Olala, Mercury så nice ut - ja takk.
Nei, kun Swatch sine egne butikker. Det vil evt bli online for Norge på sikt.
Konemor var innom swatchsjappen i Paris i slutten av mai. Utsolgt! Der sa de at de selges på nett i Norge. Må bare gå innom ofte. Jeg har sjekket minst 100 ganger uten hell😂
Ligger en del ute på Chrono24, men sikkert mye fake. Fra 3k og oppover. All hypen har sørget for en vill produksjon av fakes visstnok. Opportunistene ser sitt snitt.
Synes Unimatic gjør mye gøy ut av de få modellene de har. Ser at de nå også har puttet et Sellita urverk i sine klokker. Den er kanskje ikke det mest presise automatiske urverket, men rimelig og enkel å vedlikeholde om det skulle være noe rusk i maskineriet😊
Swatchbutikken i Valencia var utsolgt for de mest populære fra kolleksjonen, men likevel fornøyd med å få kjøpt Mission to Uranus- og Mars
Rettelse; ikke mars, men sun
Har denne til salgs hvis noen er gira😁
Om det er noen som befinner seg i nærheten av en swatch butikk og kan kjøpe med seg:
Omega x Swatch Moonswatch Moon, earth og Mercury.
Så hadde jeg satt enormt pris på det. Bare send meg en pm.
Inspirert av Buzz Aldrin som har tre klokker på armen @Strym ?
Haha definitivt! Men gøy å bytte på i blant, selv om det i utgangspunktet er nok med en
Vit at disse går for dobbel pris på klokkeriet.
9stk til salgs/auksjon på klokkeriet(Facebook) nå. Kan du bytte til du blir ør😉
Strym has joined klokkeriet
Er vel på overtid i forhold til at klokkemarkedet trenger en priskorreksjon. Helt sinnsyke priser på enkelte modeller. Vært boble tendenser siden før corona startet
På overtid. Rolex lager estimert 1 million klokker i året, at nye modeller skal gå for x antall ganger nypris gir ikke mening på langen. Det har vært en kunstig koble en stund med mer etterspørsel enn tilbud hvor gråmarkedhandlere og flippere har kunnet holde på hemningsløst. Disse henter ut massevis av klokker fra ulike ADer og flipper videre. Hvorfor ADer fortsetter å mate disse kanalene med klokker skjønner jeg ikke… Skjønner meg heller ikke på de som kjøper Rolex kun som «invistering», men er null interessert i historien, urverket etc.
At folk er villig til å betale de hinsides prisene for masseproduserte «hulk» og «daytona» når du får et bredt utvalg vintage-modeller som faktisk ble produsert over få år og med et lite antall eksemplarer billigere skjønner jeg ikke - disse modellene er faktisk collectible… En Speedmaster Pre Moon fra 1969 i god tilstand koster i dag mindre enn en ny og masseprodusert Rolex Submariner… En Sea-Dweller 1665 Great White fra 70-tallet koster mindre enn en Hulk. Gir ikke mening.
Jonny har noen gode betraktninger rundt dette temaet og vintage: Kjøp og salg med Jonny "Rolex” Larsen - YouTube
Jeg er enig med han, på sikt «våkner» markedet og collectible vintage kommer som en kule
Helt enig!
Jeg har sagt dette i 3 år nå, men folk har hatt skylapper og latt seg rive med. Når du får kjøpt edelt metall fra noen av de eldste og beste klokkemerkene i verden for mindre enn skrap(stål) fra Rolex, da er det noe galt med verden(folk).
Noen er er ALT for opptatt av å fremstå viktigere/mer suksessrik enn de egentlig er. Da er Rolex (tydeligvis) the go to brand.
Heisann! Er det noen som har erfaringer med Baume & Mercier? Er det gode klokker? Jeg liker hvordan flere av de ser ut.