Klokkepraten

excellent, thanks mate, is there the usual 25% import tax levied on used goods ? so generally worth buying here or travelling and strapping it to your wrist ?

Yes.

If you strap it to your wrist and get stopped in the customs, there is a fine + the watch is confiscated. Note that your house insurance or travel insurance won’t cover the watch if stolen etc. Without a receipt (Norwegian purchase) og receipt + MVA documented (bought from another country) they will not pay out your insurance claim…

5 Likes

En stødig beater

8 Likes

Både klokke og bilde! Rått Thomas :sunglasses:

5 Likes

8 Likes

Question for the collectors… same model, 10k difference in price, would you go for the cheaper no box/papers but better condition, or the more expensive box and papers and poorer condition ?

Very good (Worn with little to no signs of wear)
No original box, no original papers

or

Good (Light signs of wear or scratches)
Original box, original papers

Also, it states, “original papers” but “not filled out” ? a red flag ?

1 Like

Box and papers.
That will probably hold its value the most.
Or find another in better condition and box/papers.

5 Likes

Would wait and try to find a good example with box and papers. The best and most complete items will hold/increase most in value over time. For collectors: Good condition and complete sets are the grail.

Not signed papers for vintage is common, stores often didn’t sign. Many people also just put the watch on the wrist and left the box and papers in the store, the watch was for usage, not collecting. Some stores also just put the watch in a random box they had spare, since the watches often were displayed behind glass cases.

1 Like

It’s just for everyday wear so not too fussed about resale value tbh, they’re JLC reverso, thought it’d be useful when we’re on production, but for sure be nice to have the original box and papers. Cheers for the advice, will sit tight a while longer.

1 Like

Noen som har Rolex til salgs som vil bytte mot kunst?

Send dm med bilder / modell / evt Finn annonse. Har masse verk

Has anyone ever tried to import a watch with a crocodile skin strap into Norway and what the process was ? Is there a risk oif it being impounded by customs ?

1 Like
1 Like

excellent, thanks for this

Det var en artikkel i en norsk avis nylig om en mann som ble stoppet i tollen med en Patek og ble fratatt krokkoreima (han gikk på rødt for å fortolle). Finner den ikke igjen men :confused:

1 Like

I’m trying to work this out but struggling, the watch has a crocodile skin strap and an additional Ostrich strap. From my understanding these seem to fine from Germany into Norway without an import license. Can anyone confirm ?

1 Like

Fikk lov til å prøve denne på armen i går kveld. Et morsomt påfunn fra Swatch. Første gang jeg ser en Moonswatch in the flesh.

Klarer ikke helt å bestemme meg om jeg har lyst på en Moonswatch eller ikke. Har tidligere vurdert Speedy Reduced (pga mine girly wrists), men har hørt vonde rykter om urverket. Vi får se. Men uansett her er herligheten - Mission To Saturn:

6 Likes

Morsomt påfunn, men jeg er i utgangspunktet svært skeptisk til “bruk og kast-produkter”…

Fint med entry level-klokker som kan få folk interesserte, men kjøper du en kvalitetsklokke fra Omega vil den “vare evig” og ha en helt annen kvalitet. Har du tynne håndledd og ønsker en mindre Speedy ville jeg vurdert 3520.53 eller 35.20.50 som har samme størrelse, men bedre urverk :slight_smile:

2 Likes

Som de fleste har fått med deg begynner hypen og prisene rundt sportsmodeller i stål å avta. Ser det spesielt internasjonalt, men Norge begynner å følge etter.

Søker du på “Rolex” på Finn.no ser du at det ligger mer og mer ute, men det er færre kjøpere på banen.

Personlig synes jeg utviklingen er positiv og håper det blir mer fokus fremover på interesse og urverk, mindre på flipping og “verdistigning”.

Hva tenker dere om utviklingen fremover?

3 Likes

Helt enig i at markedet trengte en korreksjon. Synes rett og slett at det er kjedelig når alle har de samme modellene! Kjøp den klokken du liker, ikke den alle andre forteller deg at du skal like.

2 Likes

Helt enig, klokker er til for å brukes, og når du tar på deg tredressen skal de helst gå videre til neste generasjon :slight_smile:

2 Likes