Klokkepraten

Det var modent for en korreksjon men det er ikke gøy når noe du eier faller i verdi, om det så er aksjer, klokker eller bolig.
Men bytteforholdene holder seg nok ganske likt i bruktmarkedet, så det er bare mellomleggene som krymper proporsjonalt.

Jeg kunne tenke meg en eldre gmt, men føler meg mer usikker på det nå enn før

1 Like

Trodde det var produksjonsutfordringer fra Rolex som ble utnytta av «klokkeentusiaster, men er jo en KORREKSJON av svette rolex som flippes minst x2.25 av listepris av post boomers med tatoverte handrist som lager klysefaktor til Millenniumsgenerasjonen som blir et offer av økt kriminalitet?? HÆÆÆ? Speedmaster er en dameklokke og pelegos 39 barneklokke…

Jeg forventer at eldre rolex >4 blir priset minst 25% under listepris innen 2-4 år og de blir mulig å få opparbeidet seg en daytona, pepsi og en sub samling til en rimelig penge. :pray:

1 Like

Speedmaster dameklokke? :smiling_face_with_tear:

4 Likes

Den er jo bittebitteliten jo som føles ut som en 36 pga bezelen og de små detaljene. Fantastisk historie og rå når man har x2.5 zoom. :man_bowing: Vurderte sterkt å gå for en, men da må det bli noe limited edition :melting_face:

Tatoveringer er også kunst vet du

2 Likes

Bilde
Rolex
Tattoo

:sunglasses::heart_eyes:

8 Likes

Korreksjon i markedet er en ting, men jeg tror dine 2 siste setninger er å drømme dessverre.

Disclaimer: Eier ikke en eneste rolex eller annen dyr klokke.

2 Likes

Tror ikke prisene faller så mye med det første

1 Like

Jøss, hvor har du dette ifra?

Så lenge kjøpekraften til privatpersoner svekkes og tilgjengeligheten blir høyere vil prisen uten tvil bli påvirket. Det ser vi sterke tendenser til allerede nå, og det er lite tvil om at dette vil fortsette. Frynsegoder er ikke en like stor prioritering som faste utgifter for folk flest.

5 Likes

Jepp. Nå er det giffen-goder som er bull. :grinning:

2 Likes

Det brevet er falskt. Avkreftet av store klokkebloggere flere steder. Er vel noen gråmarkedselgere som svetter med høy inventory og prøver seg…

Se eks. her: Rolex to cut production Oct 22 - Page 2 - Rolex Forums - Rolex Watch Forum

7 Likes

Aha :grin: Godt å vite! Da kan jeg kanskje håpe på en ny sub til under 100 snart da :sunglasses:

2 Likes

Investere i Rolex nå blir som å kjøpe Bitcoin i medio November 2021. Har en mistanke om at det norske markedet er stappfullt med eldre og importerte Rolex som blir utfordrende å selge når Finn flommer over i Nov/Des. Tipper typ minimum 28% under dagens nivå innen 04.2023, samt en dobling av antall Rolex på Finn innen Desember (1800 stk).

7 Likes

“Pris kan diskuteres ved rask avgjørelse” :rofl:

7 Likes

Hentet frem en gammel klassiker fra ungdommen på lørdagskvelden. Ikke fått kjøpt meg noen nyere gitt.

7 Likes

6 Likes

Boblejakke sesong og Tudor.
Likes, men byttes gjerne i sjefskul kunst​:smile::wink:

7 Likes

Tilbakemelding ønskes !

Vi er en gjeng som skal gi en klokke-gave i prisklassen 10-15k. Ingen av oss (verken giverne eller mottaker) har særlig peiling på klokker.

Jeg tror jeg vet hva han liker utseendemessig, og jeg har derfor titta litt på Seiko SPB143. Jeg synes selv den ser fin ut (på bildene).

Er Seiko bra? Er denne spesifikke modellen bra innenfor sin prisklasse? Evt. alternativer vi bør se på?

1 Like

Seiko er innenfor. Bra klokker til bra pris.