Klokkepraten

Billigste jeg ser med lenke, 3191 USD, så kommer mva i tillegg. Det blir ikke mangen kr under nypris i Norge det (om noe).
Om det da er som noen sier, snakk om en mnd eller to, så vet jeg hva jeg hadde valgt.
Når det er sagt så bør man klare få denne pent brukt, i Norge, til en fornuftig pris dersom man vil unngå venting og kanskje spare noen lapper.

Uansett lykke til i jakten til han som kom med spørsmålet. Klokken er veldig fin, jeg bruker min mye og syns den passer i alle anledninger. Forutenom på trening, da sverger jeg til Garmin :wink:

1 Like

Takk for mange gode tilbakemeldingar :slight_smile:
Bjerke seier dei har 6-12 månadars leveringstid, Håkon Lian skulle ikkje føre bestillingslister på modellen vidare, så der vil man kun få kjøpt klokka om dei har den fyssik i butikk.
Skal kikke litt på ulike sider og forum, dersom eg ikkje finn noko umiddelbart kupp kjøper eg nok hos Bjerke og håper at ventetida er mindre enn 6 månadar.

1 Like

Hadde vært kjekt med en GODE KJØP på klokker. Så ikke alt blir blandet og de som ikke har så mye peiling på klokker kan lære litt…

1 Like

De fleste av de som ligger på Finn er en grei pris på. Klokker av den kvaliteten har lite verditap på gråmarkedet. Spesielt etter kun noen måneders eierskap.

3 Likes

Har en helt ny ubrukt BB58 som du kan få kjøpe for kostpris, altså kr 34 570,- Send meg en PM om det er interessant, så tar vi det derfra :slight_smile:

1 Like

Det burde være mulig å kjøpe tudor til lavere enn kostpris i Norge og utland.
En av grunnene til at det har blitt ventelister på Tudor er at Bjerke (og andre forhandlere av Rolex) sier til kundene; «er du interessert i Rolex og ønsker å komme på ventelisten, så må du kjøpe noe annet fra oss først». Da kjøper mange Tudor og ukurant two tone Rolex, for å selge dem rett videre på Finn.

De aller fleste av disse Tudor kjøperne er altså egentlig Rolex kjøper, så nå som markedet flommes over av Tudor (og flere blir det) så faller prisene på 2. hånds. Skal du være smart, så prut mye på en på Finn eller chrono da du sannsynligvis treffer en som ikke er interessert i klokken i utgangspunktet.

Det er bedre å tape 2-5 tusen på å flippe en Tudor om det gjør at du klatrer noen hakk opp på Rolex ventelisten og har mulighet til å gjøre 10-100.000 på å flippe en Rolex.

6 Likes

Om noen har en Tudor pelagos fxd liggende å slenge så kan jeg kjøpe den😊

2 Likes

Det er en god deal, den gikk vel opp 36 550,- 1 Januar.

1 Like

Så mye hassle bare for en basic bitch Sub med sort bezel som det florerer av på Majorstuen (og verden forøvrig). Nesten latterlig å gå forbi Olivia på Hegdehaugsveien om sommeren og observere den uendelige horden av både falske og ekte sub i området. Man ser disse på nært sagt annethvert håndledd. Slik prisene er i dag skulle man tro det var noe eksklusivt.

4 Likes

Kunne ikke sagt det stort bedre selv!
Alt folk betaler 100’+ for en slik stål klump når du får fantastiske ur i edelt metall til samme eller lavere pris er ganske utrolig, og ikke minst veldig synd!
Hva folk gjør for å gi andre mennesker inntrykk av at en er rik……:face_with_raised_eyebrow:

6 Likes

Er et par stk som vil bytte MW mot BB58 på Finn. Noen her?

1 Like

Meg som har den nederste annonsen av de to. Jeg kan bytte mot en sort BB58 på lenke ja. Og som jeg skrev i annonsen så ønsker jeg nyest og penest mulig (selvfølgelig😅) og aller helst kjøpt fra norsk AD.

1 Like

Mange stang ut, siden jeg har en «førsteopplag» beater med kun reim :rofl:

Hva er en fair deal med markedsverdi på klokke og kunst da markedene er såpass ulik med målgruppe og prisvekst… Kan man forvente 1/1 eller tilsvarer en Space Invader til 200.000 en «Submariner no-date 124060» til 160.000? Eller bør man kjøpe og selge i hvert sitt marked? :face_with_monocle:

2 Likes

Min oppfattelse er at det er enklere å omsette Rolex enn Space-Invader i Norge. Vil tro du må godt ned fra “internasjonal” pris på Invader, mens mye nærere internasjonal pris på en Rolex.

4 Likes

Ny nato-reim:

11 Likes

Men hvilken klokke?

2 Likes

En Habring2 - Time Date Felix (Bespoke #01)

Låner et bilde fra Habring sin IG:

11 Likes

10 Likes

Meget pen klokke​:star_struck::+1:

1 Like