Jason Boyd KinsellađŸ€˜

Ser jeg var litt rask i tankene om hendelsesforlĂžpet her. NĂ„r jeg nĂ„ tenker meg om: Snakket med DHL om et trykk jeg fikk tidlig august, og siden det da var en tollgreie med det fikk jeg spĂžrsmĂ„l om Ă„ ta kontakt. Det va da jeg samtidig spurte dem om Lunar og Philip fra Unit - som hun da sĂžrget for ikke ble et problem. Sorry falske forhĂ„pninger om quick fix! Syns det gikk forbausende fint selv​:grimacing::innocent:

2 Likes

Norwayimport@dhl.com er eposten.

———————————
Hei,

Vedlagt ligger faktura pÄ innholdet i kollienummer: XXXXXXXXX (Royal Mail UK - Posten Norge). Denne skal vÊre fritatt for meirverdiavgift og tollbehandlingskrav!

Bakgrunn for fritak:

Pakken inneholder kunst etter meirverdiavgiftsforskrifta § 1-3-2 (1) b.

Innholdet er print i opplag under 300 eksemplarer, signert og nummerert av nÄlevende kunstner Martin Whatson, kjÞpt ved fÞrstegangssalg gjennom Martin Whatsons offisielle mellommann/galleri - Giancarlo Petruci v/Graffitiprints (THE ART FACTORY (NE) LIMITED/PRIMARY MARKETS ART) og er derfor som nevnt ovenfor, fritatt for bÄde meirverdiavgift og fortollingsgebyr.

Innhold:

Artist: Martin Whatson

Print name: The Connection - Main edition

Year: 2018

Technique: 19 colour screen print on 300gms somerset paper

Edition of 195

Size: 75 x 54.5cm

Signed & Numbered by Martin Whatson

Verdi:

Verdi inkl frakt: ÂŁ295+ÂŁ25= 320 GBP se vedlegg.

Vennligst ta kontakt om dere trenger mer informasjon!!

3 Likes

Takk - denne var fin som mal :slight_smile:

3 Likes

Har sendt fĂžlgende hvis noe vil ta copy/paste:

Subjekt: Vedr. fraktbrev xxxxxxxxxx - Import av kunst

Hei,

Vedlagt ligger faktura pÄ innholdet i fraktbrevnummer xxxxxxxxxx (DHL Express). Denne skal vÊre fritatt for merverdiavgift og tollbehandlingskrav!

Bakgrunn for fritak:
Pakken inneholder kunst etter merverdiavgiftsforskrifta § 1-3-2 (1) b.
Innholdet er print i opplag under 300 eksemplarer, signert og nummerert av nÄlevende kunstner Jason Boyd Kinsella, kjÞpt ved fÞrstegangssalg gjennom Jason Boyd Kinsella offisielle mellommann/galleri - INSTITUT EDITIONS LTD og er derfor som nevnt ovenfor, fritatt for bÄde meirverdiavgift og fortollingsgebyr.

Innhold:

Artist: Jason Boyd Kinsella
Print name: Philip
Year: 2021
Technique: Archival Pigment Print with matte varnish overlay on HahnemĂŒhle Photo Rag 308gsm paper, with cut edges.
Edition of 90 and 10 Artist Proofs
Size: 80 cm x 68.5cm
Signed & Numbered by Jason Boyd Kinsella
Verdi:
Verdi inkl frakt: ÂŁ500+ÂŁ68= 568 GBP se vedlegg.
Webshop: JASON BOYD KINSELLA - 'PHILIP' – Institut

Vennligst ta kontakt om dere trenger mer informasjon!!

4 Likes

Tydelig mange som endte i Norge :slight_smile: trenger selvfĂžlgelig ikke Ă„ vĂŠre noe negativt :slight_smile:

:muscle:

Hei Kjetil,
Takk for nyttig informasjon som er nÞdvendig for en sÞknad om full refusjon av statlige avgifter. ForlÞping holder dette til en refusjon. Om det viser seg at tollvesenet trenger/Þnsker ytterligere dokumentasjon sÄ tar vi kontakt.

1 Like

Bra! Jeg fikk et ganske likt svar som deg. Hva gjĂžr dere andre i forhold til levering i slike saker?

Fikk ogsÄ automatisk melding fra DHL i dag om de forventer levering i lÞpet av dagen. Klikker jeg pÄ linken for alternativer for levering kommer jeg til en side der de Þnsker betaling for mva/toll.

Venter dere til ytterlig svar fra kundebehandler? Eller betaler dere fÞrst, mottar levering og fÄr refusjon i etterkant?

1 Like

Personlig betaler jeg aldri fĂžr det feilaktige kravet har blitt slettet. Enklere for begge parter.

2 Likes

jeg forsto det slik at leveringen skjer uavhengig av betaling.

Betaler du ikke med den lenka gÄr det til faktura - men jeg forventer den fakturaen blir slettet nÄ som de er enige i min klage.

1 Like

enig her - jeg betaler ikke budet om han krever det.

1 Like

Fikk trykket levert nÄ.


1 Like

Pent trykk, men ser jo ikke bra ut i kantene :frowning:

3 Likes

Fikk mitt nÄ, levert sÄnn her og uten lokk.

Aj :confused: hvordan ser trykket ut?

Spesiell innpakking, men ser ut som jeg har vĂŠrt heldig

1 Like

Gratulerer med et fint trykk @H0tSh0t! Fint Ă„ se at det var uten skader.

Har du bestemt deg for innramming?

Takk! HÄper du fÄr orden pÄ ditt og.

Har ikke bestemt meg for hvor det skal henge enda, sÄ mÄ tenke litt pÄ innramming, men det er definitivt fÞrst i kÞen :blush:

3 Likes


Ramma ble veldig bra, tror jeg angrer litt pÄ dobbel pp, men ellers er printet helt supert:)

7 Likes

Gi beskjed om noen Þnsker Ä selge, tenkte pÄ det, men det glapp.

2 Likes

Da har jeg fÄtt Art Declaration dokumentet av Institut. Lastet opp for de som trenger.
Art Declaration - JBK-089.pdf (96,3 KB)

6 Likes