Klokkepraten

Omega ja! Slår aldri feil :grin:

7 Likes

Ble en Tag i år - carrera 5 rose, krokko og rose clasp

God jul folkens :santa:

7 Likes

5 Likes

Har en vakker Omega Constellation day/date fra 1972 som jeg tenker å bytte i kunst/penger.

Full service utført i 2022, og det er 1 års garanti på dette.

Setter verdi på 12.000,-. Veldig fin birthyear for dem som skulle være født i -72.

Flere bilder på pm ved interesse.

6 Likes
4 Likes

Ingen tid til sånne bekymringer i julen :sunglasses:

6 Likes

Trenger ikke å være ekspert for å forutse det der akkurat……
Det skjønte de fleste med litt vett i hodet i fjor/i våres.

Morsomt å se priser på noen modeller av f eks AP selge til under retail på auksjon nå og for 6+ mnd siden så lo ansatte i AP boutique av deg om du spurte om å få kjøpe.

4 Likes

Hei. Klokker er ikke helt min greie, er det noen her inne som har kjennskap til eldre Junghans klokker? Har hatt en gammel Junghans klokke liggende i skapet i mange år, hadde vært spennende og vite litt mer om denne. Har søkt på nett, men finner ingen tilsvarende klokker. Kanskje ikke riktig stedet og prøve, så kanskje en long shot. Send meg gjerne en PM :blush:

2 Likes

Prøv www.tidssonen.no

De klokkegalningene der vet alt…

1 Like

Gamle junghans klokker har ofte ikke spesielt høy verdi. Snakk om 100-lapper til noen få 1000. Du kan sjekke chrono24 å se om du finner noe lignende. Ofte er prisene der høyere enn hva folk kjøper for i Norge. Du kan også melde deg inn på klokkeriet (Facebook) og legge ut klokken der med bilder.

3 Likes

Send gjerne et bilde, så kan jeg se hva jeg finner :slight_smile:

2 Likes

Offtopic; herlig samling av konsoller der :slight_smile:

1 Like

Hvilke modeller går under retail pris? Blir snart lett å få kjøpt da. Fikk satt meg på lista, de skulle ta kontakt når det ble mulighet ROO Stål, men frykter det tar en del år

Takk så meget! :smile:

Godt nyttår til dere alle samme. I år ble det 17 nye kunstverk og ett nyttårsforsett om minst like mange i 2023🤓

11 Likes

Husker ikke hvilke modeller det var i farta, men tror det var noen open modeller. Noen av de som har vært ekstra ettertraktet de siste årene. Det var Watchanish på IG som la det ut. Anbefaler å følge han om du har litt klokkeinteresse.

Skal du handle noe så anbefaler jeg på sterkeste å avvente til tidligst slutten av 2023.

https://www.dn.no/industri/rolex/klokker/rolex-legger-116-milliarder-kroner-i-ny-fabrikk-varsler-okt-produksjon-fra-2025/2-1-1419528

3 Likes

Hmm, ser man prisene falle da kanskje?

1 Like

Veldig interessant, og man vil nok kunne se at bruktprisene faller noe - men med mindre de produserer uhorvelig mye mer klokker så tror jeg ikke de kommer til å kunne “mette” markedet. Vet ikke hvor mange flere klokker de klarer å lage med denne kapasiteten, men det vil forhåpentligvis hjelpe på. De bruktprisene man ser i dag, spesielt på Daytona osv er jo hinsides. Det flippes alt for mye klokker rett ut fra AD som entusiaster gjerne ville stått 5 år i kø for å få kjøpe og bruke daglig og det er på en måte forståelig når investeringen på 150k dobler seg i verdi i det du går ut døra.

1 Like

Gammel nyhet men flott klokke. NFT med på kjøpet:

https://www.hublot.com/en-no/news/hublot-murakami-13-unique-watches-and-nfts

1 Like