Jason Boyd Kinsella🤘

Tipper du har mye god førstehåndskunnskap om akkurat det tema….:nerd_face:

Jeg trodde jo at disse luksuriøse omgivelsene (ref: posten din) er bygget på en kynisk utnyttelse av fremmedarbeidere - og at kvinner og homofile har lavere verdi enn esler og skadedyr.

Denne lenka di til «lovindubai» viser at det enten er feil, eller bare ikke noe å bry seg så mye om. Her var du god, @OlaNorman

6 Likes
5 Likes

Haha. Som forventet. En gjeng med :clown_face: kommer med svar.
Til info går homofile hånd i hånd og kysser på åpen gate i Dubai.

1 Like

Ja ikke sant, og så er de rå på å bygge vm

VM?
Den skjønte jeg faktisk ikke.

På den linken får jeg gjøre som smarte Ulrik:

1 Like

Henviser til hvor dårlig dem behandler folk under utbyggingen og forberedelsene til fotball VM som sparkes i gang i slutten av november.

1 Like

Nå kan jeg null om fotball, men er ikke fotball VM i Qatar?
Har jeg misforstått eller snakker vi ikke om Dubai i denne tråden?

2 Likes

:joy::joy:
My bad!
Dubai er sikkert helt konge land!

Det har du rett i, my bad! :slight_smile:

Var det jeg antok. Du er ikke den første som har kritisert landet og ikke skille på UAE, Qatar og Saudi-Arabia.

Jeg har vært turist i Dubai 7 ganger de siste 12 årene og har bekjente som bor der. Så vil påstå jeg har over snittet kunnskap om stedet.
Det provoserer meg at folk uten kunnskap om stedet antar det er drit fordi det er det de har hørt lest. Det foregår mye skittkasting i media om stedet, men sånn er media. Eneste måten å vite er å oppleve.

1 Like
3 Likes

Vel jeg har mange ganger gått forbi homofile som holder hender og kysser på åpen gate. Gater hvor politi og sikkerhetsvakter patruljerer samtidig som homofile holder hender.
Så igjen;
Ta alt dere leser om slike ting med en stor klype salt og bestill dere en flybillett og opplev selv.

Og til det tråden handler om;
Det er mange kunstnere og gallerier som åpner opp i Dubai. Jason via perrotin er bare 1. Martin Whatson har jo solgt via et galleri der nede i lang tid også. Dubai blir (har blitt) en smeltedigel av alle verdens nasjonaliteter og det er selvsagt mye penger i omløp. Så jeg skjønner veldig godt artister som ønsker å være en del av det.

MEN; med mye penger kommer også mye dumhet! Influensere med IQ som en loff og arvinger født med sølvskje i munn gjør det dessverre slik at dubai får et dårlig rykte på mange områder.

1 Like

Nå er vel Dubai en del av Emiratene? Trodde det var ganske allment kjent at de scorer lavt på likestiling, og høyt på undertrykkelse. Tror ikke vi skal gi influencere skylda for akkurat det, selv om de bruker Dubai som en fornøyelsespark.

4 Likes

Ja Dubai er en del av UAE men Qatar er et eget land. Akkurat som Norge og Sverige….

Ja det er noe strengere regler i noen av emiratene enn Dubai, litt som f eks usa.

Dubai er derimot veldig vestlig. Jeg har tatt med flere venner ned dit som alle blir overrasket over hvor lite forskjell det er på «granka» og Dubai ifht hva de hadde en forutinntatt holdning om.

1 Like

Har vel litt mer tillit til Amnesty, enn en tilfeldig norsk turist :wink:

6 Likes
1 Like

Siden denne tråden handler om kunst er det jo verdt å nevne at Dubai er et av få land i verden som må godkjenne all kunst som vises i landet. Så de er kjempe flinke på ytringsfrihet :roll_eyes:

4 Likes