🔎 Kunstveggens detektivtråd

Noen som har noen kjennskap til denne maleren eller kan tyde signaturen?

1 Like

Du må poste et bilde?

2 Likes

Det er Jørleif Uthaug

4 Likes

Det stemmer!
Tusen takk :slight_smile:

1 Like

Arvet, tror det kommer fra sogn et sted. men vet veldig lite.

175635375_733878520531031_3985584901013898543_n

Hei godtfolk,
Har prøvd og Google litt, får opp at han er en kjent kunstner og meget populær. Men har det verdi?
Betalte 75kr på loppemarked og vil nok ha det i naustet. Men kjekt og vite om jeg har gjort et godt kjøp.

1 Like

1 Like

Hei.

Har ett maleri jeg har store utfordringer med å klare å identifisere hvem som har laget.

Har dere ett forslag til et godt sted å søke opp eller forespørre slikt?

Klarer ikke av beste evne og google meg fram til noe i hvertfall.

2 Likes

Har to bilder arvet fra min morfar som vi ikke kjenner bakgrunnen for. Ser ut som oljemaleri på lerret og minner om Gauguin og Cezanne. Mulig det er kopier men vi aner ikke. Noen som har tips?

Den nederste er kopi av Paul Gauguin “And the gold of their bodies” 1901

2 Likes

Herman Hebler.

3 Likes

Hei, det er Jørleif Uthaug.

3 Likes

Her er Herman Heblers signatur

3 Likes

Det nederste bildet ditt i gull og sort er en Hermen Hebler fra ca 1975.
Signaturen hans varierte litt, signaturen i catalouge raisonné boken du refererer til er fra et maleri der brukte han å signere H en mere i en hardere bølge oppover, på grafikken brukte han en svakere signatur.
Her er et bilde annet fra samme serie.8292EE4F-2299-47B0-8AD8-483F86BC3499

5 Likes

Heblers enke, Ursula Hebler i Fredrikstad, er meget hjelpsom med informasjon om hennes manns kunstverk og annet.

2 Likes

Ja, hun er meget hyggelig og har store kunnskaper om grafikk - de drev jo grafikk biennalen i mange år sammen.

1 Like

Signert av Peter Wosley. Jeg har arvet det, å har ingen informasjon. Kanskje noen her vet noe? :slight_smile:

Noen som vet hvem dette er? Klarer ikke tyde underskriften. Ser ut som det står 1958. Eventuelt om noen vet om en eventuell verdi.

Ser nesten ut som Venezia, så underskriften er vel et annet sted?

2 Likes