiginal fra Ståle Gerhardsen står høgt i kurs her.

1 Like

En av disse kanskje: Nksin, Yusuke Hanai, Nigel Howlett, Ebecho Muslimova, Tvorogov Brothers, Joakim Ojanen eller Baldur Helgason

6 Likes

Har lyst på en kul Tide, kanskje en Conor Harington, kanskje en Dran, anticipation of sin av Mehdi Ghadyanloo, et større canvas av Diego Beneitez og en Pejac original hadde vært fett! Så får vi se da hva året bringer :blush: ikke det heftigste kunstbudsjettet i år, så noe må nok selges også, men hva???

7 Likes

Jeg ønsker meg gjerne et selvportrett der jeg spiser druer. Bortsett fra det…

Pejac
…,og gjerne noe nytt fra Conor Harrington som er alt annet enn den serien han har jobbet med siste året. Håper på overraskelser der altså…

Budsjettet i år går i motsatt retning av strømregninger, renter og matvarepriser… :partying_face::champagne::clinking_glasses:

6 Likes

KAWS - Paper Smile.

4 Likes