Klokkepraten

Absolutt, ganske mange likheter med Patek Philippe ref. 130 chronograph fra 1949 etter et lite søk. Usikker nå på hva jeg synes. Likte den godt ved første øyekast men etter å ha googlet litt ble jeg litt usikker nå.

Bilde lånt fra Hodinkee:

2 Likes

The watch space ble lansert denne uken.
Her kan du lese alle nyheter og artikler på et sted så slipper du å gå inn på en og en nettside.

Today, we are excited to announce the launch of THE WATCH SPACE, a mobile app and news aggregator bringing together all of the latest watch industry news. From online publications, to blogs, YouTube channels, and podcasts—THE WATCH SPACE gathers all of the latest watch news under one roof, in the form of a user-friendly, highly customizable, and free app for iPhone.

These days, it’s easy to feel inundated by the volume of industry news that is reported daily. From new releases and product reviews, to watch events, or the latest podcast episode or YouTube video—it is no wonder that so many of us report feeling overwhelmed.

This is where THE WATCH SPACE comes in.

DOWNLOAD NOW

After a quick download of the free THE WATCH SPACE app, users are able to use powerful tools to shape and personalize their experience on the platform:

Keyword search. Use search terms (like publication name, brand, model, etc.) to quickly and efficiently find what interests you most.

Customize your feed. Toggle on (and off) specific media sources of your choosing. You decide what you see on your feed.

Easy bookmarking. See something that interests you, but don’t have the time to look at it right away? With one tap, save it and revisit it later.

One-click sharing. Share your interests with your friends and family on an array of social media channels, quickly and easily.

THE WATCH SPACE is free to use and can be downloaded from the iOS App Store starting today, August 15.

PS! Jeg har ingen personlig tilknytning The Watch space.

4 Likes

Jeg vil anbefale denne bloggen + instagramprofilen. Mye avsløringer fra klokkeverden :slight_smile:

3 Likes

Prøvde å google litt for å se om det fantes en type app der du kan ta bilde av håndleddet og legge på forskjellige klokker. Fant bare en artikkel om en app fra 2017, men det virker ikke som det ble noe av. For å se om de passer. Finnes noe sånt?

Problemet blir vel om ett bilde av ditt håndledd vil gi rett mål når man legger på en klokke i en app. Det tviler jeg på blir noe særlig suksess. Ser og mange går i fellen med å måle omkrets av håndleddet og ut fra det høre på råd.
Jeg har noen kilo for mye og har ett mer rundt håndledd enn en som er tynn som har mer ovalt håndledd. Så om vi da har samme diameter på 19cm vil en 40mm klokke på min arm kanskje gå bedre på håndeleddet når du ser det rett ovenfra enn den tynne personen. Kanskje dårlig forklart, så legg godviljen til :slight_smile:
Har sett og at alt for mange bruker diameter på klokke som referanse på hva som passer armen.
Det blir og feil. Avstand mellom lugs, det som holder reim/lenke på plass er mer avgjørende.
Jeg har klokker på 45mm som har avstand på 50mm. Selve klokken er i største laget, men lugs avstand er perfekt for mitt håndledd. En annen klokke som er 40mm og ca 43mm lugs avstand sitter ikke så bra.
Så gå inn til en skikklig klokkebutikk og prøv deg frem til både rett diameter og lugs avstand.
Ofte ser jeg de som vil ha under 40mm i dia men ikke tenker på kugs avstand. Da stikker lugsene langt ut av håndleddet og det ser ikke særlig bra ut.

4 Likes

Helt enig, verdt å ta seg turen for å prøve. Vekten og høyden er vel også ting som man i person får kjenne og se på når man har den på armen😊

1 Like

Høyde er det spesielt fort gjort å bli lurt av…

2 Likes

Jeg kunne tenke meg en Hublot Classic Fusion 42 evt 45. med sort urskive og tilsvarende reim.

Vet det er en long shot, men er det noen her inne som tilfeldigvis har en de vurderer å kvitte seg med hvor de tar en Whatson «High Up» (HF ed. 50) som delbetaling?

På utkikk etter en klokke nummer 2 da min trofaste klokke må på service.

Ønsker en klokke på rundt 39-42mm. Noen ting jeg ønsker klokken skal ha:
Lenke
Mikrojustering on the go
Dato
Gjerne hurtigbytte mellom lenke og rem uten verktøy.
Bygge så lavt som mulig
Så rimelig som mulig da klokken skal være tool-watch og brukes til hverdagsaktivitet. Vanntett til minimum 100m.

Har dere noen morsomme og spennende forslag?

1 Like

Høres jo ut som du beskriver en Seiko SKX 007/009? Bygger kanskje litt mye, men er jo en perfekt klokke

Ja Seiko skx tikker mange bokser men har ikke mikrojustering on the go? Finnes det en lenke man kjøpe på gråmarkedet som har det?

Det er jeg usikker på :slight_smile: Håper noen her inne har svarer på det.

[quote=“Invader, post:360, topic:5806”]
Seiko skx
[/quote]

Tusen takk @Tage! :slight_smile:

Tar gjerne i mot flere forslag.

Hvis du går inn på klokkeriet er det sikkert mange som har liggende for salg. Er også en egen “modde” gruppe på Facebook. Uansett så vil du få god hjelp hvis du bare legger ut en ønsket kjøpt hvis du velger å gå for skx.

Victorinox INOX modellen er en solid tool watch, men dog litt høy. Casio Ga-2100 er også gode toolwatch, som du lett kan sette på lenke på

1 Like

Kan gå god for casio ga-2100! Fantastisk klokker.

På utkikk etter en bordklokke denne gangen som skal stå på en hylle. Har dere noen stilige forslag? sømløs/svevende viser er fordel sånn at jeg ikke blir gal av tikkingen :sweat_smile:

JLC Atmos er drømmen eller en Mechanica M5 men utenfor budsjett.

Har funnet noen rimelige alternativ selv som bør duge:

image

JLC Atmos er ikke så dyre i annenhåndsmarkedet. De dukker opp på finn.no og auksjoner med jevne mellomrom.

Ville heller spart og kjøpt den tidløse klassikeren du virkelig vil ha (og som stiger i verdi) :wink:

3 Likes

Det var ikke så ille. Takk for tipset! :slight_smile:

1 Like

Hvit skive på nye Speedmasteren med referanse: 310.30.42.50.04.001

Bilde lånt fra Hodinkee

11 Likes