Hvilke verk/kunstnere ønsker dere å få inn i samlingen i 2023

En 6x2m Rothko i stua hadde vært drømmen.

2 Likes

Kunne tenkt meg denne Jagoen:

2 Likes

Håper Sverre Mallings «Orvar-Odd» kommer som trykk🤞🏻 det skulle jeg gjerne hatt.
Ellers ser jeg fram til å følge med Bjørn Båsen, kunne godt tenke meg å skaffe flere trykk av han :blush:

2 Likes

I år ønsker jeg å kjøpe et maleri av Zacharias Heinesen - var på besøk i atelier hans i Tórshavn i begynnelsen av januar - og lysten bare vokste.

10 Likes

Det var nydelig!

1 Like

En drøm hadde vært en figur av Stefan Rinck, mer realistisk er noe av Sverre Malling :slight_smile:

2 Likes

L7matrix

1 Like

Ja en Tide hadde gjort seg! Originalene er godt priset for tiden. Fikk se katalogen til soloutstillingen han har hos Ross+Kramer Gallery, mye fint.

Ser også at de trykkene han hadde for en del år tilbake ligger til rundt 100 lapper. Noen som kjenner markedet og kan si om de faktisk selges for såpass mye?

1 Like

100 løk for Angry Cat er etter mine observasjoner urealistisk. Det har gått bra på auksjoner i Japan, hos SBI, men siste der var 270k for settet med 3 trykk fra 2021.
Angry Cat er bra motiv, men bare 45x45 cm.

4 Likes

Jeg cashet godt inn på det settet :blush::blush:

4 Likes

Lysten på en Sort sol eller en komposisjon av Gunnar S. Lett å finne trykk i dårlig stand og av de upopulære motivene men de «bedre» komposisjonene i god stand har vist seg vanskelig

12 Likes

Det samme faktisk.

Er også veldig gira på å finne noe som kan stå utendørs i hagen. Er interessert i Julia K Perssons glasserte steingods til bruk som vannspeil men er skeptisk på hvordan verket holder seg over tid ute i vær og vind. Jeg vil tro at det er fare for at det sprekker hvis den står ute i frost feks. Vil ha noe som kan stå ute permanent. Noen som har erfaring med slik?

5 Likes

Mer av Charlie Roberts, nye til Danny Larsen og div småting gjennom Instagram er i utgangspunktet planen!

4 Likes

Har flere keramikkarbeider stående ute hele året på hytta. 6 stk. Stått ute i 20 år. Pakker dem inn i plast om høsten og heller litt frostvæske oppi krukkene slik at ikke frosten tar dem. Har fungert så langt. De får jo selvsagt kjenne på uvær slik at de får litt «patina», men det er greit. Konseptet var at krukkene skulle ha estetikk som om det var noe hentet opp fra skipsforlis i gamle Hellas.

2 Likes

For å svare på trådens tittel så er jeg stadig på utkikk. Jakten er jo halve moroa. Blir nok noe i år også selv med barn på vei. Har en håndfull kandidater jeg står mellom i år. Ser nå kun etter originaler. Prints er kult, men det er noe spesielt med et unikt arbeide - vinen smaker liksom bedre når du ser på noe unikt. Jeg og min samboer har forøvrig en grei ordning. Hvert år får jeg lov til å gjøre ett større eller to mindre kunstinnkjøp eller alternativt kjøpe en klokke. Hun får kjøpe en veske eller en annen luksusartikkel.

3 Likes

Litt nusselig da, selv velger jeg å parkere tøflene når jeg går på jakt.

…får lov…

6 Likes

Ja, det er nusselig. :slightly_smiling_face:

1 Like

Med eller uten lottogevinst? Ah, ser du vil ha realisme…

Noas ark trykk av Håkon Gullvåg
En kulltegning av Bleken (kanskje ikke fullt så realistisk)
Et verk av Kjell Aukrust, ingen konkrete per nå
Et naturmotiv av Thorbjørn Sørensen

Fikk faktisk tak i et par (!) som har stått på ønskelista over noen år, nemlig et par verk fra Granspråket til Hanne Borchgrevink. Digger fargene.
Har også hatt et par andre svake øyeblikk her rett over nyttår, så får heller komme sterkt tilbake i nye kunstkjøp -tråden selv om det ikke akkurat følger hovedinteressene her inne! …mer Danny Larsen enn Whatson og Chevrier, for å si det sånn.

7 Likes

Fortsetter å undersøke kunstverdenen, og må si jeg smeltet litt for denne da jeg så det live!

Frank Brunner - Kvadraturen

Ser ikke bortifra at denne kan ende opp på kunstveggen min iløpet av året.

6 Likes

IMG_4443

Stort ønske om å få denne iløpet av 2023 :blush:

5 Likes