Kunstbløffen - Werner Jensen

Jeg som trodde jeg hadde fått bildene av åker-sex featuring Trine Skei Grande ut av hodet. :pleading_face:

5 Likes
2 Likes

vell, finn fjerner ikke annonser selv om de får 100 klager på seg ref. Dårlige kjøp-tråden :) - #930 by Toris64

1 Like

Det ser endelig ut som annonsen er fjernet etter at jeg sendte en lang epost til sikkerhet@finn.no for to dager siden hvor jeg dokumenterte grundig hvorfor trykket er falskt med mange linker til dokumentasjon og bilder av ekte COA etc.

Men enig i at Finn har et slapt regime og høy terskel for å fjerne annonser som bryter med deres egne regler.

Det skal være trygt å kjøpe på Finn så derfor skuffet av at Finn ikke tok dette seriøst tidligere etter alle som rapporterte inn annonsen herfra, men satser på at Adrians forsøk på å selge falsk kunst er stanset for godt nå :blush:

22 Likes

Veldig bra at du tar ansvar! :slight_smile:

2 Likes

Det her er i mine øyne ren svindel. Bytte i Push, Nerdrum etc? Galleripris 55.000 NOK?

4 Likes

Ren svindel. Skjønner ikke at ikke Finn stanser dette.

1 Like

Samme fyren her: Orginaler på papir 42x30cm. Werner Jensen | FINN.no

1 Like

Jeg så denne annonsen i går. Da tilhørte den profilen “Werner Jensen”, samt at det stod at maleriene var benyttet som skisser/underlag for større malerier. Så dette er vel bilder som selges av kunstneren selv.

Det er vel ikke så viktig hvem som selger disse bildene? Problemet er historien bak bildene.

Som vi vet kan hvem som helst kalle seg Werner Jensen - også på Finn… :wink:

1 Like

Denne var jo litt artig. Jansen, ikke Jensen. Bonn, ikke Berlin. Første og siste verk. Samme bytteønsker som en annen Finn-bruker med mye Werner Jensen på lager. Dere har til 17.mai, ellers blir det NFT av denne…

1 Like

Han blir bare mer og mer patetisk…

1 Like

Ufint å legge ut denne salgstråden, referere til galleripriser og avslutte med CV’en «hans»? :sweat_smile:

3 Likes

Rapportert

1 Like

Jeg kjenner ikke saken annet enn å ha lest overskrifter og denne tråden. Jeg sendte melding til galleriet hvor jeg spør om det er rart å lage salgsannonse med full CV osv.

Hvor dette er tilsvaret:
——
Hei, det er ikke noe i denne CV som er falsk eller oppdiktet… hvis du setter deg inn i saken så er det en omdiskutert uenighet om hva som var uriktig i cv mellom kunstner og politiet… det som var poengtert som feil i gammel CV var navn som var et pseudonym (ikke ulovlig ref. navneloven) og bostedsadresse Berlin (nå fjernet på oppdatert CV) de utstillinger som er listet opp i denne oppdatert Cv er helt korrekt, alt som skal diskuteres med politiet er fjernet for å unngå flere diskusjoner rundt dette til det er belyst i retten. Så den CV som står i annonsen er korrigert, som det også står skrevet i toppen av den :slight_smile:

——

Jeg kjenner ikke saken her i det heletatt, så for alt jeg vet er alt på stell og ryddig i kommunikasjonen her. Så ikke rapporter masse om selger faktisk oppererer redelig.
Men for meg med min minimale innsikt i saken tenkte jeg umiddelbart at denne annonsen ikke var OK.

Noen av dere som kjenner saken godt som har innspill til annonsen? Er den helt ok med tanke på saken rundt WJ?

Det er godt mulig han er lovlig nå, det er WJ himself som er selger/galleristen bak annonsen så han har sikkert undersøkt hva han kommer unna med. Det er for det meste han selv som har stilt ut seg selv og det blir brukt som en slags legitimering av de høye prisene. Det kan fort være noen legitime meritter «tjent» på tidligere fiktive meritter osv også… Dette er som tidligere et forsøk på å føre noen bak lyset, men med litt slanket CV.

Jeg hadde en mistanke om svindel, og det er det en knapp for, dette får Finn vurdere. Jeg har ikke dårlig samvittighet

1 Like

En smule utspekulert å avslutte navnet på galleriet sitt med FineArt Oslo

2 Likes

Noen som vet hvem Sveriges Werner Jensen er?

1 Like
3 Likes