Klokkepraten

Han ville vært en Apple watch

3 Likes

Han hadde vært en Casio G-shock :rofl:

2 Likes

Ville definitivit ikke vært en Breitling, de faller i verdi…
MW sin kunst stiger i verdi (uavhengig om du liker kunsten hans ell ikke, så er det et faktum).
Ville derfor heller sammenliknet det med Rolex, evt Tudor (jeg kan ingenting om Tudor, men ut fra kommentarene her inne virker det som de også har begynt å falle i verdi)

Daniel Wellington kanskje :thinking:

4 Likes

Nå er du på tynn is her…

2 Likes

Fordi ?

3 Likes

Kan jo begynne helt enkelt med at tudor/rolex har en 100 år gammel historie. Og sikkert 100 år til om man fremdeles bruker armbåndsur den tid. Sterk merkevare som alle kjenner til.
Synes DW som var nevnt her passet bra.

2 Likes

Da tenkte vi på forskjellige ting, jeg tenkte mer på kjøpegruppe, hva den/de utstråler. Jeg personlig tror de som har MW på veggen er mer sannsynlig å ha en Rolex rundt håndleddet enn DW, men mulig jeg tar feil

Ok😀 Men han spurte om whatson sin kunst var en klokke.

Whatson er sub

Takk for mange fine forslag!

@AlexanderG
Takk for forslaget!
Var innom Thune tidligere i dag.
Oris har ikke mikrojustering på lenken. Men virker som mye klokke for pengene. Robust og sporty.

Fikk prøve noen Glashutte Original klokker med mikrojustering på lenken.
Flere modeller som var fine, men litt usikker på hvor godt dem sitter på håndleddet over tid. Satt litt flatt. Modellene jeg fikk prøve:

• Panomatic Lunar
  • SeaQ
  • SeaQ Panorama Date
  • Seventies

@Steffi
Takk for et kult forslag! Har aldri hørt om Laventure før. Har prøvd å søke litt men har den mikro-justering på lenken?

@Sanstad
Takk for forslaget. Prøver Cartier når jeg skal innom Bjerke for å prøve Tudor BB Chrono. Positivt og stort pluss med Smartlink system.

@Nilloen
Takk for forslaget. Fint forslag, men er noe ved den ekstra kronen.( [Helium escape valve). Tenker jo enklere jo bedre. Men setter den opp på listen :slight_smile:

@Baaaard
Takk for forslaget. Noterer det ned.
Har sett litt på Tudor sin hjemmeside. Fant Black Bay Steel som også kan passe. Usikker på den har mikro-justering på lenken. Men hører med Bjerke når jeg drar innom dem.

@Gulosten
Takk for mange fine forslag. Jeg må nesten ha dato på klokken da den skal gå i rotasjon med klokken jeg bruker i dag. Ønsker en litt mer sporty/casual klokke for utfylle det jeg har i dag.
Speedy er veldig fine klokker. Har hatt det tidligere. Sitter godt på armen og det er noe eget å trekke opp klokken hver morgen :slight_smile: Synes den nye med automatisk verk er veldig fin men den blir for stor/høy.

Noterer ned Day-Date Mk40. Scumacher blir nok litt for tøff for meg. Liker da disse utgavene litt bedre:

Har hatt Rolex tidligere. Men det gir meg ingen glede lenger. Det handler kun om pris, prisoppgang, lange ventelister etc. Datejust er egentlig perfekt hvis man skal kun ha en klokke. Passer til det meste som du sier :slight_smile:

Kult tips om Seiko 6139-6040. Skal se litt Strapcode og andre sider om de har noen lenker med justeringsmulighet.

Jeg føler de fleste har gode lenker. Men det er justeringsmuligheten jeg ønsker når lenken strammer litt på sommeren. Da er den veldig kjekk å ha :slight_smile:

Tudor Black Bay Chrono er notert. Skal se litt på Zodiac også.

Har sett litt på Czapek & Cie i dag. Likte Antarctique modellen.
Har pratet med dem i dag. De jobber med mikro-justering som det også vil være mulig å ettermontere på eldre lenker. De håper å lansere det i løpet av 2022. Hurtigskift-system for å bytte mellom lenke og reim er pluss.
Bilde lånt på nett:

1 Like

Spørsmål til dere som har litt over snittet dyre klokker - hvordan forsikrer dere klokken? Og la oss si den blir stjelt på reise - dekker reiseforsikring så dyre ting?

1 Like

Du tegner egen verdisakforsikring på klokken. :smiley:

Som feks: Klokkeforsikring | Har du en ekstra dyr klokke? | SpareBank 1

Litt usikker men skal man begynne et sted så man nesten lage en liste over kunstnere noe ala dette:

Tror jeg ville sagt Omega kanskje. Har truffet bra på Speedmaster som MW gjorde med Eternal reflection og et par andre verk som Dancer. Så nå er det mye tags og mange dyr og akkurat som Omega som slipper mange forskjellige utgaver av Speedy.

Hvis man kun skal tenke prisoppgang og tilgang så tenker jeg kanskje Rolex.

2 Likes

Hva med Chopard Alpine Eagle? Går i hvert fall trygt under radaren hos de fleste.

2 Likes

Synes også VC Overseas må nevnes, du skrev vel ingenting om budsjett, så hvis den er innenfor så er det noe jeg ville sett på. Fantastisk ur på alle måter :star_struck:

1 Like

Han skrev ikke rolex eller vc :sweat:

Takk for et kult forslag @Hasso! Får prøve å dra innom Thune igjen og prøve Chopard hvis de har den på lager.

Ble positivt overrasket over det jeg så på denne videoen kontra bilde på Thune sin nettside.
https://youtu.be/KLsrdxVx9yg

@Baaaard
Vacheron Constantin har fine klokker. Har sett litt på Overseas. Var i kontakt med Bjerke og kunne få stå på venteliste på både hvit(sølv) og sort skive men ønsker den i blå hvis jeg kan velge. Ventelisten på blå er stengt inntil videre og de har store problemer med å levere nok klokker leste jeg for noen dager siden pga de opplever store forsinkelser i leveranser fra flere viktige underleverandører, noe som igjen skaper tilsvarende forsinkelser i klokkeproduksjonen.

Kommer til å bruke litt tid og er spent på hva som kommer til våren av nyheter. Jakten er halve moroa :slight_smile:

1 Like

Aha! Du hadde visst gjort litt research på den, dette med problemer med underleverandører visste jeg ikke.

Tenker du om AP RO da?

1 Like

:speak_no_evil:

4 Likes