Klokkepraten

Liker ikke Hublot, men denne var litt unik - good way…

1 Like

Hva synes dere om de nye klokkene som har blitt vist frem på Watches and Wonders 2023?

Noen favoritter?

Gøy å se at IWC har gått tilbake til Genta design på Ingeniur serien:
https://youtu.be/-8b0CXyxz-g

3 Likes

IWC sin var helt rå!

Må si jeg også likte hva Tudor viste frem, men Rolex skuffet litt ( bortsett fra yacht-master )

Min favoritt var vel Yacht-Master

Hva var deres favoritt?

4 Likes

Likte det meste fra Tudor. BB54 på 37mm skal testes. Nye BB36 med jubilee-lenke og 70 timers inhouse var også et pluss.

Alt fra Rolex hadde i mine øyne høy blingfaktor, sett bort fra nye Explorer. Tydelig at de nå ønsker å appellere til alt annet enn mannen i gaten, på tross av at de nå øker produksjonen.

Den IWCen du refererer til var gøy😊

2 Likes

Ingy kanon, men Boutique only og 142 000,- = heilt på bærtur!

1 Like

Noe interesse for denne Omega Constellation 18k gull + 14k gull- lenke fra omega? Ca 100g gull totalt (ca 32.000,- i gullverdi)

Kunne tenkt å bytte denne i noe spennende :slight_smile: setter salg/Byttepris: 55.000,-

5 Likes

Jeg er ikke interessert, men må bare kommentere; FLOTT klokke!!:heart_eyes:

Har du prøvd å montere på en stilfull/fargerik skinnrem eller tykk «knyttet» nato på den?

Synes denne releasen var morsom, plukket opp “Surfboard” til barna som de kan få i fremtiden. Limited edition på 8900 stk. :slight_smile:

4 Likes

Disse var tøffe :slight_smile: Takk for tips, plukker opp en selv :grin:

2 Likes

Seiko og Grand Seiko :heart_eyes:

3 Likes

Spreke farger på nye Tissot Sideral

Hva blir deres sommerklokke i år?

6 Likes

Alle jeg kjenner som har fantastiske klokkesamlinger har minst en Seiko. Fine beaters og entry-klokker med mye bang for the buck.

Vintage Seiko er også et spennende samlerområde:

Grand Seiko er også høy kvalitet og mye for pengene.

6 Likes

Eneste grunn til å ha en Seiko, er å ha den i en klokkesamling… så alt det andre blir fantastisk. :pinched_fingers:

Da må jeg nesten spørre hva du ville valgt isteden for Seiko som entry-klokke som gir like mye eller mer for pengene? Har prøvd litt selv Tissot, Sinn, Certina, Squale, Stowa mm og falt ofte tilbake på Skx007/009 som en fin beater.

Synes for eks Grand Seiko har god finish og sammenlignet med Rolex så får du ofte mer for pengene er min personlige mening. Selvfølgelig er annenhåndsverdi på Rolex bedre en GS. Hva ville du valgt isteden her?

Hvis man sammenligner Datejust med Snowflake så hadde jeg nok valgt snowflake 10/10 ganger.

6 Likes

Seiko vil en hver samler ha i samlingen sin, følger en del som samler på klokker i millionklassen og alle mener seiko er en must have klokke. Har også klokker i alle prisklasser opp til Rolex :+1: ( men der stoppet lommeboken min :joy: )

Grand Seiko snowflake er jo bare magisk ja!

5 Likes

Må bli min nyeste yndling.

Cartier Tank (Must de Cartier) fra tidlig 90. Klokken som skulle redde Cartier ut av krisen i sin tid. Kvartsurverk og gullplett er ikke populært, men pokkern så lekker den er. Blir en klokke jeg kan kose meg mye med. Like evergreen og allsidig som en klassisk oilskin fra Barbour.

6 Likes

Skx er jo så å si uslåelig i sin klasse imo.

Men skulle jeg foreslått noe annet som ikke allerede er nevnt som entry beater måtte det vært Hamilton Khaki.

4 Likes

Sommerklokken 2023; mission to the moon :waning_gibbous_moon:

10 Likes

The Massena LAB x Revolution Uni-Racer 1949

Wow, denne var fin :star_struck:

2 Likes

Den ble kritisert for å være tilnærmet en direkte kopi av en gammel Patek-modell. Men enig, den er fin å se på😊

1 Like