Klokkepraten

Flott sak :star_struck:

1 Like

@Baaaard
AP RO. Fine klokker. Har prøvd en 15400 og 15300 tidligere. Ikke for høy som er positivt. Begge føles mindre ut en VC Overseas. Lenken er fin men en ripemagnet. Mangler i tillegg micro-justering som jeg veldig gjerne ønsker.

Veldig fin Arnold and Son @OlaNorman! :grinning:

Et smykke av en klokke. Moro å få se en sjelden rase. :heart_eyes:

Hadde nok rett i det :wink:

1 Like

Hei, dere!

Et tips til de som har går med planer om å legge ut bilde av klokke på håndleddet: Husk at bakgrunnen er ekstremt viktig, og langt viktigere enn selve klokken.

Mange tar derfor bilde i en bil, med rattet eller dashbordet til f.eks. en Bentley som bakgrunn. Lav km-stand trekker opp, med unntak av biler som ikke offisielt er lansert - da er det høy km-stand som gjelder. Unngå selvsagt nyrik-/fattigluksusbiler som el-Porsche o.l. Hvis man klarer å kombinere klokke og bil med utsikt til en majestetisk villa eller spektakulær fritidsbolig, er det positivt.

Innendørsbilder der man kan skimte eksklusiv og vanskelig-å-få-tak-i kunst i bakgrunnen, gjerne litt uskarpt, er også fint.

Det sender selvsagt et sterkt signal om bildet av “klokken” i tillegg er tatt et eksotisk sted.

Hilsen onkel Animal.

21 Likes

Am I doing this right?

22 Likes

Herlig innlegg!:joy:

Men, et øyeblikk ble jeg redd for at du ekskluderte og harselerte med de av oss som har ekte Porsche.
Føler meg veldig tilfreds og beroliget når du presiserte dette kun gjaldt el-Porscher.:sweat_smile::+1:t3:

4 Likes

Bidrar med min Piaget Altiplano fra omkring 70-tallet med deres berømte 9P-urverk. I sin tid verdens tynneste urverk.

8 Likes

får min JLC være med :thinking:

Ønsker dere alle sammen en God Jul :santa:

8 Likes

14 Likes

Ser ut som en Choco rose daytona? Kudos for mansjettknappene også, Algeriske knuter? Nice :clap:

2 Likes

Det stemmer :+1:t3:

2 Likes

Dersom eg vil gå til innkjøp av ein BB58 no, er det Finn som er sikraste måte å få gjennomført ein ryddig handel? Totalpakken den klokka har for prisen ser fristande ut, eg er helst ute etter å ha berre ei klokke som kan brukast til det meste.

1 Like

Finn.no, Tidssonen.no eller klokkeriet er bra for kjøp av klokker.

Samme regler for kjøp av klokke 2hånds som kunst. Kjøp selgeren, sjekk referanser og siden klokken er såpass ny be om kvittering.

Ellers er det jo å sjekke for evt. dings eller hairlines :blush:

4 Likes

Takk!
Grei erfaring med kunst, klokkekjøp blir nytt, men skal ta med erfaringane :slight_smile:

1 Like

Ventelisten hos Bjerke er vel ikke så lang på BB58? Noen måneder vil jeg tro.

https://www.urmaker-bjerke.no/produkter/klokker/tudor/blackbay-tudor-klokker/

3 Likes

Jeg ventet rett over ett år og en mnd da jeg kjøpte en hos Bjerke i høst. Jeg fikk beskjed om 1,5-2 år da jeg satt meg opp i 2020.
Da jeg hentet ut sa hun på Bjerke i Bergen at de hadde pause på å sette opp nye på venteliste.
Jeg vet ikke hva ventetid er nå, men noen mnd hørtes kanskje noe optimistisk ut.

Sist jeg sjekket der var det bare noen måneders venting :slight_smile:

1 Like

Fikk min Tudor BB58 i Desember. Ventet 2 mnd fra jeg satt meg på listen. Denne klokken skal vekk fra ventelister da Tudor ikke ønsker å være ett slikt merke. Akkurat nå er bestillinger stengt frem til 15 Januar, men prøv da. Januar er ofte en stille mnd der flere drømmer kan realiseres hos urmaker enn feks Juli.

5 Likes

816 stk på chrono24.

Hvorfor stå i kø i Norge når det flommer over av dem i utlandet til en rimeligere penge?:face_with_raised_eyebrow:

1 Like