🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

@Ulrik Fint Ä se et Einar Berger uten bÄter. Han var virkelig god pÄ bÞlger, men malte for mye bÄtbilder pÄ opprÞrt hav - men det var sikkert det som solgte best. Litt som med Sandra C i vÄre dager.

3 Likes

Hvordan finner jeg gruppen / linken / trÄden til Kunstveggens detektivtrÄd (Hvem er dette) ?
Jeg har lagt det til som nytt emne og fĂ„tt svar, men finner det allikevel ikke! Det eneste jeg havner pĂ„ er enten her (uten link til ‘Nytt emne’ eller pĂ„ kunst / kustnere hvor denne teksten kommer ‘Skal du spĂžrre om hvilken kunstner du har pĂ„ veggen? Dropp det. Det bidrar ikke til dette forumet.’
SĂ„ hjelp! Hvor skal jeg trykke meg inn?? Mvh Monanith

Du skriver dette i trÄden Kunstveggens DetektivtrÄd, legg ut det du skal her sÄ fÄr du muligens hjelp til det du lurer pÄ.

1 Like



Hei, dette bildet fra 1615 med trolig MD bokstaver inne i bildet er et misterium, den er en arv sak, vi er intresert om opphav, vi tror kanskje fransk, hva tror du? Tusen takk

Kjenner noen signturen?
Takknemlig for all info :smile:
R.Ti . . . sign 1 kunstv

1 Like

Denne signaturen?
Ukjent lito sign 1 Kunstv

1 Like

Hei, jeg kjÞpte denne stilleben maleri pÄ en antikk botikk, og lure hvor mye er verdt, hvorda jeg kan sende screen shot av min bilde?


Tror dette er Gustav Kreibich.
Et kjapt sÞk viser verk til rundt 3-4000,- men ogsÄ til langt hÞyere priser - typ 31.000,-

Men kjenner ikke godt nok til kunstneren/dette spesifikke maleriet til Ă„ si noe sikkert her.

2 Likes


Hei, bildet er 100 cm gange 70 cm inne i rammen, hvis det hjelper,tusen hjertelig takk for svaret, ha en fin dag

Bekjente av meg driver en frivillig gjenbruksforretning og har fÄtt inn dette bilde. Ingen vet noe om det og vi prÞver Ä finne litt informasjon om hvem det er og event. prisantydning fÞr det legges ut for salg.
Takknemlig for alle tips - Takker :smiley:
Ukjent lito sign 1 Kunstv
Ukjent lito 1 kunstv

1 Like

Einar Berger.

1 Like

Noen som kjenner til kunstneren?

PrĂžver Ă„ finne frem til hvem som har malt disse bildene men ikke enkelt.




Ing Dale eller Ingrid Dale

Noen som kjenner til Ingrid dale. Bildet ser slik ut. StÄr 88.


StÄr Ing Dale - 88.
Og slik er baksiden.

Jeg har overtatt tre tegninger/malerier som alle er pent rammet inn og virker Ä vÊre originale, men jeg klarer ikke tolke signaturen pÄ bildene. Det er tre bilder, hvor to er av samme motiv med smÄ variasjoner.

Om noen kjenner igjen signaturen eller verkene setter jeg stor pris pÄ tilbakemelding!




1 Like

Trygve Waagenes (1916-1967). Malte mange motiver fra Nord-Norge, men tror han var fra SĂžr-Norge.

1 Like

Supert, tusen takk!
Er slike av noen verdi? Jeg er usikker pÄ hva slags teknikk det er, virker ikke Ä vÊre oljemaling.

Bildene ser ut til Ă„ vĂŠre tegnet med pastellfarger, og har ikke stor verdi dessverre. Jeg vil anta 4-500,- pr bilde, men kunst blir jo veldig individuelt verdsatt, har den verdien folk er villig til Ă„ gi.



Noen som kjenner til kunstner og evt. verdi pÄ dette?

Dette er en kopi malt av en ukjent maler - jeg klarer ikke Ä tyde navnet - av et Nils Bergslien malerier til Hotel & Cafe Boulevard Olav Kyrresgate i Bergen. Han malte flere bilder til Boulevard & Hotel Norge i 1899/1900. Maleriene var ikke Bergsliens beste, det vi kaller for brÞdkunst. Han hadde en stor produksjon av bilder med glade drikkende munker de siste Ärene av 1800-tallet - mÄ ha vÊrt lettsolgt.
Ser av dateringen pÄ bildet ditt er 97 som vÄ vÊre 1997 - altsÄ er det et en nyere kopi som er 25Är - verdi null.

1 Like

Tusen takk for god info, setter stor pris pÄ det :+1::grinning: